Škola smyku, úhybné manévry či jízda v BMW i8. To byl první sraz majitelů BMW i

Škola smyku, úhybné manévry či jízda v BMW i8. To byl první sraz majitelů BMW i
  • Šlo o první veřejný sraz vozů BMW i
  • Mohli jsme si vyzkoušet BMW i3S na kluzkém povrchu a v krizových situacích
  • Na programu bylo veřejné odhalení BMW i STARLIGHT Edition a prezentace dalších jedinečných vozů BMW i
  • Při projížďce na veřejných komunikacích v okolí areálu jsme si vyzkoušeli BMW i8, BMW 530e a BMW 740Le

Dne 20. 6. 2018 se na brněnském polygonu, který je nejmodernější tréninkové centrum bezpečné jízdy v Evropě, konal vůbec první sraz vlastníků vozů řady BMW i nazvaný BMW iLECTRONIC DAY. Ten byl určený pro majitele vozidel „i “ a bylo možno si přítomná BMW i zapůjčit. BMW připravilo zajímavý program rozdělený do tří částí. Na polygonu jsme si mohli vyzkoušet ovládání BMW i3s za nepříznivých podmínek na vozovce nebo v krizové situaci.

Při těchto testech jsme si mohli vyzkoušet krizové brždění z kopce se sklonem 18 % s následným úhybným manévrem. Měli jsme několik pokusů a postupně jsme zvyšovali nájezdovou rychlost. Na stejném stanovišti jsme ještě testovali rozjezd do kopce z místa na kluzné ploše se zapnutou i vypnutou kontrolou trakce. Na dalším stanovišti jsme si vyzkoušeli krizové brždění s kombinací úhybných manévrů a také jsme jezdili po dvojicích na kruhové trati s kluzkým povrchem. Spousta zúčastněných zjistila, že ne vše je tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Začínali jsme s rozestupem půl kola a snažili se druhého dohnat, kdy jsme hnali auto na hranu přilnavosti a učili se manévrovat v případě smyku nebo přetočení. Na posledním stanovišti nás čekalo ovládání vozu ve smyku. Test spočíval v rovném startu s nájezdem na rampu, která vyosila zadní nápravu ze směru, uvedla vůz do smyku a my jsme museli reagovat. Postupně jsme zvyšovali rychlost, intenzita vyosení se také zvyšovala a přibývaly i překážky ve formě vodních sloupců, kterým jsme se museli při manévru vyhýbat.

Spousta zúčastněných zjistila, že ne vše je tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.

Po skončení těchto testů na nás čekala přednáška o vystavených vozech i3 a i8, konkrétně o policejním BMW i8 vybaveným radarem, jehož revírem je dálnice D5, a dále o ambulantním BMW i3, které se pyšní nejkratší dojezdovou dobou od zavolání na tísňovou linku. Ve voze chybí zadní sedadla z důvodu navýšení prostoru pro záchranářské vybavení. V případě nutnosti převozu zraněného je na místo přivoláno jiné vozidlo záchranné služby. Dalším z vystavovaných vozů bylo BMW i8 Roadster, které je v současnosti jediné v České republice. Jde o faceliftovanou verzi i8, takže je výkonnější o 13 koní, má lepší aerodynamiku a dojezd na elektřinu se zvedl kvůli větším akumulátorům na 50 km. Vrcholem této prezentace bylo veřejné odhalení BMW i STARLIGHT Edition. Jednalo se o vozy i3 a i8 vyrobené v jediném exempláři s prvky 24karátového zlata v interiéru i exteriéru.

Poslední část nabízela projížďku ve vozech BMW i8, BMW 530e a BMW 740Le po veřejných komunikacích v okolí brněnského Autodromu. Jelo se ve dvoučlenných posádkách a každých 10 minut jsme se střídali, aby si každý vyzkoušel pozici řidiče i spolujezdce v každém z nabízených vozů. Při každém mobilním testu v průběhu dne jsme měli v autech umístěny vysílačky, přes které jsme dostávali jednotlivé úkoly na polygonech nebo mimo areál na silnicích. Také nám jejich prostřednictvím organizátoři říkali informace o vozech, se kterými jsme jezdili.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze