BMW i3s oficiálně! Víme vše o ekologovi s kšiltovkou dozadu

BMW i3s oficiálně! Víme vše o ekologovi s kšiltovkou dozadu
  • Vůz přichází společně s modernizovanou i3 ve dvou výkonových variantách
  • Nový stabilizační systém a režim Sport dovolí i bezpečné drifty
  • Dojezd by měl zůstat stejný jako v klasické verzi
  • Stejně jako u BMW řady 5 a 7 lze uvnitř nově používat Apple CarPlay
  • K dispozici je i nový nabíjecí kabel 360° ELECTRIC

O „vytuněné“ i3 z Mnichova se dlouho mluvilo a stejně jsme si pořád nebyli jistí, jak to všechno ve skutečnosti bude. Možná se BMW bálo prozrazení, ale i3s přišla dřív než jsme očekávali. I když se původní verze mimořádně dobře prodává, první elektromobil německé automobilky nově dostal trochu toho sportovního šmrncu. Model i3 tedy můžete dostat ve 4 různých verzích, a to ve dvou výkonových variantách (i3 a i3s) s možností prodlužovače dojezdu REx. Akumulátoru zůstala u obou variant stejná kapacita 94 ampérhodin, čili nám příjemnějších 33 kilowatthodin.

Vzhled

Na první pohled si nejspíš všimnete předních nárazníků s mnohem výraznějšími černými doplňky a taktéž černými lemy blatníků, které by však našinci mohly připomínat Škodu Fabia Monte Carlo. Mimo červenou barvu Melbourne můžete dostat také metalickou modrou Imperial, modrou Protonic Blue a šedou Mineral Grey. Vedle těchto dvou novinek mohou zákazníci volit také z nemetalických odstínů: bílého Capparis White a černého Fluid Black. Vylepšení vzhledu se dotklo také klasické i3, která má na oficiálních fotografiích modrou barvu.

BMW i3s

Nové BMW i3s jsou standardně vybavená světlomety kompletně osazenými LED technologií. Využívají tak LED světelných zdrojů pro potkávací i dálková světla, stejně jako pro denní svícení. LED technologii využívají i nové směrovky, které jsou integrovány do předního nárazníku ve formě horizontálních pásů. To znamená, že LED jsou nyní využívána i pro všechny světelné funkce na přídi vozu, jak už tomu bylo u hlavních světlometů.

Nové BMW i3

Podvozek

Pokud vám přišla původní „Í-trojka“ moc vysoká, na obrázcích vidíte svého nového favorita. Každé BMW i3s je standardně vybaveno sportovním podvozkem, který přináší snížení světlé výšky o 10 mm. Spolu s rozchodem kol rozšířeným ve srovnání s modelem BMW i3 o 40 mm vůz působí rázem přikrčenějším a sportovnějším dojmem. Nové BMW i3s je také dostupné exkluzivně s 20palcovými koly z lehkých slitin ve dvoupaprskovém designu, která jsou o 20 mm širší než u předchozí verze. Už tedy nejde o taková víka od popelnice a navíc je lze objednat ve dvou variantách – dvoubarevné Bicolour a černé Jet Black.

Interiér

Uvnitř vozu se toho moc nezměnilo. BMW i3s stejně jako klasická i3 vychází z architektury LifeDrive a co nejvíce praktikuje recyklovatelné materiály. Více než 80 procent povrchů viditelných pro cestující bylo vyrobeno z recyklovaných materiálů nebo obnovitelných zdrojů. Změny se týkají především výbav, které nyní mají čtyři stupně. K základní Atelier totiž přibyly Loft, Lodge a Suite. Interiér v designové variantě Lodge zahrnuje nové čalounění sedadel v hnědé barvě Solaric, která kombinuje přírodní kůži vyčiněnou za použití extraktu z olivového oleje s textilním materiálem na bázi vlny. Nové jsou na přání dodávané modré pásy přinášejí do interiéru lehký motiv sportovních modelů M, nemine vás také speciální označení modelu na předních kobercích dodávaných jako součást standardní výbavy.

Výkon

Klasickou i3 budete dobře znát, protože je identická s klasickou současnou verzí. Stejný synchronní elektromotor poskytuje maximální výkon 170 koníků a jeho nejvyšší točivý moment činí 250 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h u nového BMW i3 je 7,3 sekundy a maximální rychlost je omezena na 150 km/h. Vysokonapěťové lithium-iontové akumulátory jsou umístěny nízko v podlaze vozidla a poskytují dojezd až 300 kilometrů v cyklu NEDC, 235 až 255 kilometrů v testovacím cyklu WLTP a až 200 kilometrů v běžném každodenním použití. Za tyto informace před BMW smekáme, protože se nebojí nám podat skutečné informace o dojezdu. A jak jsme se přesvědčili v našem testu, tak 200 kilometrů není pro i3 žádný problém.

Druhá silnější varianta i3s je již o mnoho zajímavější a elektromobil má elektromotor naladěn na výkon 184 koní a poskytuje maximální točivý moment až 270 Nm. Vylepšené pohonné ústrojí zahrnuje upravené řízení motoru a specifická valivá ložiska, která byla použita pro optimalizaci dodávky výkonu a lepší výkonnostní křivku ve vyšších otáčkách. Výkon a točivý moment, dostupné na hranici rozsahu otáček, představují v případě BMW i3 zlepšení až o 40 %. Zrychlení na stovku se tak dostalo pod sedm sekund, přesně na 6,9 sekundy. Pokračovat bude až k maximální rychlosti 160 km/h, tedy k rychlosti o 10 km/h vyšší než dříve. Dojezd je podle NEDC zhruba o 20 kilometrů nižší, ale v každodenním provozu podle BMW prý změnu nepoznáte a pořád půjde o plus minus 200 kilometrů.

Jízdní vlastnosti

Nové BMW i3s je vybaveno sportovním podvozkem se speciálně navrženými pružinami, tlumiči a stabilizátory. Poprvé si můžete pomocí voliče jízdních režimů zvolit také režim Sport. Ten přináší ostřejší reakce na pedál akcelerátoru a přímější charakteristiku řízení. Podle BMW se prý nebudete muset bát s „Í-trojkou“ ani driftovat díky optimalizovanému stabilizačnímu systému DSC (Dynamic Stability Control). Ten je prý podstatně přepracovaný s výrazně rychlejšími reakcemi a na kluzkém povrchu dovoluje i mírné a bezpečně ovladatelné přetáčivé smyky. Můžete si být jistí, že tohle si rádi vyzkoušíme hned po usednutí za volant.

Bezpečnostní asistenti

Novým i3s a i3 samozřejmě nechybí nic že široké palety asistenčních systémů řidiče, jako je parkovací asistent a asistent jízdy v koloně přebírající kompletně kontrolu nad řízením. Na přání je dostupný paket Parkovací asistent, který zahrnuje systémy Park Distance Control, parkovací kameru a parkovací asistent. Driving Assistant Plus, dostupný taktéž na přání, zahrnuje varování před čelní srážkou a varování před srážkou s chodci s funkcí brzdění ve městě, informace o maximální povolené rychlosti, proaktivní asistent, automatický systém udržování rychlosti s funkcí Stop & Go a asistent jízdy v koloně, který nejenže udržuje bezpečnou vzdálenost od vozu vpředu v zácpách a do rychlosti až 60 km/h, ale dokáže také vůz udržet ve svém pruhu. Systém při své činnosti sleduje dopravní značení, šířku silnice a vozidla jedoucí vpředu.

Infotainment

Uvnitř byl dále zdokonalený systém iDrive, BMW i ConnectedDrive s navigačními funkcemi a On-Street Parking Information, systémy speciálně navržené pro elektrickou mobilitu. Ve vozidlech vybavených navigačním systémem Professional má displej úhlopříčku 10,25 palce a rozlišení zvýšené na 1 440 × 540 bodů. Hlavní menu je prezentováno ve formě horizontálně uspořádaných dlaždic s živým obsahem po vzoru nového BMW řady 5 a řady 7. Novinkou v nabídce výbavy na přání je příprava pro systém Apple CarPlay. Digitální služba On-Street Parking pro hledání parkovacího místa, nyní poprvé dostupná u BMW i3, může být využívána v kombinaci se systémem dopravních informací RTTI, pokud je instalován navigační systém Professional. V mapě navigačního systému mohou být zobrazeny také veřejné dobíjecí stanice spolu s informacemi o jejich dostupnosti. Když je aktivována navigace, jsou informace o trase využívány i k tomu, aby byl dojezd zobrazený na přístrojovém panelu udáván tak přesně, jak jen to je možné. Mapa dojezdu zahrnuje vizuální reprezentaci aktuálního dojezdu. Je také možné zobrazit různé dojezdy dosažitelné v jednotlivých jízdních režimech. K dispozici jsou nyní i pravidelné automatické aktualizace navigačních dat poskytované „vzduchem“ za pomoci připojení k mobilní síti, stejně jako to má Tesla.

Nabíjení

BMW se vrhlo i do problémů s nabíjením, a proto zavádí službu Digital Charging Service. Ta přináší zákazníkům integraci informací z vozu do chytrých zařízení. To zákazníkům umožňuje optimalizovat náklady na dobíjení, maximálně využívat solární energii pro dobíjení či dokonce vydělávat peníze zapojením do chytré elektrické sítě. Využívání této služby je možné prostřednictvím chytrého telefonu s aplikací BMW Connected, nebo z PC a tabletů pomocí BMW ConnectedDrive Portal.

S uvedením i3s byla také upravena funkčnost standardního dobíjecího kabelu, který je nyní optimalizován a dodáván s teplotním senzorem. Díky Wallboxu můžete použít příkon až 11 kW, což znamená zvýšení elektrického dojezdu zhruba o 180 kilometrů za méně než tři hodiny. Nejradši ale máme registrovanou kartu ChargeNow, díky které máte neomezený přístup k největší síti dobíjecích stanic na světě.

Nové BMW i3 a BMW i3s oslaví své světové premiéry na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu, který proběhne v září 2017. A my nebudeme chybět. Zahájení prodejů pak započne hned v listopadu tohoto roku.

Zdroj: press.bmwgroup.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze