BMW i8 pro mě představovalo jakýsi milník mezi automobily, ostatně považte sami – 1,5litrový tříválec a supersport? Jak navíc víme, i8 využívá koncepci 2+2, takže vůz může být v jednu chvíli pouze předokolka, kde se o přední nápravu stará 131 elektrických vraníků s točivým momentem 250 Nm, nebo pouze zadokolka, kde výkon zajišťuje zmiňovaný tříválec o výkonu 231 koní a točivém momentu 320 Nm. A pak je tu možnost využít oba motory najednou, kde kombinovaný výkon znamená 362 koní a 570 Nm, což při 1 490 kilogramech dělá 4,1 kilogramu na 1 koně. To je slibná hodnota srovnatelná s Aston Martinem DB9 nebo Bentley Continental. Tato čísla pak v mají v praxi za důsledek zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 vteřiny. Konečně jsem si vyzkoušel, jaké to všechno je na vlastní kůži.
Když nasedáte do i8, neobejdete se bez správného postupu. Je nutné se nejprve posadit a až potom dát dovnitř nohy. Když jste vevnitř, připadáte si jako v pravém supersportu, neboť sedíte nízko nad zemí a výhled nestojí za moc. Po nastartování se před vámi rozsvítí digitální displej s propracovanou grafikou a můžete vyrazit. Prvních pár set metrů mi i8ka připadala obrovská, což mě ale brzy přešlo a začal jsem si jízdu užívat.
Za dobu, co pracuji s auty, jsem si už pár hybridů a plug-in hybridů vyzkoušel. Zakořenil ve mě názor, že jsou takové líné a nepředvídatelné, pokud jde o přepínání motorů. Pod plynem pracují v nesmyslně vysokých otáčkách, nedisponují nijak velkým výkonem a jde převážně o městská vozidla. U i8 jsem ale takový pocit ani z daleka neměl. Motory spolupracují bezchybně a když po vozu něco chcete, odezva je okamžitá. Na klikatých okreskách jsem až nechtěl věřit, jak díky nízkému těžišti auto drží v zatáčkách stopu a jak hbitě z nich vystřelí.
Kombinovaná spotřeba se i při těžší noze drží někde kolem 9 litrů. Co se týče zvukového projevu vozu, i přes tříválec se BMW nemá za co stydět. Zvenku zní sportovně a uvnitř je tento zvuk umocněn ještě z reproduktorů. Rychlonabíjení u i8 nenajdete a dobíjení z domácí zásuvky trvá okolo 3 hodin. Nová verze ujede čistě na elektřinu něco přes 50 kilometrů. Cena i8 je stále dost vysoká a i přes přátelské provozní náklady není ideální pro každodenní užívání. Přeci jen jde stále o supersport.
Technické parametry BMW i8 Coupe
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 689 × 1 942 × 1 293 mm, 1 535 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 275 (170 + 105) kW, 374 (231 + 145) koní |
Baterie | 11,6 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 55 km |
Cena od |