Nový Nissan Leaf, který právě testujeme na Tenerife, už zná nejen svůj kompletní český ceník, ale dozvěděli jsme se také informace o záruce a osudu starých baterií, které bude Nissan dokonce vykupovat. Nový Leaf se bude prodávat ve 4 výbavách, přičemž všechny disponují 40kWh baterií zaručující reálný dojezd až 300 kilometrů, ve městě i více. Verze s vyšší kapacitou baterie dorazí koncem letošního roku. Ačkoliv Nissan kapacitu nepotvrdil, spekuluje se o kapacitě 50 kWh, která by umožnila reálný kombinovaný dojezd kolem 350 kilometrů, ve městě by se pak mohl dojezd přehoupnout přes hranici 400 kilometrů.
Nejnižší verze Visia začíná na cenovce 850 tisíc korun s DPH, což je bohužel o rovných sto tisíc více než u předchozí generace Leafa. Navíc však dostanete 10 kWh kapacity baterie a řadu prvků výbavy, které původní Leaf postrádal. I tak ale takto výrazný cenový nárůst zamrzí. Nejvyšší verze Tekna vás pak vyjde na 988 tisíc Kč, ani ta však neobsahuje kompletní výbavu. Za kožené sedačky a inteligentního parkovacího asistenta ProPilot Park si budete muset připlatit i zde.
Jako úvodní nabídku dává Nissan v Česku zdarma u všech verzí vizuální sadu Blue v hodnotě 26 490 Kč zdarma. Obsahuje třeba modrá zrcátka, prahové lišty, lištu předního nárazníku nebo zavazadlového prostoru či modrou hranu zadního spoileru. Všechny verze mají v ceně inovativní e-Pedal, třeba ProPilot ale v nejlevnějších dvou verzích Visia a Acenta k dispozici vůbec není. U verze N-Connecta vás vyjde na 12 tisíc a až v nejvyšší verzi Tekna je v ceně vozu.
Visia
Základní verze Visia obsahuje například základní tempomat, inteligentní přepínání dálkových světel, sledování pruhu i únavy řidiče, rozpoznávání značek, automatické nouzové brzdění nebo dešťový senzor. Potěší bezklíčkové otvírání i startování, chybí naopak parkovací senzory, kamery, vyhřívané sedačky i volant. A dostanete pouze 16“ ocelová kola s plastovými disky.
Accenta
Vyšší verze Accenta za 891 000 Kč přidává adaptivní tempomat, displej infotainmentu se 7palcovou obrazovkou a podporou Android Auto a Apple CarPlay, lepší audio, vhod přijde i kožený volant a kola už jsou hliníková, i když stále 16palcová. Alespoň tato výbava dává smysl. Cenový rozdíl je poměrně malý a za 40 tisíc dostanete několik důležitých funkcí navíc.
N-Connecta
Druhá nejvyšší verze N-Connecta vás pak vyjde na 945 tisíc a zde už se díváme na velmi hezky vybavené auto. V ceně je sada winter s tepelným čerpadlem a vyhříváním všech sedadel i volantu, velmi hezky fungující inteligentní panoramatický parkovací systém s kamerami, 17palcová hliníková kola a několik dalších komfortních prvků včetně elektricky sklopných zrcátek.
Tekna coby vrchol nabídky
Vrcholná výbava Tekna za 988 tisíc přidává hlavně systém ProPilot, kompletně LEDkové světlomety, sedadla z umělé kůže nebo audiosystém Bose. Kompletní ceník včetně podrobnosti o výbavách najdete na webu Nissanu.
Jak je to se zárukou?
Na vůz poskytuje Nissan záruku 3 roky nebo 100 tisíc kilometrů, případně 5 let na speciální elektrické komponenty vozu. Na baterie je pak záruka 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, konkrétně na udržení kapacity baterie nad 70 % původní kapacity. Zajímavostí je, že konstrukčně by nemělo být možné, aby kapacita baterie klesla pod 60 %. Na konci životnosti auta (nebo baterie, pokud si ji budete chtít vyměnit za novou) dále Nissan nabízí odkoupení baterie, kterou následně využije pro svá energetická úložiště, kde budou instalovány dalších zhruba 10 let. Díky programu výkupu tak baterie dostanou nový život. Nissan bude baterie z Leafů staré zhruba 10 let vykupovat za 500 až 1 000 EUR, tedy za 12 až 25 tisíc korun (podle jejich stavu). Cena je však předběžná a konkrétní podmínky bude automobilka nastavovat v nejbližší době. Důvodem je fakt, že ani baterie nejstarších Nissanů Leaf první generace z roku 2011 v Evropě zatím nemají tak starou baterii.
K novému Nissanu Leaf pak dostanete zdarma i 5 servisních úkonů.
Technické parametry Nissan Leaf (2018)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm |
Baterie | 40 kWh (38 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 46 kW, palubní: 4 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km |
Cena od | 850 000 Kč |