Dnešní interiéry už zdaleka nejsou takové, jako před několika lety. Ještě nedávno bylo v módě mít v autě co možná nejvíce tlačítek po vzoru letadel. Naštěstí tento trend upadá a automobilky více a více ovládacích prvků integrují do infotainment systémů. Dokonce to může zajít až tak daleko, že v autě nemáte žádný středový displej, ale pouze jakýsi displej místo budíků. Ano, i tohle se vám může dnes stát. Konkrétně mám na mysli Audi TT, které šlo touto cestu. Výsledkem je zcela minimalistický interiér s minimem tlačítek. Možná si říkáte, co je to vlastně za volantem za displej. Audi pro něj má marketingové označení Audi virtual cockpit.
Audi virtual cockpit je 12,3palcový TFT displej, který je usazen namísto budíků. Displej propojuje jednotlivé funkce, které nabízí středový displej infotainmentu MMI. Ne vždy tomu tak však musí být. Například zmíněné Audi TT opravdu žádný středový displej nemá. Vystačit si tak musíte s tím, co máte přímo před sebou. A věřte, že s trochou zvyku vám to rozhodně bude stačit. Proč? Virtual cockpit vám zobrazí přesně to, co si budete přát:
- navigaci
- mapové podklady
- velké budíky
- seznam volání
- přehrávaná média
- jízdní asistenty
- jízdní statistiky
Jelikož Audi TT nemá středový displej, tak právě v tomto vozu virtual cockpit umí i další funkce jako:
- nastavení vozidla
- počasí
- online zpravodajství
- hledání čerpacích stanic
- letové informace
- vlakové informace
- přístup na sociální sítě
- přístup na e-mail
Pokud máte rádi velké budíky, tak si je necháte zobrazené, pokud naopak informace o otáčkách motoru a rychlosti nepotřebujete a rádi si zvolíte velkou mapu s navigací, pak můžete. A právě tohle je obrovská výhoda displeje před volantem. Dokáže na povel zobrazit to, co zrovna daný řidič preferuje. Do budoucna jistě bude možností zobrazení přibývat. Záleží jen na softwaru. Vše se ovládá skrz multifunkční volant a pomocí „rolerů“, nikoli dotykově, což by snad nikoho ani nenapadlo.
A co virtual cockpit pohání? Jde o čtyřjádrový čip Tegra 30 ze série Tegra 3 od společnosti NVIDIA. Procesor zvládá generovat 60 obrázků za sekundu, díky čemuž například ručička otáčkoměru zobrazuje údaje s absolutní přesností a plynulostí.
Audi virtual cockpit je jen první vlaštovka v podání Audi. Věříme, že v tomto přístupu leží budoucnost, navíc jde o oblast, která je ještě velmi neprobádaná. Ze svých smartphonů víme, že displej dokáže vykreslit vše, co si vývojář ve své aplikaci usmyslí. I proto se v budoucnu máme na co těšit. Doufáme, že tento přístup bude Audi i nadále rozvíjet.
O oblíbenosti virtual cockpitu svědčí i fakt, že ho Audi montuje do celkem 35 modelů. Zapovězen je však například řadě A1.