Nissan Leaf je dlouhodobě jeden z nejprodávanějších elektromobilů. Poslední generace byla spíše evolucí generace předchozí, ale přidala větší 40kWh baterii, a tak se z Nissanu Leaf díky papírovému dojezdu 378 km stal elektromobil, se kterým se už dá cestovat i mimo město.
Dlouhou dobu se spekulovalo, že Nissan ukáže nový Leaf s ještě silnější baterií. Konkurence především v USA, například v podobě Tesly Model 3 či Chevroletu Bolt, sílí a Leaf začal trošku zaostávat. V noci na dnešek tak Nissan na lasvegaském CESu ukázal Leaf e+ s 62kWh baterií. Z papírové hodnoty 363 km není navýšení dojezdu patrné, ale důvodem je přísnější metodika měření. Hovoří se až o 40procentním zlepšení oproti 40kWh variantě.
Nissan Leaf e+ dostal baterie od společnosti LG Chem. Baterie jsou vedle sebe naskládány těsněji, takže zabírají jen o něco málo více místa než u varianty slabší. Zajímavé je, že Nissan baterie stále chladí pasivně. Trápit to koncové uživatele každopádně nemusí, protože Nissan na ně dává záruku 160 000 km nebo osm let, a to podle toho, co nastane dříve.
Designově vychází Nissan Leaf e+ z Nissanu Leaf poslední generace, takže pokud se vám Leaf líbí, budu se vám líbit i tento. Bohužel Nissan i nadále bude v Evropě sázet na rychlonabíjecí standard CHAdeMO, což může být pro koncového zákazníka komplikací. Přeci jen prakticky každá automobilka už dnes vsází na CCS Combo. Dokonce i Tesla bude tento standard nabízet u Modelu 3.
Výkon | Točivý moment | Kapacita baterie | Papírový dojezd | |
---|---|---|---|---|
Nissan Leaf | 110 kW | 320 Nm | 40 kWh | 378 km |
Nissan Leaf e+ | 160 kW | 340 Nm | 62 kWh | 363 km* |
*) přísnější metodika měření
Ačkoli byl Nissan Leaf e+ oficiálně představen, stále zůstává několik informací neznámých. Tou nejdůležitější je asi cena. Předpokládá se, že se Nissan bude snažit, aby nepřesáhla 35 tisíc dolarů (783 tisíc korun). Nevíme ani informaci o zrychlení z klidu na 100 km/h. Ta ani u slabší verze nebyla nikterak zázračná. Leaf má ale výhody úplně někde jinde. Každopádně zatímco Leaf s 40kWh baterií má výkon 110 kW a 320 Nm točivého momentu, tak Leaf e+ má výkon 160 kW a 340 Nm točivého momentu, takže dozajista dojde ke zlepšení i ve směru dynamiky.