Zatím není rozhodnuto, ale příští vozy budou buď benzínové, nebo plně elektrické, rozhodně ne obojí, jak se vyjádřil pro drive.com.au Frank van Meel, šéf divize BMW M.
Vozy BMW M3 a M4 by se pravděpodobně měly objevit v roce 2027 nebo 2028 a spekuluje se o tom, že by mohly zůstat dostupné s benzinovým pohonem, nebo se naopak stát plně elektrickými. Již v roce 2022 přitom naznačil vedoucí vývoje BMW Frank Weber, že by příští M3 mohla přejít na elektrický pohon. Nyní však globální šéf divize M Frank van Meel postoj automobilky upřesnil. Naznačil, že verze M3 a M4 pouze na elektrický pohon jsou možné, ale pouze v případě, že se ukáží jako lepší než odcházející generace.
The new BMW M3 and M4, expected in 2027 or 2028, could switch to electric or remain petrol-powered – but not both.https://t.co/DNSn1n3yl9
— Drive (@drivecomau) July 19, 2023
Podle van Meela musí každá následující generace vozu M překonat výkony svého předchůdce. Pokud se BMW podaří dosáhnout výkonnostních cílů pro nové vozy M s využitím pouze elektrického pohonu, pak budou příští M3 a M4 elektrické. Pokud ne, zůstanou vozy u spalovacího motoru. „Logika je poměrně jednoduchá,“ řekl Frank van Meel a dodal: „Ale samozřejmě se snažíme, aby vozy jezdily čistě na elektřinu.“
Při otázce na možnost využití více pohonů van Meel rychle odmítl, že by BMW nabízelo jak benzinové, tak hybridní/elektrické verze. Všechny tři možnosti nepovažuje za reálné a naznačil, že BMW by raději využilo pouze jedno pohonné ústrojí.
Jak dodává motor1.com, současné verze BMW M3 a M4 s pohonem Competition xDrive využívají 3litrový řadový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který produkuje 510 koní. Výkonové parametry zahrnují například maximální rychlost 290 km/h. Pro srovnání, současné BMW i4 zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy (verze eDrive M50) a maximální rychlost je omezena na 225 km/h.