V nevadské poušti jsme projeli nový Nissan Leaf

aktualizováno o video přímo z Las Vegas
2
V nevadské poušti jsme projeli nový Nissan Leaf
  • Nissan Leaf se také naučil základy autonomní jízdy
  • V průběhu našeho testu jsme za 65 kilometrů vybili přesně 20 % baterie
  • Spotřeba po testování činila 17,5 kW na 100 kilometrů
  • Nissan Leaf na mě udělal v Nevadě velmi dobrý dojem

Nový Nissan Leaf už jste mohli na fDrive vidět v našem podrobném představení z Prahy. Design je mnohem hezčí a Leaf tímto krokem viditelně dospěl. Jak se s ním ale jezdí? Skvěle! Nový Leaf je ještě tišší než ten původní a elektromotor ani měnič nejsou vůbec slyšet – užíváte si pouze šum pneumatik.

V USA jsme poprvé projeli nový Nissan Leaf – CES 2018

Díky výrazně vyššímu výkonu 150 koní umí být Leaf i zábavný. Zátah je hlavně ve městě velmi slušný. Není to sice taková malá střela jako BMW i3, ale dynamika bude pro každodenní ježdění více než dostatečná. Díky větší baterii ujede reálně i více než 300 kilometrů na jedno nabití. V průběhu naší testovací jízdy, která probíhala ve městě, okresních silnicích i na dálnici, jsme za 65 kilometrů vybili přesně 20 % baterie, přičemž indikátor spotřeba ukazuje 17,5 kW na 100 kilometrů. Při 56 procentech nabití pak ukazoval dojezd 160 kilometrů. A pokud by vám to nestačilo, koncem roku dorazí Leaf s teoretickým dojezdem až 500 kilometrů.

Velkou novinkou je e-Pedal, tedy řízení jen pomocí plynového pedálu. Režim aktivujete tlačítkem na středovém panelu a auto se přepne do silně rekuperačního módu, který je mnohem silnější než v případě režimu „B“ a „eco“ u původního Leafu (tyto dva režimy jsou zde k dispozici také). Rekuperace je silnější než v případě BMW i3 a co je hlavní, dokáže auto kompletně zastavit, a to velmi svižně. Pokud jen trochu předvídáte, není potřeba vůbec brzdu používat. Alespoň já jsem ji za celou testovací jízdu vůbec nesešlápl.

Nissan Leaf se také naučil základy autonomní jízdy. Na dálnici se velice dobře drží v pruzích, a to i když není značení ideální, a díky adaptivnímu tempomatu udržuje spolehlivě rychlost a odstup od vpředu jedoucího auta. ProPILOT ale vyžaduje ruce na volantu, tolerance je asi 5 sekund.

Pokud jste někdy řídili původního Leafa, budete v interiéru jako doma. Naše černo-šedá kombinace vypadá velmi dobře a elegantně. Materiály jsou o něco kvalitnější, stále se ale setkáte s velkým poměrem tvrdých plastů. Displej infotainmentu už by si také zasloužil větší úhlopříčku a modernější prostředí.

Pochválit ale musím nový displej před řidičem, který doplňuje analogový rychloměr. Pohyb v menu je rychlý a rychle se lze přesouvat i mezi jednotlivými režimy. Zobrazit si můžete navigaci, hudbu, informace o jízdě a mnoho dalšího. V pravé části pak máte stále k dispozici ukazatel výkonu a rekuperace. Ten si můžete dát i na celou obrazovku.

Technické parametry Nissan Leaf (2018)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm
Baterie40 kWh (38 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 46 kW, palubní: 4 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km
Cena od850 000 Kč

Nissan Leaf na mě udělal v Nevadě velmi dobrý dojem. Příjemně se řídí, je krásně tichý, díky vyššímu výkonu i hezky dynamický a super je nový e-Pedal. Leaf dospěl a určitě naváže na prodejní úspěchy první generace. Pokud chcete ideální běžný a dobrý elektromobil pro každodenní ježdění za rozumnou cenu, Leaf nové generace se mu velmi přibližuje.

Pokud chcete o Nissanu Leaf vědět ještě více, mrkněte na naše video s dojmy z Prahy.

Diskuze ke článku
Martin iOn
Jak moc se liší nový "e-pedal" od pedálů ostatních EV?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze