Automobilky již nedělají mrtvé brouky a chrlí jeden hybridní model či elektromobil za druhým. Do jisté míry automobilkám mnoho nezbývá, protože emisní normy jsou nekompromisní. Tak jsme si řekli, že si postupně představíme jednotlivé automobilky, jaké vlastně hybridní, potažmo elektrické modely mají ve své nabídce. Jako první jsme se rozhodli si vzít pod kudlu automobilku BMW.
BMW i3
Malý městský elektromobil, který rozděluje veřejnost na dvě strany. Buď BMW i3 milujete nebo nesnášíte. Jeho design je minimálně rozporuplný, nám se však líbí. Jistě si všimnete až 20palcových, ale úzkých kol a také absence B sloupku. Dveře se otevírají protisměrně jako například ve vozech Rolls Royce.
Slabší varianta, která se nyní neprodává, urazila papírově 170 kilometrů. My jsme ji testovali ve variantě REx (Range Extender), který vám do auta přidá 9litrovou nádrž na benzin a dvouválcový motor. Ten v případě poklesu baterie pod jistou úroveň sepne spalovací motor a generuje energii. Díky tomu urazíte zhruba dalších 100 kilometrů.
Nutnost mít v BMW i3 REx odpadla, když přišla i3ka s prodlouženým dojezdem. Reálně urazí až 200 kilometrů, což už je slušná hodnota. Všechny varianty posílají 170 koní na zadní kola, což z BMW i3 dělá velmi zajímavý elektromobil a v přímém srovnání s konkurencí také ten nejsilnější.
Přečtěte si kompletní test BMW i3!
Technické parametry BMW i3 (2014) 94 Ah
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 27,2 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 800 Kč |
BMW i8
Supersport s hybridním tělem, to je BMW i8. Osobně bych ho nazval spíše rychlým společníkem, což mu dle mého sedí daleko více. Ačkoli už je na trhu nějaký ten pátek, styl mu nechybí. Futuristický design doplněný o nahoru se otevírající dveře a k tomu ještě možnost odjíždět z parkoviště zcela tiše rozseká nejednoho kolemjdoucího.
Pod kapotou tepe 1,5litrový tříválcový motor, který v kombinaci s elektromotorem dává výkon 362 koní. Zvuk je dobarvovaný skrz reproduktory, ale ani zvenku se tříválec rozhodně nemá za co stydět. No, myslím, že vše daleko lépe posoudíte, když se podíváte na naše video.
Přečtěte si kompletní test BMW i8!
Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 266 (170 + 96) kW, 362 (231 + 131) koní, točivý moment: 320 Nm / 3 700 ot/min |
Baterie | 7,1 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 37 + 440 km |
Cena od | 3 564 600 Kč |
BMW 225xe iPerformance
Když tohle auto přišlo na trh, věrní fanoušci automobilky BMW pálili vlajky a trhali si vlasy na hlavě. Proč? MPV od BMW a ještě k tomu s pohonem předních kol? Jenže ono to celé funguje vlastně dobře.
Co zamrzí, je velikost nádrže. Pouhých 36 litrů znamená s trochou nadsázky velmi podobný dojezd jako v případě výše zmíněného BMW i8. Celkové se vstup do MPV segmentu BMW povedl, ale pokud chcete skutečně velké, prostorné rodinné auto, najdete na trhu lepší kandidáty.
Přečtěte si kompletní test BMW 225x!
Technické parametry BMW 225xe
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 342 × 1 800 × 1 586 mm, 1 735 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin) |
Výkon | 165 (100 + 65) kW, 224 (136 + 88) koní, točivý moment: 385 Nm |
Baterie | 8 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 2,1 kWh / 100 km |
Cena od | 949 900 Kč |
BMW 330e iPerformance
Plug-in hybridní auto neznamená vždy přítomnost malého, úsporného motoru, který vám na displeji bude vykreslovat lístečky. Důkazem je BMW 330e, který je nejsportovnějším hybridním vozem na našem trhu. Designově jde o klasickou trojku, která má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem dává výkon 252 koní.
Samozřejmostí je pohon zadních kol, díky kterému si můžete občas dopřát i větu typu „pojď na mě z boku“. Jo, tohle BMW vždycky umělo a věřte mi nebo ne, s BMW 330e to jde stejně dobře jako s jakoukoli jinou spalovací variantou.
Přečtěte si kompletní test BMW 330e!
Technické parametry BMW 330e (2015)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 633 × 1 811 × 1 429 mm, 1 735 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
Výkon | 185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm / 1 350 ot/min |
Baterie | 8 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 550 km |
Cena od | 1 154 400 Kč |
BMW 530e iPerformance
Nová „Pětka“ vstoupila na trh poměrně nedávno a počítá se také s plug-in hybridní variantou. Ta dorazí však o něco později. Hybridní verze dostala do vínku například aktivní ledvinky, které pracují podle toho, zda je potřeba motor spíše chladit nebo držet teplotu. V útrobách bude 9,2kWh baterie, která má vystačit na 50kilometrovou vzdálenost.
Po vzoru sedmičkové řady dostala pětka ovládání gesty či nový, dotykový infotainment. Nechybí ani digitální klíček, skrz který můžete na dálku vaší „Pětkou“ jezdit vpřed a vzad, což využijete při zajíždění do úzkých parkovacích míst či garáže.
Technické parametry BMW 530e (2017)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 936 × 1 868 × 1 483 mm, 1 770 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
Výkon | 185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm |
Baterie | 12 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 55 km |
Cena od | 1 476 800 Kč |
BMW X5 40e iPerformance
Plug-in hybridní model nabízí BMW i v případě své SUV řady. Konkrétně v modelu X5 40e. Designově jde o klasickou X5ku. Elektrifikovaná verze krásně ukazuje, co vždycky bylo BMW vlastní. Ačkoli se pod kapotou skrývá pouze dvoulitrový čtyřválec, kterému sekunduje elektromotor, zátah motoru je skvěly, zvuk oceňuji ještě více a celkově získáte v tomto modelu skvělý sportovní zážitek. Například takové konkurenční Volvo XC90 T8 má sice výkon 407 koní, ale X5ka jede pocitově daleko lépe. Motor má takový „naštvaný“ projev. No prostě BMW...
Co se týká dojezdu, tak X5ka urazí zhruba 25 kilometrů. Nejde o žádné číslo, ze kterého bychom si sedli na zadek, ale při popojíždění ve městě či v zácpě se vám to hodí. Dobře si však zhodnoťte, zda budete X5u nabíjet. Pokud ne, pak budete vozit zhruba 200 kilogramů navíc zcela zbytečně.
Přečtěte si kompletní test BMW X5 40e!
Technické parametry BMW X5 40e
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 886 × 1 938 × 1 762 mm, 2 305 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 230 (180 + 83) kW, 313 (245 + 113) koní, točivý moment: 450 Nm / 1 250 ot/min |
Baterie | 9,2 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? + 31 |
Cena od | 1 862 900 Kč |
BMW 740e iPerformance
Sedmičkové „bávo“ v plug-in hybridní variantě má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec s výkonem 258 koní. U vlajkové lodi zamrzí, že nádrž má pouze 46 litrů, takže na čerpací stanici budete možná muset zavítat častěji než je zdrávo. Na druhou stranu i díky elektromotoru by spotřeba neměla být vysoká. Papírové údaje mluví o nereálných 2,2 litrech. V praxi to bude minimálně litrů šest, ne-li více. Jde však pouze o náš odhad.
Ačkoli jiné motorizace vsází na větší a silnější motory, tak i hybridní sedmička není žádné ořezávátko. Zrychlení z klidu na sto za 5,4 sekundy mluví za vše.