BMW i8 ze seriálu Formule E není klasický safety car. Umí třeba bezdrátově nabíjet

BMW i8 ze seriálu Formule E není klasický safety car. Umí třeba bezdrátově nabíjet
  • Bezdrátové nabíjení zařídil sponzor Qualcomm
  • Vůz dostal ochrannou klec i karbonový aerokit

Tento víkend jsme mohli koukat na Formule E a mimo zajímavých závodních strojů lahodil našemu oku také safety car. Jde samozřejmě o BMW i8, které ale dostalo pár vylepšení a nejde jen o křidélko na víku „kufru“. Jde už o nový model pro rok 2018, což znamená, že výkon poposkočil na 374 koní, přičemž 231 koní přichází od 1,5litrového tříválce a zbylých 143 je z elektrického motoru. Sériový model tak umí na stovku zrychlit během 4,4 vteřiny a na jedno nabití ujede až 55 kilometrů.

Ve srovnání s verzí před faceliftem se jedná o veliké zlepšení. Dříve totiž byla používána baterie s kapacitou 7,1 kWh, ale pro rok 2018 posílila na 11,6 kWh. Safety car je navíc trošku rozmazlován firmou Qualcomm, která přidala panel s cívkou na podvozek. Nyní se tak i8 může nabíjet bezdrátově, stačí najet nad bezdrátovou nabíječku a na osmdesáti procentech jste do hodiny. To ale nejsou jediné úpravy, které vůz podstoupil. Odpružení je nyní tvrdší, brzdy karbon-keramické a sedadla pochází z M4 GTS. Uvnitř řidiče chrání klec a zvenku se může vůz chlubit karbonovým aerokitem. Samozřejmostí je pak houkačka na střeše. Tipli bychom si, že kvůli bezdrátovému nabíjení, kleci a houkačce bude safety car o něco těžší než běžná verze, přesnou hmotnost ale BMW nesdělilo.

BMW do seriálu Formule E nepropůjčilo pouze i8, ale zahlédnout zde můžete také plug-in hybrid X5 40e nebo BMW i3.

Zdroj: carscoops.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze