Nový Nissan Leaf
test

Nový Nissan Leaf

Podrobné první dojmy z Tenerife

Hezčí, rychlejší, chytřejší. A dál dojede. Taková je nová generace Nissanu Leaf, jehož předchůdce se v uplynulých letech stal nejprodávanějším elektromobilem na světě. My jsme si ho mohli podrobně vyzkoušet na kanárském ostrově Tenerife a zde jsou naše neobyčejně podrobné dojmy.

Nissan Leaf je jeden z klíčových elektromobilů současnosti. První generace se prodává už od roku 2010 (v Evropě od 2011) a po celém světě s našla přes 300 tisíc majitelů (v Evropě 84 tisíc. Ti dohromady najezdili 4 miliardy kilometrů. To z Leafa činí nejprodávanější novodobý elektromobil, se kterým jsou zároveň jeho majitelé hodně spokojení. Nissan tvrdí, že úroveň spokojenosti je 94 %. Není tak divu, že je druhá generace s novým designem i funkcemi a delším dojezdem velmi očekávaná. Přichází totiž v době, kdy se čím dál tím víc automobilek probouzí a jedna po druhé ohlašuje uvedení svých elektromobilů v nejbližších letech. Leaf tak už zdaleka nebude v segmentu sám a musí se mnohem více snažit. My jsme si nového Leafa prohlédli v Praze, krátce jej projeli v Las Vegas a nyní jsme dostali příležitost se na něj podívat skutečně podrobně na Tenerife. Jaký tedy nový Leaf doopravdy je a jak se s ním jezdí?

Nissan Leaf 2018 – podrobné první dojmy

Technické parametry Nissan Leaf (2018)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 koní, toč. moment: 320 Nm
Baterie40 kWh, konektory: CHAdeMO, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km
Infotainment7" dotykový displej, Apple CarPlay, Android Auto
Cena850 000 Kč

Hezčí, tišší, aerodynamičtější

Design. To je to, co prodává. A jak už jsme zmínili mnohokrát, nový Leaf vypadá mnohem lépe. Obzvláště ve vyšších výbavách s většími 17“ koly a modrými doplňky sady Blue působí elegantně, stylová je pak hlavně bílo-černá dvoubarevná varianta, kterou Nissan ostatně ve všech materiálech ukazuje a prezentuje. Musíte si za ní sice připlatit 30 tisíc korun, ale vypadá hodně dobře. Zajímavostí však je, že šasi je stejné jako u starého Leafa, stejně tak celkový tvar a proporce, změnil se pouze vnější styling a tvarově byla přepracována hlavně zadní partie vozu, která se nyní svažuje postupně. Některé díly pak zůstaly úplně stejné, třeba kliky dveří. Leaf to ale umně maskuje.

Nissan zapracoval na základě zpětné vazby od zákazníků na více než stovce věcí, která je oproti starší generaci vylepšená. Zaměřil se třeba na aerodynamiku, díky čemuž se nový Leaf může pochlubit součinitelem odporu 0,28. A například malý díl na C sloupku, který efektivně odvádí boční vítr, prodlužuje efektivně dojezd o 2,5 kilometru. Nový Leaf prošel i hodně náročnými testy. Bez problému například projede 30 centimetrů hlubokou vodou a přežil i teploty až -40 stupňů Celsia.

V severských oblastech navíc dostane zimní balíček, který bude mimo jiné vyhřívat baterii pro její optimální výkon a zabrání tak ztrátě kapacity. V Česku se s tímto balíčkem nepočítá, pokud by ale někdo Leaf provozoval často v náročných zimních podmínkách (například na horách), je možné balíček získat na vyžádání.

Nissan také upravil pozici nabíjecích konektorů. Ty jsou stále v „čumáku“ vozu, což je velmi praktické, zároveň jsou ale výrazně výš než předtím. Při nabíjení tak není potřeba se tolik ohýbat. Kromě konektoru CHAdeMO zde nově nalezneme standardní konektor Mennekes typ 2, které nabízí všechny další elektromobily.

Přivítejte digitální kokpit

Úpravy se týkají také interiéru, zejména pak kufru, který je nyní mnohem větší (435 litrů) a má praktičtější uspořádání. Nissan přidal síťky pro nabíjecí kabely na jeho boky a dvojité dno je nyní praktičtější. Samozřejmě zcela nová je přístrojová deska, která už update nutně potřebovala. Stále jí sice vládnou převážně tvrdé plasty, části nejblíže řidiči jsou už ale měkčené, s umělou kůží a efektním prošíváním. Nový je i středový panel, i když na něm poznáváme prvky ze starého Leafa, třeba ovládání klimatizace, tlačítko pro zapnutí auta a další.

Pozice za volantem se hledá snadno, interiér je vzdušný a všude je mnoho prostoru. Zamrzí však možnost nastavení volantu jen výškově. Podélné nastavení chybí a musel jsem to kompenzovat přisunutím sedačky blíže. Sedadla jsou spíše městského stylu s méně výrazným bočním vedením, ani po 200 kilometrech však nebyl posez nepříjemný a byl jsem s nimi spokojen. Nejen pro krátké cesty jsou tak překvapivě pohodlná. Také jejich design s příplatkovou kombinací alcantary a kůže vypadá dobře, třešničkou na dortu je pak všudypřítomné prošívání modrou nití. Silnou stránkou Leafa je i velký prostor na zadních sedadlech, zejména pak na kolena a nohy celkově.

Zcela nový je pak digitální přístrojový štít před řidičem. Tachometr je sice stále analogový, už v základní výbavě má zbývající část podobu displeje. Ten sice není tak jemný a velký, jako třeba v e-Golfu, jde ale o výrazný pokrok oproti původnímu Leafu. Díky novému volantu s ovládacím křížem se lze v menu pohybovat velmi snadno a logicky a zobrazit si všechny potřebné údaje. Mně se nejvíce líbil velký ukazatel výkonu a rekuperace s dojezdem uprostřed.

Zobrazit si ale můžete i jiné informace a tento ukazatel se minimalizuje, a tak ho máte stále na očích. Nechybí možnost zobrazit si podrobné informace z telefonu a o multimédiích, autě nebo navigaci. Zamrzí absence zobrazení mapy přímo před řidičem, displej se spíše chová jako doplňkový. Naopak hodně se mi líbí velmi podrobné informace o nabíjecích časech. Leaf vám hezky ukáže, kolik hodin třeba potrvá nabití do 80 % z domácí 220V zásuvky.

Hlavní displej infotainmentu má pořád jen 7 palců a spíše starší grafiku. Zde se toho bohužel moc nezměnilo, nicméně funkce má dobré, k dispozici jsou třeba i podrobné informace o spotřebě energie a on-line funkce. Mnohem více potěší podpora Android Auto a Apple CarPlay. Připojil jsem si tak hned svůj telefon a využíval Google Mapy, Waze, Spotify a vše, co jsem potřeboval.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze