Když elektřina navštíví BMW aneb jaké elektrifikované vozy BMW nabízí?

Když elektřina navštíví BMW aneb jaké elektrifikované vozy BMW nabízí?
  • BMW momentálně nabízí hned sedm elektrifikovaných modelů
  • Elektromobil zastupuje pouze BMW i3
  • Hybridní můžete mít řadu 2, 3, 5, a 7

BMW i3

Malý městský elektromobil, který rozděluje veřejnost na dvě strany. Buď BMW i3 milujete nebo nesnášíte. Jeho design je minimálně rozporuplný, nám se však líbí. Jistě si všimnete až 20palcových, ale úzkých kol a také absence B sloupku. Dveře se otevírají protisměrně jako například ve vozech Rolls Royce.

Slabší varianta, která se nyní neprodává, urazila papírově 170 kilometrů. My jsme ji testovali ve variantě REx (Range Extender), který vám do auta přidá 9litrovou nádrž na benzin a dvouválcový motor. Ten v případě poklesu baterie pod jistou úroveň sepne spalovací motor a generuje energii. Díky tomu urazíte zhruba dalších 100 kilometrů.

Nutnost mít v BMW i3 REx odpadla, když přišla i3ka s prodlouženým dojezdem. Reálně urazí až 200 kilometrů, což už je slušná hodnota. Všechny varianty posílají 170 koní na zadní kola, což z BMW i3 dělá velmi zajímavý elektromobil a v přímém srovnání s konkurencí také ten nejsilnější.

Přečtěte si kompletní test BMW i3!

Technické parametry BMW i3 (2014) 94 Ah

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon170 koní, toč. moment: 250 Nm
Baterie27,2 kWh, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Infotainment8,8" nedotykový displej
Cena969 800 Kč

BMW i8

Supersport s hybridním tělem, to je BMW i8. Osobně bych ho nazval spíše rychlým společníkem, což mu dle mého sedí daleko více. Ačkoli už je na trhu nějaký ten pátek, styl mu nechybí. Futuristický design doplněný o nahoru se otevírající dveře a k tomu ještě možnost odjíždět z parkoviště zcela tiše rozseká nejednoho kolemjdoucího.

Pod kapotou tepe 1,5litrový tříválcový motor, který v kombinaci s elektromotorem dává výkon 362 koní. Zvuk je dobarvovaný skrz reproduktory, ale ani zvenku se tříválec rozhodně nemá za co stydět. No, myslím, že vše daleko lépe posoudíte, když se podíváte na naše video.

Přečtěte si kompletní test BMW i8!

Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon362 (231 + 131) koní, toč. moment: 320 Nm / 3 700 ot./min
Baterie7,1 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 37 + 440 km
Infotainment8,8" nedotykový displej
Cena3 564 600 Kč

BMW 225xe iPerformance

Když tohle auto přišlo na trh, věrní fanoušci automobilky BMW pálili vlajky a trhali si vlasy na hlavě. Proč? MPV od BMW a ještě k tomu s pohonem předních kol? Jenže ono to celé funguje vlastně dobře.

Co zamrzí, je velikost nádrže. Pouhých 36 litrů znamená s trochou nadsázky velmi podobný dojezd jako v případě výše zmíněného BMW i8. Celkové se vstup do MPV segmentu BMW povedl, ale pokud chcete skutečně velké, prostorné rodinné auto, najdete na trhu lepší kandidáty.

Přečtěte si kompletní test BMW 225x!

Technické parametry BMW 225xe

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 342 × 1 800 × 1 586 mm, 1 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon224 (136 + 88) koní, toč. moment: 385 Nm
Baterie8 kWh, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 2,1 kWh / 100 km
Infotainment8,8" nedotykový displej
Cena949 900 Kč
Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze