Testujeme modernizované verze Škody Enyaq

Ptejte se na to, co vás zajímá
25
Testujeme modernizované verze Škody Enyaq
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Modernizované verze Enyaqu mají lepší nabíjecí křivku
  • Na Enyaqu RS iV jsme si ověřili i funkčnost aktivního předehřevu baterie
  • Škoda Enyaq 85 iV má mnohem lepší dynamiku v celém rozsahu

Nejprodávanější domácí elektromobil, Škoda Enyaq, je na trhu už několik let a testovali jsme jej již mnohokrát. Jak různé verze v obecném testu, tak i ve speciálních testech zaměřených na spotřebu, dojezd nebo nabíjení. Základní Enyaq 60 iV jsme pak měli i v dlouhodobém testu. Nyní ale na trh přišly modernizované verze 85 iV, 85x iV i RS iV a s nimi i nový derivát Laurin&Klement. A právě tyto verze nyní testujeme a zaměřujeme se na to, co se změnilo.

Technické parametry Škoda Enyaq Coupé iV (2021) RS iV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 653 × 1 879 × 1 621 mm, 2 001 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon220 kW, 299 koní, točivý moment: 460 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,1 kWh / 100 km
Cena od1 704 900 Kč

Těmi nejzásadnějšími změnami jsou nové baterie, které sice mají stejnou kapacitu, ale jinou chemii, a nové zadní motory. U baterie se změnila hlavně nabíjecí křivka a přibyla možnost zapnout předehřev baterie, kterou má nový infotainment. To jsme samozřejmě zkoušeli, protože právě teď v zimních teplotách to má největší smysl. U základní verze 85 iV to nezafungovalo podle našich představ a toho, co slibovalo auto. Po zapnutí funkce infotainment ukazoval, že potřebuje 30 minut na předehřev, ale po cca půlhodinovém přejezdu k nabíjecí stanici auto hlásilo potřebu ještě 27 minut předehřevu. A skutečně jsme se s výkonem dostali jen mírně přes 70 kW.

Technické parametry Škoda Enyaq Coupé iV (2021) 85

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 653 × 1 879 × 1 621 mm, 2 001 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW,
SpotřebaKombinovaná: 14,1 kWh / 100 km, dojezd: 570 km
Cena od1 424 900 Kč

Naopak u verze RS iV tato funkce zafungovala téměř dokonale. Během jízdy se zapnutým předehřevem se skutečně zkracovala doba potřebná k zahřátí na ideální teplotu. A když auto ohlásilo, že je baterie zahřátá, dostali jsme se na nabíjecí výkon 177 kW. Druhou změnou je efektivita nových motorů, díky které by měla být nižší spotřeba a vyšší dojezd. Tu ale můžeme prověřit spíše v příznivějších teplotách, kdy do výsledku nebude zasahovat vytápění. S Enyaqem Coupé RS iV jsme ale v zimních podmínkách ujeli 232 km na trase s převažující dálnicí (Beroun – Valeč u Třebíče) a v baterii zbylo 27 %, přičemž auto ukazovalo zbývající dojezd 106 km. Ale s hodnocením spotřeby a dojezdu počkejme na jarní teploty.

Poslední změnou je výkon a jeho charakteristika. Z prvních dojmů s verzemi 85x iV a RS iV jsem vyhodnotil, že největší změna je lepší pružnost ve vyšších rychlostech, ale u základní zadokolky 85 iV je cítit rozdíl v celém rozsahu. Pokud vás na nových verzích Enyaqu něco zajímá, ptejte se pod tímto článkem. Rádi zjistíme odpovědi a dočtete se je v testu.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Dobrý večer, můžete se zkusit zastoupení zeptat podrobněji na jinou chemii baterie? Co přesně se změnilo? Někdy dají jen jiné aditiva a už tomu říkají jiná chemie, ale poměr materiálů se třeba ani nemění. Bude mít baterie více cyklů? Jinak, co sleduji, se asi povedl ten nový zadní pohon. Jaká životnost se mu udává, kolik asi km? Umí na to dát škodovka z interních testů odpověď? Děkuji. Auto je to krásné, ale cena není úplně lidová, to asi kvůli dotacím. Po dotacích ceny klesnou, můj odhad.
Jan Vondráček
Jan Vondráček
Dobrý den, mě zajímá nejvíc reálný dálniční dojezd. Nesouhlasím s myšlenkou, že na hodnocení spotřeby je třeba počkat na jarní teploty. Já musím do práce jezdit i v mrazu, nemůžu v práci říct, že přijedu až na jaře, až budou na dopravu příznivější teplotní podmínky :-). Takže naopak považuju za zásadní spotřebu testovat v co možná nejhorších podmínkách, aby uživatel věděl, jaký je nejnižší reálný dojezd. Proto moje prosba je poměrně jednoduchá - mohli byste v době, kdy není hustý provoz (tzn. kdy je možné udržovat konstantní tempomatovou rychlost 135 km/h), zkusit po dálnici ujet třeba 50 km, otočit se a jet to samé zpět a uvést, kolik energie auto za těchto 100 km spotřebovalo? Děkuji.
John Cider
John Cider
Naposledy upraveno: 5. 2. 09:59
Přesně tak! Taky mě zajímají reálné podmínky tj. -20st., 10cm mokrého sněhu, při tachometrové rychlosti 140+ bez omezování okolním provozem. Prostě tak, jak jezdím do práce.
Těším se na výsledky.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Bude mít někdy Enyaq/iD.4,5,7 někdy V2L? V Austrálii to plánují. Na frunk se ani neptám :-/

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze