Nissan představil Leaf e+ s 62kWh baterií. Má větší dojezd i výkonnější motor

1
Nissan představil Leaf e+ s 62kWh baterií. Má větší dojezd i výkonnější motor
  • Premiéra proběhla na výstavě elektroniky CES v Las Vegas, které se účastníme
  • Nissan bude v Evropě nadále spoléhat na rychlonabíjecí standard CHAdeMO
  • Cena není známá, ale předpokládá se, že bude nižší než v případě Tesly Model 3

Nissan Leaf je dlouhodobě jeden z nejprodávanějších elektromobilů. Poslední generace byla spíše evolucí generace předchozí, ale přidala větší 40kWh baterii, a tak se z Nissanu Leaf díky papírovému dojezdu 378 km stal elektromobil, se kterým se už dá cestovat i mimo město.

Dlouhou dobu se spekulovalo, že Nissan ukáže nový Leaf s ještě silnější baterií. Konkurence především v USA, například v podobě Tesly Model 3 či Chevroletu Bolt, sílí a Leaf začal trošku zaostávat. V noci na dnešek tak Nissan na lasvegaském CESu ukázal Leaf e+ s 62kWh baterií. Z papírové hodnoty 363 km není navýšení dojezdu patrné, ale důvodem je přísnější metodika měření. Hovoří se až o 40procentním zlepšení oproti 40kWh variantě.

Nissan Leaf e+ dostal baterie od společnosti LG Chem. Baterie jsou vedle sebe naskládány těsněji, takže zabírají jen o něco málo více místa než u varianty slabší. Zajímavé je, že Nissan baterie stále chladí pasivně. Trápit to koncové uživatele každopádně nemusí, protože Nissan na ně dává záruku 160 000 km nebo osm let, a to podle toho, co nastane dříve.

Designově vychází Nissan Leaf e+ z Nissanu Leaf poslední generace, takže pokud se vám Leaf líbí, budu se vám líbit i tento. Bohužel Nissan i nadále bude v Evropě sázet na rychlonabíjecí standard CHAdeMO, což může být pro koncového zákazníka komplikací. Přeci jen prakticky každá automobilka už dnes vsází na CCS Combo. Dokonce i Tesla bude tento standard nabízet u Modelu 3.

Výkon Točivý moment Kapacita baterie Papírový dojezd
Nissan Leaf 110 kW 320 Nm 40 kWh 378 km
Nissan Leaf e+ 160 kW 340 Nm 62 kWh 363 km*

*) přísnější metodika měření

Ačkoli byl Nissan Leaf e+ oficiálně představen, stále zůstává několik informací neznámých. Tou nejdůležitější je asi cena. Předpokládá se, že se Nissan bude snažit, aby nepřesáhla 35 tisíc dolarů (783 tisíc korun). Nevíme ani informaci o zrychlení z klidu na 100 km/h. Ta ani u slabší verze nebyla nikterak zázračná. Leaf má ale výhody úplně někde jinde. Každopádně zatímco Leaf s 40kWh baterií má výkon 110 kW a 320 Nm točivého momentu, tak Leaf e+ má výkon 160 kW a 340 Nm točivého momentu, takže dozajista dojde ke zlepšení i ve směru dynamiky.

Související články
Diskuze ke článku
Pavel
Měli by se už dohodnout na jednotném evropském standardu ohledně těch konektorů. Jinak pokud bude dobrá cena, mohla by to být konkurence pro Teslu 3

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze