BMW i3s 94 Ah
test

BMW i3s 94 Ah

Myškostroj

BMW si se svou i3 může vyskakovat. V Německu jde o nejprodávanější elektromobil a v Norsku dokonce o nejprodávanější BMW. V Mnichově se nás proto rozhodli odměnit sportovní edicí i3s. Ihned se začalo mluvit o prvním elektrickém hot-hatchi na světě. Nám už stačí jen zjistit, jestli je tato nálepka oprávněná.

Vnější design: i3 Monte Carlo

Facelift modelu i3 je takový malý velký. Nejdřív vám přijde, že se snad nic nezměnilo, auto ale vypadá tak nějak lépe. Můžou za to hlavně přední LED světlomety a mlhovky, které byly dříve kulaté a vypadaly trochu jako brýle nějakého důchodce. Technologie LED se nastěhovala také do blinkrů, poprvé tedy veškeré osvětlení vozu zajišťuje právě tato technologie. Sportovní verze přidává pár detailů jako jinak tvarované nárazníky a lemy blatníků. Speciálně v červeno-černé mi ale trochu připomíná Fabii Monte Carlo minulé generace. U BMW ale lemy blatníků mají svůj smysl.

Škoda Fabia Monte Carlo
Nepřipomíná vám design i3s Škodu Fabii Monte Carlo?

Rozchod kol se totiž zvětšil o celých 40 milimetrů a k tomu se snížila výška o 10 milimetrů. Celkově tak vypadá auto přeci jen trošku sportovněji, avšak musíte mít klasickou i3 dost v oku. Zepředu vypadá elektromobil skutečně sportovně, za což mohla i černá střecha, která opticky vůz ještě trochu přikrčí. Zezadu ale auto pořád vypadá dost vysoké a z mého pohledu i trochu „zdrclé“. Trochu za to můžou i víka od popelnice, respektive extrémně úzká 20palcová kola, která dodávají velmi zajímavé jízdní zážitky.

Základní recept zůstává samozřejmě stejný. Zadní dveře otevírané do protisměru známé jako „Suicide doors“ nechybí a občas byste se kvůli nim, nebo spíš o ně, vážně málem zabili. Nástup na zadní sedačky je pro dospělého otravný, protože se musí otevírat nejdříve přední dveře. Pokud ale budete vzadu převážet děti, které stejně potřebují asistenci, tak je budete milovat. Dětská sedačka se díky dveřím mimořádně dobře kotví a na všechno máte dost místa.

BMW i3s 94 Ah – test

Technika a výbava: REx je pro sraby

Naše verze je čistý elektromobil, který dostává z elektromotoru 184 koní, což je ve srovnání s klasikou 14koňový nárůst. Maximální rychlost vzrostla ze 150 na 160 kilometrů za hodinu. Jde ale o elektrické omezení, protože i3s by si troufla klidně na víc. Dojezd by vám ale pravděpodobně ubýval rychleji než vodka na ruské svatbě. Vylepšené pohonné ústrojí zahrnuje upravené řízení motoru a specifická valivá ložiska, která byla použita pro optimalizaci dodávky výkonu a lepší výkonnostní křivku ve vyšších otáčkách. Točivý moment 270 newtonmetrů je nyní dostupný ve větším rozsahu otáček a představuje v případě BMW i3 zlepšení až o 40 procent. Poznáte to na pružném zrychlení z 80 na 120 kilometrů v hodině. To se zlepšilo z 5,1 na 4,3 vteřiny.

Důležitější je zlepšení zrychlení na stovku ze 7,3 na 6,9 vteřiny, čímž se elektrický hatchback dostal pod marketingovou hranici sedmi sekund. Klasický zástupce hot-hatchů Golf GTI zvládne toto zrychlení za 6,4 vteřiny a GTD za 7,4 vteřiny, papírově tedy na zástupce této kategorie BMW má. Pokud zůstaneme u Golfu GTI i v kontextu hmotnosti, i3s má díky karbonovému šasi 1 340 kilogramů, přičemž benzinové GTI má 1 328 kilogramů a dieselové GTD s automatickou převodovkou DSG dokonce 1 395 kilogramů.

Technické parametry BMW i3s 94 Ah

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon184 koní, toč. moment: 270 Nm
Baterie27,2 kWh, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Infotainment8,8" nedotykový displej
Cena1 105 000 Kč

Co ostatní hot-hatche nemají je kapacita baterie 33,2 kWh, reálně však můžete využít pouze 27,2 kWh, protože si BMW chce ponechat dlouhou životnost. Co se týče dojezdu, automobilka férově udává rovnou tři hodnoty. Podle starého NEDC to bude 280 kilometrů, slabší 170koňová verze podle tohoto cyklu ujede o dvacet kilometrů více. Novější měřící cyklus WLTP mluví o 235 až 245 kilometrech a samo BMW pro jistotu zmiňuje dojezd v běžném provozu až 200 kilometrů, za což má u nás palec nahoru. Balamutit zákazníky nemá smysl a dvě stě určitě zvládnete.

Líbilo se nám
  • originální vzhled
  • sportovní režim stabilizace
  • dynamika
Nelíbilo se nám
  • kratší dojezd rychlejší verze i3s
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze