BMW i8 se neprodává jako housky na krámě, ale i tak nenechává konkurenční automobilky v klidu. Konkurenci futuristického hybridního supersportu chce na trh přivést Audi. BMW i8 má pod kapotou 1,5litrový tříválec, který společně s elektromotorem produkuje 362 koní. Nová generace má být zcela přepracována a dostat vyšší výkon. Stejně jako BMW i8 Spyder, který si vzal za vzor safety car Formule E a dorazit na trh má již příští rok.
Audi se chce věnovat čistě elektromobilům, ale na Test BMW i8 – Kočkolap nemá účinnou zbraň, což by chtěla nyní změnit. Kdysi bylo k dispozici Audi R8 e-tron, které si moc dobře nevedlo, a tak si dnes můžete koupit jen Audi A3 a A4 e-tron.
Nezbývá nám nic jiného než si počkat, s čím se Audi ukáže, ale v brzké budoucnosti to určitě nebude. Přednost nejspíše dostane Audi Q8 sport concept.
Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 266 (170 + 96) kW, 362 (231 + 131) koní, točivý moment: 320 Nm / 3 700 ot/min |
Baterie | 7,1 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 37 + 440 km |
Cena od | 3 564 600 Kč |
Zdroj: quattrodaily.com