Před zahájením testovací fáze prototypu LMDh pro sezónu 2023 v seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship oznamuje BMW M Motorsport jméno a ukazuje design a vzrušující kamufláž vozu. BMW M Hybrid V8 bude mít vzhled navržený společností BMW Group Designworks; oslavuje historii BMW M Motorsport v Severní Americe a zároveň definuje dynamickou hybridní elektrickou budoucnost. Klíčovou informací pro fanoušky je, že prototyp je jasně rozpoznatelný jako BMW M.
Enjoy the behind-the-scenes unveiling of the BMW M Hybrid V8 with its IMSA History camouflage livery! 🍿#IMSA | #GTP | @BMWMotorsport https://t.co/s0ImNMgoTr
— #IMSA (@IMSA) June 6, 2022
Toto poselství potvrzuje i Franciscus van Meel, generální ředitel BMW M GmbH: „Nejkritičtějším úkolem a největší výzvou pro tým designérů v programu LMDh bylo, že prototyp musí být jasně rozpoznatelný jako vůz BMW M Motorsport. To se podařilo, takže fanouškům stačí jediný pohled, aby rozpoznali, že BMW M Hybrid V8 je BMW. Nese jasné geny BMW M. Líbí se mi také maskovací livrej s odkazy na velkou závodní historii značky v Severní Americe. Gratuluji designovému a aerodynamickému oddělení BMW M Motorsport a společnosti Dallara k jejich skvělé práci. Už se nemohu dočkat, až BMW M Hybrid V8 uvidíme na závodní dráze.“
Charakteristickým znakem designu BMW M Hybrid V8 jsou široké ledvinky na přídi. Kromě toho se může pochlubit typickými designovými prvky BMW M, jako je logo 50. výročí umístěné ve středovém prolisu přední kapoty, ikonické dvojité světlomety BMW, dynamické boky kapotáže, grafika zadní části bočních oken v podobě Hofmeisterova záhybu, M zrcátka a zadní světla. Maskovací livrej, ve které BMW M Hybrid V8 absolvuje testování, obsahuje mnoho prvků z pěti desetiletí historie BMW v automobilových závodech na území Severní Ameriky. Obrázky ikonických závodních vozů – BMW 3.0 CSL z roku 1976, BMW M1/C z roku 1981, BMW 320i Turbo z roku 1978, BMW GTP z roku 1986, BMW M3 E36 GTS-2, BMW Z4 GTLM a BMW M8 GTE – vytvářejí grafickou mozaiku, která zakrývá skutečné tvary BMW M Hybrid V8 tak, aby zůstaly skryté před konkurenty i během testování.
„Úkolem mého týmu bylo, aby BMW M Hybrid V8 vypadalo jako BMW a využilo všech možností, aby se jako BMW chovalo i na závodní trati,“ řekl Michael Scully, ředitel BMW Group Designworks Global Automotive. „Design vychází z DNA BMW, pro niž je typické účelové zaměření na výkonnost, ale také odvaha a odhodlaný charakter, jenž se v minulosti projevoval například přeplňováním a nyní efektivním hybridním elektrifikovaným pohonem. Kamufláž oslavuje 50 let BMW M tím, že připomíná velké vozy z historie BMW v závodech IMSA a zároveň bude jedinečným způsobem maskovat tvary a technické řešení exteriéru BMW M Hybrid V8 během jeho testování na závodních tratích. Pokud se na karoserii podíváte pozorněji, objevíte několikanásobné vítěze závodu 24 hodin Daytona a také vůbec první účelově postavený vůz IMSA GTP z roku 1981 – BMW M1/C. Na toto grafické provedení navážeme továrním lakováním, které bude příkladem dynamiky a vzrušení ze závodů s hybridním elektrickým pohonem.“