BMW i8 Roadster
test

BMW i8 Roadster

Vítejte ve světě celebrit
  • BMW i8, ať už ve variantě Coupé nebo Roadster, dostalo větší baterie a vyšší výkon
  • Největší magnet na pohledy lidí dle mého není Lamborghini či Ferrari, ale právě BMW i8 Roadster
  • Kromě toho, že se z vás za volantem stane „celebrita“, je hlavní předností pružné zrychlení

Existují auta, která by vám měla dát varování, že do nich sedáte jen na vlastní nebezpečí, a to vůbec s daným autem nemusíte jezdit zakázanou rychlostí. Možná by vám rovnou určitá auta měla říci, že přístup k volantu máte jen za předpokladu, že jste velký extrovert a pohledy kolemjdoucích vám nejen dělají dobře, ale vyhledáváte je. Takových aut na trhu pár najdeme. Za mě však nemá největší „wow“ faktor ani Ferrari, ani Lamborghini a ani Porsche, ale BMW i8 Roadster.

BMW i8 Roadster – test

Design: středem pozornosti za všech okolností

Design, který se s příchodem varianty Roadster až tolik nezměnil, není vůbec na škodu – ba naopak. Už samotný design táhne, dveře otevírající se vstříc nebesům dvakrát tak a že můžete jezdit i bez střechy nad hlavou je jen další způsob, jak slušně řečeno pořádně naštvat celé sídliště. I ne úplně milovník automobilů si dokáže dohledat, kolik za tento „kočkolap“ musíte vysázet na dřevo. No, málo to není, ale o tom až později.

Jen těžko uvěřit, že BMW i8 spatřilo světlo světa už v roce 2014. I tehdy vypadalo velmi futuristicky a ani po letech se vůbec nic nemění. Cílová skupina zákazníků je velmi omezená, ale v řadách celebrit se najde spousta lidí, kteří BMW i8 mají ve své garáži. Jeden kousek například aktuálně utěšuje nedávno poraženého zápasníka Conora McGregora...

Interiér: pořádné křivky

Vezmete klíčky, strčíte si je do kapsy, otevřete dveře vstříc nebesům, a usednete do sedačky, kdy musíte překonat poměrní silný práh. Především ženy v šatech by si nasedání měly trošku natrénovat. Interiér není tak plochý, má nemálo křivek, ale pořád je to typické BMW s prošíváním kůže, karbonovými doplňky a samozřejmě koženými sedadly.

Otázka, kterou dostanete od typického Čecha, zní asi takto: „Ale jo, káru máš hezkou, ale vždyť tam nic nenaložíš.” Na jednu stranu této otázce rozumím a na druhou stranu ji nechápu. Když vysázíte na dřevo 4,2 milionů korun, tak za prvé asi nebude takový problém mít doma druhé auto. Za druhé: ve velkých městech existují služby, které vám vše přivezou až domů, ať už jde o potraviny nebo skříň. A za třetí: vždycky si jiné auto můžete půjčit. Ve finále na tom BMW i8 Roadster až tak špatně není. Do kufru, který má 88 litrů, něco málo dáte, další odkládací prostor je za sedadlem řidiče i spolujezdce. Místo zadních sedadel najdete i jakési prostorové boxy, kam se něco málo také vejde. Málokterá konkurence je na tom lépe.

Chytré systémy: v i8 Roadster o ně tolik nejde

Nečekejte podobné kousky, které bude umět nové BMW řady 3 se svojí hlasovou asistentkou. BMW i8 Roadster je díky integrované SIM kartě neustále připojené na internet. Mapové podklady jsou tedy aktualizované v reálném čase. Podívat se můžete na počasí, přečíst si nějaké zprávy a tak podobně.

BMW i8 Roadster (2018)

BMW i8 Roadster si můžete spárovat s aplikací na chytrém telefonu i Apple Watch. Máte pak přehled o informacích, zda je auto zamčené, jaký je stav baterie, kolik máte pohonných hmot a tak podobně. Především informace o tom, jak dlouho se vaše i8 bude nabíjet, je příjemná. Samozřejmě si můžete spárovat váš telefon se systémem, synchronizovat kontakty či si pouštět hudbu ze Spotify.

Nabíjení z domácí zásuvky vám zabere necelé tři hodiny. V případě využití standardu Mennekes jde o hodiny dvě. Co však BMW i8 umí skvěle je nabíjet baterii při sportovním režimu. Abyste měli k dispozici veškerý výkon, tak spalovací motor nabíjí baterií opravdu velmi rychle.

Jízdní vlastnosti: předjíždění jedna radost

BWM i8, ať už ve variantě Roadster, tak i Coupé, vsází na 1,5litrový tříválec v kombinaci s elektromotorem. Kombinovaný výkon má hodnotu 374 koní. Není to málo, ale nic dechberoucího za volantem nečekejte. Pokud je v něčem BMW i8 skvělé, pak je to pružné zrychlení. V této disciplíně se krásně ukazuje přítomnost elektřiny. Ono ale ani zrychlení z klidu na sto za 4,6 sekundy není nic, za co se musíte stydět. Ostatně ani zvukový doprovod není špatný. Ano, je dobarvovaný z reproduktorů, ale v BMW i8 mě to nikterak neuráží.

BMW i8 Roadster (2018)

Na ježdění bokem najdete v repertoáru daleko lepší modely. BMW i8 Roadster je takové GéTéčko. Rádi si s ním uděláte výlet nejen o víkendu. Podvozek z vás duši rozhodně nevyklepe a bavit vás může nejen skvělé pružné zrychlení, ale také třeba jízda na spotřebu či čistě na elektřinu. BMW i8 je prostě jiné.

Zhodnocení: není pro každého

BMW i8 Roadster není supersport ani žádné velké sportovní nářadí, ale spíše takové GéTéčko, za kterým se otáčí snad úplně každý. Cena není nikterak nízká, však i takové Porsche 911 pořídíte už za 2,8 milionu korun. Každopádně BMW i8 Roadster je úplně jiné, futuristické. A pokud nad ním přemýšlíte, tak asi víte, proč zrovna takové auto chcete. Ať už jste kdokoli, počítejte s tím, že při cestování s tímto autem si zažijete, jaké to je být celebritou. Na pohledy kolemjdoucích a nespočet otázek budete narážet všude.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze