Nejprodávanější domácí elektromobil, Škoda Enyaq, je na trhu už několik let a testovali jsme jej již mnohokrát. Jak různé verze v obecném testu, tak i ve speciálních testech zaměřených na spotřebu, dojezd nebo nabíjení. Základní Enyaq 60 iV jsme pak měli i v dlouhodobém testu. Nyní ale na trh přišly modernizované verze 85 iV, 85x iV i RS iV a s nimi i nový derivát Laurin&Klement. A právě tyto verze nyní testujeme a zaměřujeme se na to, co se změnilo.
Technické parametry Škoda Enyaq Coupé iV (2021) RS iV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 653 × 1 879 × 1 621 mm, 2 001 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 220 kW, 299 koní, točivý moment: 460 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,1 kWh / 100 km |
Cena od | 1 704 900 Kč |
Těmi nejzásadnějšími změnami jsou nové baterie, které sice mají stejnou kapacitu, ale jinou chemii, a nové zadní motory. U baterie se změnila hlavně nabíjecí křivka a přibyla možnost zapnout předehřev baterie, kterou má nový infotainment. To jsme samozřejmě zkoušeli, protože právě teď v zimních teplotách to má největší smysl. U základní verze 85 iV to nezafungovalo podle našich představ a toho, co slibovalo auto. Po zapnutí funkce infotainment ukazoval, že potřebuje 30 minut na předehřev, ale po cca půlhodinovém přejezdu k nabíjecí stanici auto hlásilo potřebu ještě 27 minut předehřevu. A skutečně jsme se s výkonem dostali jen mírně přes 70 kW.
Technické parametry Škoda Enyaq Coupé iV (2021) 85
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 653 × 1 879 × 1 621 mm, 2 001 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,1 kWh / 100 km, dojezd: 570 km |
Cena od | 1 424 900 Kč |
Naopak u verze RS iV tato funkce zafungovala téměř dokonale. Během jízdy se zapnutým předehřevem se skutečně zkracovala doba potřebná k zahřátí na ideální teplotu. A když auto ohlásilo, že je baterie zahřátá, dostali jsme se na nabíjecí výkon 177 kW. Druhou změnou je efektivita nových motorů, díky které by měla být nižší spotřeba a vyšší dojezd. Tu ale můžeme prověřit spíše v příznivějších teplotách, kdy do výsledku nebude zasahovat vytápění. S Enyaqem Coupé RS iV jsme ale v zimních podmínkách ujeli 232 km na trase s převažující dálnicí (Beroun – Valeč u Třebíče) a v baterii zbylo 27 %, přičemž auto ukazovalo zbývající dojezd 106 km. Ale s hodnocením spotřeby a dojezdu počkejme na jarní teploty.
Poslední změnou je výkon a jeho charakteristika. Z prvních dojmů s verzemi 85x iV a RS iV jsem vyhodnotil, že největší změna je lepší pružnost ve vyšších rychlostech, ale u základní zadokolky 85 iV je cítit rozdíl v celém rozsahu. Pokud vás na nových verzích Enyaqu něco zajímá, ptejte se pod tímto článkem. Rádi zjistíme odpovědi a dočtete se je v testu.
Těším se na výsledky.