Když elektřina navštíví BMW aneb jaké elektrifikované vozy BMW nabízí?

Když elektřina navštíví BMW aneb jaké elektrifikované vozy BMW nabízí?
  • BMW momentálně nabízí hned sedm elektrifikovaných modelů
  • Elektromobil zastupuje pouze BMW i3
  • Hybridní můžete mít řadu 2, 3, 5, a 7

Automobilky již nedělají mrtvé brouky a chrlí jeden hybridní model či elektromobil za druhým. Do jisté míry automobilkám mnoho nezbývá, protože emisní normy jsou nekompromisní. Tak jsme si řekli, že si postupně představíme jednotlivé automobilky, jaké vlastně hybridní, potažmo elektrické modely mají ve své nabídce. Jako první jsme se rozhodli si vzít pod kudlu automobilku BMW.

BMW i3

Malý městský elektromobil, který rozděluje veřejnost na dvě strany. Buď BMW i3 milujete nebo nesnášíte. Jeho design je minimálně rozporuplný, nám se však líbí. Jistě si všimnete až 20palcových, ale úzkých kol a také absence B sloupku. Dveře se otevírají protisměrně jako například ve vozech Rolls Royce.

Slabší varianta, která se nyní neprodává, urazila papírově 170 kilometrů. My jsme ji testovali ve variantě REx (Range Extender), který vám do auta přidá 9litrovou nádrž na benzin a dvouválcový motor. Ten v případě poklesu baterie pod jistou úroveň sepne spalovací motor a generuje energii. Díky tomu urazíte zhruba dalších 100 kilometrů.

Nutnost mít v BMW i3 REx odpadla, když přišla i3ka s prodlouženým dojezdem. Reálně urazí až 200 kilometrů, což už je slušná hodnota. Všechny varianty posílají 170 koní na zadní kola, což z BMW i3 dělá velmi zajímavý elektromobil a v přímém srovnání s konkurencí také ten nejsilnější.

Přečtěte si kompletní test BMW i3!

Technické parametry BMW i3 (2014) 94 Ah

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie27,2 kWh
Nabíjeníkonektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od969 800 Kč

BMW i8

Supersport s hybridním tělem, to je BMW i8. Osobně bych ho nazval spíše rychlým společníkem, což mu dle mého sedí daleko více. Ačkoli už je na trhu nějaký ten pátek, styl mu nechybí. Futuristický design doplněný o nahoru se otevírající dveře a k tomu ještě možnost odjíždět z parkoviště zcela tiše rozseká nejednoho kolemjdoucího.

Pod kapotou tepe 1,5litrový tříválcový motor, který v kombinaci s elektromotorem dává výkon 362 koní. Zvuk je dobarvovaný skrz reproduktory, ale ani zvenku se tříválec rozhodně nemá za co stydět. No, myslím, že vše daleko lépe posoudíte, když se podíváte na naše video.

Přečtěte si kompletní test BMW i8!

Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon266 (170 + 96) kW, 362 (231 + 131) koní, točivý moment: 320 Nm / 3 700 ot/min
Baterie7,1 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 37 + 440 km
Cena od3 564 600 Kč

BMW 225xe iPerformance

Když tohle auto přišlo na trh, věrní fanoušci automobilky BMW pálili vlajky a trhali si vlasy na hlavě. Proč? MPV od BMW a ještě k tomu s pohonem předních kol? Jenže ono to celé funguje vlastně dobře.

Co zamrzí, je velikost nádrže. Pouhých 36 litrů znamená s trochou nadsázky velmi podobný dojezd jako v případě výše zmíněného BMW i8. Celkové se vstup do MPV segmentu BMW povedl, ale pokud chcete skutečně velké, prostorné rodinné auto, najdete na trhu lepší kandidáty.

Přečtěte si kompletní test BMW 225x!

Technické parametry BMW 225xe

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 342 × 1 800 × 1 586 mm, 1 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin)
Výkon165 (100 + 65) kW, 224 (136 + 88) koní, točivý moment: 385 Nm
Baterie8 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 2,1 kWh / 100 km
Cena od949 900 Kč

BMW 330e iPerformance

Plug-in hybridní auto neznamená vždy přítomnost malého, úsporného motoru, který vám na displeji bude vykreslovat lístečky. Důkazem je BMW 330e, který je nejsportovnějším hybridním vozem na našem trhu. Designově jde o klasickou trojku, která má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem dává výkon 252 koní.

Samozřejmostí je pohon zadních kol, díky kterému si můžete občas dopřát i větu typu „pojď na mě z boku“. Jo, tohle BMW vždycky umělo a věřte mi nebo ne, s BMW 330e to jde stejně dobře jako s jakoukoli jinou spalovací variantou.

Přečtěte si kompletní test BMW 330e!

Technické parametry BMW 330e (2015)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 633 × 1 811 × 1 429 mm, 1 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm / 1 350 ot/min
Baterie8 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 550 km
Cena od1 154 400 Kč

BMW 530e iPerformance

Nová „Pětka“ vstoupila na trh poměrně nedávno a počítá se také s plug-in hybridní variantou. Ta dorazí však o něco později. Hybridní verze dostala do vínku například aktivní ledvinky, které pracují podle toho, zda je potřeba motor spíše chladit nebo držet teplotu. V útrobách bude 9,2kWh baterie, která má vystačit na 50kilometrovou vzdálenost.

Po vzoru sedmičkové řady dostala pětka ovládání gesty či nový, dotykový infotainment. Nechybí ani digitální klíček, skrz který můžete na dálku vaší „Pětkou“ jezdit vpřed a vzad, což využijete při zajíždění do úzkých parkovacích míst či garáže.

Technické parametry BMW 530e (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 936 × 1 868 × 1 483 mm, 1 770 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm
Baterie12 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 55 km
Cena od1 476 800 Kč

BMW X5 40e iPerformance

Plug-in hybridní model nabízí BMW i v případě své SUV řady. Konkrétně v modelu X5 40e. Designově jde o klasickou X5ku. Elektrifikovaná verze krásně ukazuje, co vždycky bylo BMW vlastní. Ačkoli se pod kapotou skrývá pouze dvoulitrový čtyřválec, kterému sekunduje elektromotor, zátah motoru je skvěly, zvuk oceňuji ještě více a celkově získáte v tomto modelu skvělý sportovní zážitek. Například takové konkurenční Volvo XC90 T8 má sice výkon 407 koní, ale X5ka jede pocitově daleko lépe. Motor má takový „naštvaný“ projev. No prostě BMW...

Co se týká dojezdu, tak X5ka urazí zhruba 25 kilometrů. Nejde o žádné číslo, ze kterého bychom si sedli na zadek, ale při popojíždění ve městě či v zácpě se vám to hodí. Dobře si však zhodnoťte, zda budete X5u nabíjet. Pokud ne, pak budete vozit zhruba 200 kilogramů navíc zcela zbytečně.

Přečtěte si kompletní test BMW X5 40e!

Technické parametry BMW X5 40e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 886 × 1 938 × 1 762 mm, 2 305 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon230 (180 + 83) kW, 313 (245 + 113) koní, točivý moment: 450 Nm / 1 250 ot/min
Baterie9,2 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba? + 31
Cena od1 862 900 Kč

BMW 740e iPerformance

Sedmičkové „bávo“ v plug-in hybridní variantě má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec s výkonem 258 koní. U vlajkové lodi zamrzí, že nádrž má pouze 46 litrů, takže na čerpací stanici budete možná muset zavítat častěji než je zdrávo. Na druhou stranu i díky elektromotoru by spotřeba neměla být vysoká. Papírové údaje mluví o nereálných 2,2 litrech. V praxi to bude minimálně litrů šest, ne-li více. Jde však pouze o náš odhad.

Ačkoli jiné motorizace vsází na větší a silnější motory, tak i hybridní sedmička není žádné ořezávátko. Zrychlení z klidu na sto za 5,4 sekundy mluví za vše.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze