Nissan představil Leaf e+ s 62kWh baterií. Má větší dojezd i výkonnější motor

Nissan představil Leaf e+ s 62kWh baterií. Má větší dojezd i výkonnější motor
1
  • Premiéra proběhla na výstavě elektroniky CES v Las Vegas, které se účastníme
  • Nissan bude v Evropě nadále spoléhat na rychlonabíjecí standard CHAdeMO
  • Cena není známá, ale předpokládá se, že bude nižší než v případě Tesly Model 3

Nissan Leaf je dlouhodobě jeden z nejprodávanějších elektromobilů. Poslední generace byla spíše evolucí generace předchozí, ale přidala větší 40kWh baterii, a tak se z Nissanu Leaf díky papírovému dojezdu 378 km stal elektromobil, se kterým se už dá cestovat i mimo město.

Dlouhou dobu se spekulovalo, že Nissan ukáže nový Leaf s ještě silnější baterií. Konkurence především v USA, například v podobě Tesly Model 3 či Chevroletu Bolt, sílí a Leaf začal trošku zaostávat. V noci na dnešek tak Nissan na lasvegaském CESu ukázal Leaf e+ s 62kWh baterií. Z papírové hodnoty 363 km není navýšení dojezdu patrné, ale důvodem je přísnější metodika měření. Hovoří se až o 40procentním zlepšení oproti 40kWh variantě.

Nissan Leaf e+ dostal baterie od společnosti LG Chem. Baterie jsou vedle sebe naskládány těsněji, takže zabírají jen o něco málo více místa než u varianty slabší. Zajímavé je, že Nissan baterie stále chladí pasivně. Trápit to koncové uživatele každopádně nemusí, protože Nissan na ně dává záruku 160 000 km nebo osm let, a to podle toho, co nastane dříve.

Designově vychází Nissan Leaf e+ z Nissanu Leaf poslední generace, takže pokud se vám Leaf líbí, budu se vám líbit i tento. Bohužel Nissan i nadále bude v Evropě sázet na rychlonabíjecí standard CHAdeMO, což může být pro koncového zákazníka komplikací. Přeci jen prakticky každá automobilka už dnes vsází na CCS Combo. Dokonce i Tesla bude tento standard nabízet u Modelu 3.

Výkon Točivý moment Kapacita baterie Papírový dojezd
Nissan Leaf 110 kW 320 Nm 40 kWh 378 km
Nissan Leaf e+ 160 kW 340 Nm 62 kWh 363 km*

*) přísnější metodika měření

Ačkoli byl Nissan Leaf e+ oficiálně představen, stále zůstává několik informací neznámých. Tou nejdůležitější je asi cena. Předpokládá se, že se Nissan bude snažit, aby nepřesáhla 35 tisíc dolarů (783 tisíc korun). Nevíme ani informaci o zrychlení z klidu na 100 km/h. Ta ani u slabší verze nebyla nikterak zázračná. Leaf má ale výhody úplně někde jinde. Každopádně zatímco Leaf s 40kWh baterií má výkon 110 kW a 320 Nm točivého momentu, tak Leaf e+ má výkon 160 kW a 340 Nm točivého momentu, takže dozajista dojde ke zlepšení i ve směru dynamiky.

Diskuze ke článku
Pavel
Měli by se už dohodnout na jednotném evropském standardu ohledně těch konektorů. Jinak pokud bude dobrá cena, mohla by to být konkurence pro Teslu 3

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze