Nissan Leaf
test

Nissan Leaf

Legenda pokračuje
3

Nissan Leaf, to je nejen v očích elektromobilistů pojem. Jde o jeden z prvních novodobých elektromobilů a zároveň ten nejprodávanější. První generace, kterou jsme otestovali i na fDrive, se prodává už od roku 2010 (v Evropě přišla o rok později) a po celém světě si našla přes 300 tisíc majitelů, z toho 84 tisíc v Evropě. A majitelé své koupě nelitují – Nissan tvrdí, že úroveň spokojenosti činí 94 %. Sedm let je však dlouhá doba, a tak už byl nástupce netrpělivě očekáván.

Druhá generace s méně kontroverzním designem, novými funkcemi i delším dojezdem je tady. Přichází v době, kdy se čím dál tím víc automobilek probouzí a jedna po druhé ohlašuje brzký příchod svých elektromobilů. Leaf tak už zdaleka nebude v segmentu sám a musí se mnohem více snažit. Vloni jsme si nového Leafa prohlédli v Praze, později jej krátce projeli v Las Vegas a v únoru s ním na Tenerife strávili dva dny. Auto už jsme tak důvěrně znali, avšak nic nenahradí podrobný test v českých podmínkách. Jaký tedy nový Leaf je?

Vnější design: koukatelná novinka

Ano, ten design. Starý Leaf nešlo považovat za příliš hezké auto, pro některé byl rovnou jeho nezvyklý design s vystupujícími předními světly á la žába dost podivný. Na jeho popularitě to však pranic neubralo – v době zahájení jeho prodeje totiž konkurence prakticky neexistovala. Teď už ale existuje a bude ještě tvrdší. Design tak už musí být konformnější. A taky je.

Nový Nissan Leaf je, jak řekl jeden můj kolega, „už koukatelný“. Přední část designově zapadá do současné modelové řady Nissanu, zajímavým prvkem je pak maska s modrými odlesky. Skvěle pak vypadá zadní část auta, kde se povedly bumerangové zadní svítilny zasahující do boku a jejíž horní okraj hezky přechází v linii oken.

Nissan Leaf

Technické parametry Nissan Leaf (2018)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 koní, toč. moment: 320 Nm
Baterie40 kWh, konektory: CHAdeMO, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km
Infotainment7" dotykový displej
Cena850 000 Kč
Nissan na základě zpětné vazby od zákazníků zapracoval na více než stovce věcí.

Obzvláště ve vyšších výbavách s většími 17" koly a modrými doplňky sady Blue působí elegantně, stylová je pak hlavně bílo-černá dvoubarevná varianta, kterou Nissan ostatně ve všech materiálech ukazuje a prezentuje. Musíte si za ní sice připlatit 30 tisíc korun, ale vypadá hodně dobře.

Pokud si postavíte starý a nový Leaf čumáky k sobě a podíváte se na ně ze strany, určitě vás zaujme jedna věc. Kromě odlišné přední a zadní části jsou to totiž tvarově i rozměry prakticky identická auta. Šasi je stejné jako u starého Leafa, stejně tak celkový tvar auta i oken nebo proporce. Změnil se pouze vnější styling. Některé díly pak zůstaly úplně stejné, třeba kliky dveří. Leaf to ale umně maskuje.

Nissan na základě zpětné vazby od zákazníků zapracoval na více než stovce věcí. Zaměřil se třeba na aerodynamiku, díky čemuž se nový Leaf může pochlubit součinitelem odporu 0,28. A například malý díl na C sloupku, který efektivně odvádí boční vítr, prodlužuje dojezd o 2,5 kilometru. Nový Leaf prošel i hodně náročnými testy. Bez problému například projede 30 centimetrů hlubokou vodou a přežil i teploty -40 stupňů Celsia.

Technika pod kapotou: přibyli koníci

Pod přední kapotou tepe elektrické srdce Leafu produkující 150 koníků a 320 Nm. To je o poznání více než měl předchozí Leaf a na jízdní dynamice je to znát. Z 0 na 100 km/h nyní Leaf zrychlí za 7,9 vteřiny a maximální rychlost je elektronicky omezena na 144 km/h, což vás na českých dálnicích nijak omezovat nebude. Poháněna je opět přední náprava a pohotovostní hmotnost auta činí 1 535 kilogramů. To je i přes výrazně větší baterii prakticky stejně jako u staršího Leafa a o téměř 100 kilogramů méně než u nejnovějšího e-Golfu. Rekordmanem je ale se svými 1,3 tunami karbonová BMW i3.

Akumulátor má také vyšší kapacitu než předchůdce, konkrétně 40 kWh, poskytující reálný kombinovaný dojezd zhruba 280 kilometrů. Už na konci letošního roku ale Nissan představí Leaf s větší, pravděpodobně 50kWh baterií, díky které se reálný dojezd přiblíží 350 kilometrům v kombinovaném provozu.

Výbava a ceny: už není tak levný

Nissan Leaf se prodává ve třech výbavových stupních. Nejnižší Acenta vás vyjde na 926 tisíc korun včetně DPH. Na druhé straně je výbava Tekna, kde Leaf stojí už lehce nad jeden milion korun. Základní výbava je ochuzena například o vyhřívaný volant či přední a zadní parkovací senzory. Za oboje si však můžete připlatit. Věci jako ProPILOT a metalický nebo dvoubarevný lak pořídíte za příplatek až do vyšší výbavy N-Connect.

Rozdíl v základních cenách krajních výbav je 933 tisíc korun. V té nejvyšší výbavě máte vyhřívaný volant, přední i zadní sedadla včetně tepelného čerpadla, parkovací senzory, systém ProPILOT a přední LED světlomety. Je tedy na vás, zda si vyšší částka bohatší výbavu obhájí či nikoli.

Diskuze ke článku
alien5
Dejte si jeste do minusu ze nema tepelny managemanet baterie bude to degradovat hodne. Vetsi baterie by ho mela mit.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze