I takovou Teslu dnes můžete nabíjet bezdrátově, výkon však nepřekročí 8 kW a navíc určitě vzniknou nemalé energetické ztráty. Mnoho společností ale věří, že kabely jsou přežitkem, a chtějí vytvořit koncept nabíjení, který je pohodlnější než čerpání paliva nebo připojování těžkých kabelů.
Do hry se vložila i ORNL (Národní laboratoř Oak Ridge), která za svůj výzkum obdržela zvláštní ocenění od R&D Magazine, který se zabývá vědou a technikou. Jedná se o bezdrátový nabíjecí systém předložený automobilce Toyota, který vznikl s podporou firmy Cisco Systems a Centra pro mezinárodní přepravu a inovace. Tým vědců vyvinul první bezdrátovou nabíječku o výkonu 20 kW se ztrátami pouze 10 procent.
ORNL věří, že nabíječka s 90procentní účinností je budoucností ve světě elektromobilů. Pokud by se technologie rozšířila, mohlo by to na trh elektromobilů přivést novou klientelu, kterou doposud odrazovala složitost nabíjecích konektorů a podobně. Až čas ukáže, jestli náhodou nestavíme síť dobíjecích stanic úplně zbytečně.
Zdroj: insideevs.com