Stejná značka i sportovní ambice, přesto naprosto odlišná auta. Postavit vedle sebe futuristickou i8 a „starou známou“ M4 muselo napadnout každého fanouška značky BMW. Do legendárního kupé M3 (nově označeného M4) je zasazen třílitrový zážehový řadový šestiválec doplněný dvěma turby. Majitel M4 se tak může těšit z výkonu 317 kW (431 koní) a 550 Nm točivého momentu. Mnichovská klasika zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,3 vteřiny.
Model i8 ukazuje, jak BMW vidí budoucnost, a pracuje na diametrálně jiném principu. Hybridní pohonné ústrojí kombinuje 1,5litrový tříválec o výkonu 231 koní a elektromotor, který přidá dalších 131 koníků. Dohromady to dělá 362 koní. 69 koní, kterých má i8 méně, dohání vyšším točivým momentem o hodnotě 570 Nm.
Kdo tedy vyhraje? Výsledek nebudu prozrazovat – dozvíte se ho ve videu. Podobný test udělal i časopis Auto Bild a výsledek dopadl velice podobně. Ještě než si tipnete vítěze, uvažte vyšší výkon M4 i lepší papírové zrychlení. BMW i8 ale zase hraje do karet nižší hmotnost, vyšší točivý moment a pohon všech kol.
Zdroj: bmwblog.com