BMW 225xe
test

BMW 225xe

Anti BMW?
2

Když automobilka BMW představila své první rodinné MPV, byla většina věrných fanoušků značky zralá na prášky. A když se dozvěděli, že bude mít pohon předních kol, tak k tomu přidali i panáka. Doba se mění a je nutné přijmout nové věci. Pokud se na vše podíváme z obchodního hlediska, tak to celé dává větší smysl, než se možná na první pohled zdá. A z toho užitkového a jízdního také.

Design a karoserie: opravdu jde o BMW?

Poměrně razantně svažující se čelní kapota, pod kterou najdete typické ledvinky, poukazuje na klasické BMW. Ani záď nenabízí nikterak zajímavé výstřelky, podobá se spíše větším SUV řady X. Samozřejmost představuje logo automobilky, modelu a světlomety typické pro BMW. Že jde o hybridní variantu, poznáte například nápisy eDrive na „C“ sloupcích.

V průběhu testování si auto prohlížela spousta lidí, tak jsem si říkal, zda je designově tolik atraktivní, anebo si jen říkají, že BMW jako MPV vypadá zajímavě. Ať tak či onak, na auto lidé poměrně dost koukali. Se svými rozměry 4 342 mm na délku, 1 800 na šířku a 1 586 na výšku nepatří mezi největší.

Opomenout nesmíme ani hmotnost, která naopak nepatří k nejnižším. Elektromotor i baterie něco váží a výsledkem je 1 735 kilogramů. Pro srovnání, Ford C-Max v motorizaci 1.5 EcoBoost, výkonem 150 koní a automatickou převodovkou váží 1 413 kilogramů.

BMW 225xe F0rd C∙Max Mercedes B Toyota Prius+
Délka 4 342 mm 4 379 mm 4 393 mm 4 615 mm
Šířka 1 800 mm 1 828 mm 1 786 mm 1 775 mm
Výška 1 586 mm 1 610 mm 1 557 mm 1 575 mm
Váha 1 735 kg 1 414 kg 1 420 kg 1 495 kg

Osobně se mi design líbí. Klobouk dolů před BMW, že se nezaleklo svých fanoušků a udělalo přesný opak toho, co očekávali, tedy nesportovní MPV a ještě k tomu s pohonem předních kol. Každý tomuhle „Bavorovi“ na chuť nepřijde, avšak své zákazníky si najde. Proč? Doba se mění a spousta lidí neví, co mají pod kapotou, a druhá velká skupina to ví, jen protože občas do auta musí dočerpat palivo. A o tom, jaká náprava jejich auto pohání, nemají páru. Druhou věcí je hybridní koncepce, kterou momentálně jinde na trhu v provedení MPV nenajdete.

Technika a výbava: bratranec BMW i8

Jak jste si jistě všimli, naším testem prošla hybridní varianta. Ta má pod kapotou 1,5litrový benzinový tříválec s výkonem 136 koní, který pohání přední kola. I hybridní supersport BMW i8 má pod kapotou stejný motor, jen výkonově naladěný na zcela jiné hodnoty. A pak je tu elektromotor umístěný před zadní nápravou. A ten se zase stará o nápravu zadní. Hybridní verze je tedy čtyřkolka, pokud zrovna zapřáhnete oba motory. Akumulátory jsou poté umístěny pod kufrem a jejich kapacita činí 7,6 kWh (stejnou najdete v BMW 330e). Celkový výkon soustavy činí 224 koní, točivý moment pak 385 Nm. Škoda, že převodovka má pouze šest rychlostních stupňů. Na dálnici při 130 km/h motor točí 3 tisíce otáček, což má nepříznivý vliv na spotřebu. Zda budete mít z vozu předokolku, zadokolku nebo čtyřkolku, si automobil řídí sám skrz inteligentní řízení toku energií, které se snaží o co nejnižší spotřebu. Nechybí však možnost manuálně zvolit režim, a AUTO eDrive, MAX eDRIVE nebo SAVE BATTERY. Papírový dojezd čistě na elektřinu je 41 kilometrů. Reálně jde zhruba o deset kilometrů méně.

  • AUTO eDRIVE – standardní režim, který vše rozhoduje sám
  • MAX eDRIVE – jízda čistě na elektrický pohon
  • SAVE BATTERY – uchová kapacitu baterie na pozdější využití

Elektromotor využijete jednak při krátkých vzdálenostech, ale také při předjížděcích manévrech. BMW této funkci říká eBoost. V praxi jde o to, že při zašlápnutí pedálu až na podlahu vám pomůže elektromotor, který má dostupný veškerý točivý moment ihned a značně tak svému spalovacímu bráškovi pomůže.

BMW 225xe – test

Co se týká výbavy, svá záda si můžete opírat jak o kožené, tak látkové čalounění. Velmi zajímavě vypadá perforovaná kůže Dakota. Dáte za ní však 42 458 Kč. K tomu si přidáte nějaké to dřevěné obložení a už jste o pár desítek tisíc jinde oproti základní ceně. Objednat si můžete například stolky pro vaše ratolesti (+5 070 Kč), automatické otevírání víka zavazadlového prostoru (+13 078 Kč), panoramatické střešní okno (+33 385 Kč), parkovacího asistenta (+9 334 Kč) nebo Driving Asistent Plus (+32 578 Kč), který zahrnuje hlídání jízdního pruhu, varování před dopravní kolizí a chodcem s funkcí automatického brždění, asistenta dálkových světel a adaptivní tempomat.

Technické parametry BMW 225xe

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 342 × 1 800 × 1 586 mm, 1 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon224 (136 + 88) koní, toč. moment: 385 Nm
Baterie8 kWh, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 2,1 kWh / 100 km
Infotainment8,8" nedotykový displej
Cena949 900 Kč

Co zamrzí, je velikost nádrže. Pouhých 36 litrů znamená s trochou nadsázky velmi podobný dojezd jako v případě Test BMW i8 – Kočkolap. Za jeho volantem vám navštěvování čerpací stanice nebude připadat tak časté. Však jde také o supersport, ale s MPVéčkem už to bude celkem otrava. A věřte, že pokud nebudete každou noc nabíjet a následující den jezdit 50 kilometrů, ani baterie vás nespasí.

Diskuze ke článku
Pepe
Pěkné čtení :) nenatáčíte náhodou ve Vysokém Mýtě a Litomyšli?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze