😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Moje poprvé za volantem BMW i8. Jaké to bylo?

Moje poprvé za volantem BMW i8. Jaké to bylo?
  • V BMW i8 jsem se projel na BMW iLECTRONIC DAY na polygonu v Brně a okolí
  • Na autě není dechberoucí pouze design
  • Kombinovaný výkon činí 352 koní a točivý moment 570 Nm
  • Vůz váží pouhých 1 490 kilogramů, což dělá 4,1 kilogramu na 1 koně

BMW i8 pro mě představovalo jakýsi milník mezi automobily, ostatně považte sami – 1,5litrový tříválec a supersport? Jak navíc víme, i8 využívá koncepci 2+2, takže vůz může být v jednu chvíli pouze předokolka, kde se o přední nápravu stará 131 elektrických vraníků s točivým momentem 250 Nm, nebo pouze zadokolka, kde výkon zajišťuje zmiňovaný tříválec o výkonu 231 koní a točivém momentu 320 Nm. A pak je tu možnost využít oba motory najednou, kde kombinovaný výkon znamená 362 koní a 570 Nm, což při 1 490 kilogramech dělá 4,1 kilogramu na 1 koně. To je slibná hodnota srovnatelná s Aston Martinem DB9 nebo Bentley Continental. Tato čísla pak v mají v praxi za důsledek zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 vteřiny. Konečně jsem si vyzkoušel, jaké to všechno je na vlastní kůži.

BMW i8 Coupe

Když nasedáte do i8, neobejdete se bez správného postupu. Je nutné se nejprve posadit a až potom dát dovnitř nohy. Když jste vevnitř, připadáte si jako v pravém supersportu, neboť sedíte nízko nad zemí a výhled nestojí za moc. Po nastartování se před vámi rozsvítí digitální displej s propracovanou grafikou a můžete vyrazit. Prvních pár set metrů mi i8ka připadala obrovská, což mě ale brzy přešlo a začal jsem si jízdu užívat.

Za dobu, co pracuji s auty, jsem si už pár hybridů a plug-in hybridů vyzkoušel. Zakořenil ve mě názor, že jsou takové líné a nepředvídatelné, pokud jde o přepínání motorů. Pod plynem pracují v nesmyslně vysokých otáčkách, nedisponují nijak velkým výkonem a jde převážně o městská vozidla. U i8 jsem ale takový pocit ani z daleka neměl. Motory spolupracují bezchybně a když po vozu něco chcete, odezva je okamžitá. Na klikatých okreskách jsem až nechtěl věřit, jak díky nízkému těžišti auto drží v zatáčkách stopu a jak hbitě z nich vystřelí.

Kombinovaná spotřeba se i při těžší noze drží někde kolem 9 litrů. Co se týče zvukového projevu vozu, i přes tříválec se BMW nemá za co stydět. Zvenku zní sportovně a uvnitř je tento zvuk umocněn ještě z reproduktorů. Rychlonabíjení u i8 nenajdete a dobíjení z domácí zásuvky trvá okolo 3 hodin. Nová verze ujede čistě na elektřinu něco přes 50 kilometrů. Cena i8 je stále dost vysoká a i přes přátelské provozní náklady není ideální pro každodenní užívání. Přeci jen jde stále o supersport.

Technické parametry BMW i8 Coupe

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 689 × 1 942 × 1 293 mm, 1 535 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon275 (170 + 105) kW, 374 (231 + 145) koní
Baterie11,6 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 55 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze