Hranice mezi uměleckým dílem a nevkusem je velmi tenká, a proto se neopovažuji soudit, kam patří výsledek práce Lapo Elkanna. Se svou chabou znalostí umění bych tento směr zařadil někam k futurismu, kde je charakteristické odmítání všech dosavadních kulturních a uměleckých hodnot. S tím pěkně souvisí i umělcova snaha o rychlost, která zrovna BMW i8 určitě nechybí. Italský designér se rozhodl nesmířit se s „obyčejnou“ i8 a i3 a jal se již tak futuristickým bratříčkům dodat trošku více extravagance.
Elkann se neomezil pouze na exteriér, ale svou kreativitu prokázal také uvnitř. Skoro to vypadá, jakoby připravil klauna a jeho svršky očalounil většinu interiéru. Jedno ale dvojici vozů upřít nemůžeme – jsou skutečně veselé. Jen si budete muset dát pozor, abyste zastavili správně a potisk kol ladil se zbytkem vozu.
Lapo Elkann je mimochodem zakladatelem společnosti Garage Italia Customs, která dvojici BMW i3 a BMW i8 již jednou upravila. Vidět jste ji mohli na autosalonu v Paříži, design ale byl o dost umírněnější. Pokud vás zajímá, jak oba vozy jezdí, nezapomeňte se podívat na naše testy. Naše kousky sice nebyly tak zmalované, jezdily však určitě stejně dobře.
Technické parametry BMW i3 (2014) 94 Ah
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 27,2 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 800 Kč |
Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 266 (170 + 96) kW, 362 (231 + 131) koní, točivý moment: 320 Nm / 3 700 ot/min |
Baterie | 7,1 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 37 + 440 km |
Cena od | 3 564 600 Kč |
Zdroje: carscoops.com, garageitaliacustoms.it