Na stánku BMW samozřejmě nemohla chybět celá řada iPerformance a oba vozy divize „BMW i“. O řadě iPerformance jsme již psali. Kdyby snad někdo pořád tápal, tak oddělená divize „BMW i“ vyhrazena pro vozy, které byly od počátku konstruované jako elektromobily nebo hybridy, zatímco řada iPerformance je pro klasické vozy BMW s hybridním ústrojím. BMW spolu s MINI v Paříži drze obsadilo celé jedno patro a dohromady měla automobilka snad největší expozici ze všech.
BMW i3 a i8
Dva největší propagátoři elektrické energie od BMW, modely i3 a i8, byli to první, co vás při vstupu do pavilonu praštilo do očí. Hned zkraje stálo BMW i8 v několika barevných provedeních a jedno z nich bylo dokonce koncipované jako safety car pro závody Formula E. Dveře vyklápějící se směrem k nebi jsou na tomhle autě ještě to nejméně zajímavé. Futuristická placka kombinuje 1,5litrový benzinový tříválec s elektromotory a dohromady umí vyprodukovat 362 koní. Spotřeba by se podle cyklu NEDC měla pohybovat okolo 2 litrů na sto kilometrů. Reálně budete jezdit za 6–7 litrů, což je na supersport pořád skvělá hodnota. Lehce „zdrclé“ BMW i8 s názvem i3, co stálo hned vedle, je čistý elektromobil. Dojezd se po nedávném faceliftu zvedl z 200 na 300 kilometrů, automobilka ale férově říká, že reálně ujedete pouze 200. Kolem BMW i3 se točilo až překvapivě mnoho lidí, většinou se slovy: „Týjo, ta Í-trojka vypadá v reálu vážně o dost líp než na fotce!“ Vzhled jednoho z vystavených vozů umocňoval „puntíkatý“ design exteriéru i interiéru, o který se postaral speciálně pro pařížský autosalon úpravce Garage Italia Customs.
Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 266 (170 + 96) kW, 362 (231 + 131) koní, točivý moment: 320 Nm / 3 700 ot/min |
Baterie | 7,1 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 37 + 440 km |
Cena od | 3 564 600 Kč |
BMW 330e
Trojková řada s pár odznáčky „eDrive“ a „i“ a druhou krytkou nádrže, tak by šel na první pohled popsat model 330e. Druhá krytka nádrže na levém předním blatníku samozřejmě ukrývá konektor typu Mennekes pro nabíjení 8kWh baterie. Jde v podstatě o model 320i s benzinovým dvoulitrem o výkonu 182 koní a elektromotorem, který se nachází v převodovce a přidá dalších 87 koní. Bavorský sedan dokáže ujet pouze na baterie zhruba 40 kilometrů a z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí za 6,1 vteřiny. Na českém trhu vás plug-in hybridní trojka vyjde na 1 154 400 Kč.
Technické parametry BMW 330e (2015)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 633 × 1 811 × 1 429 mm, 1 735 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
Výkon | 185 (135 + 65) kW, 252 (184 + 88) koní, točivý moment: 290 Nm / 1 350 ot/min |
Baterie | 8 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 550 km |
Cena od | 1 154 400 Kč |
BMW 225xe
Řada 2 Active Tourer nepatří mezi nejkrásnější auta, s velkými koly a stříbrnou metalízou mu to docela i sluší. Motorizace 225xe kombinuje 1,5litrový benzin o síle 136 koní a elektromotor s dalšími 88. Dojezd na elektřinu je stejný jako v případě 330e, tedy kolem 40 kilometrů, a průměrná spotřeba by měla být taktéž okolo 2 litrů. Cena se momentálně drží na 991 900 korunách.
Technické parametry BMW 2 Active Tourer
Konstrukce | MPV, 4 342 × 1 800 × 1 586 mm, 1 735 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 165 (100 + 65) kW, 224 (136 + 88) koní, točivý moment: 385 Nm |
Baterie | 8 kWh |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? + 94 |
Cena od | 958 100 Kč |
BMW X5 40e
I velká X5 má svůj plug-in hybridní model. Motorizace s označením 40e kombinuje dvoulitrový benzin, tentokrát s výkonem 245 koní, a elektromotor, který přidává dalších 113 koní. 313koňové SUV umí zrychlit z nuly na stovku za 6,8 vteřin a končí na 210 km/h. Na rozdíl od všech ostatních brášků z iPerformance umí X5 ujet na elektřinu pouze 31 kilometrů. Dobrou zprávou je, že se cena vešla pod 2 miliony korun – může být vaše za 1 862 900 Kč.
Technické parametry BMW X5 40e
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 886 × 1 938 × 1 762 mm, 2 305 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 230 (180 + 83) kW, 313 (245 + 113) koní, točivý moment: 450 Nm / 1 250 ot/min |
Baterie | 9,2 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? + 31 |
Cena od | 1 862 900 Kč |
740Le xDrive
Označení „vlajková loď“ se pro BMW řady 7 opravdu hodí, speciálně v prodloužené verzi L. Na velkých 20palcových kolech dělala „Sedma“ rozruch a na autosalonu se v okruhu pěti metrů v podstatě nedalo hnout. Z benzinového dvoulitrového čtyřválce může mít manažer zvyklý na šesti a osmiválce zpočátku trošku strach, není se však čeho bát. Dvoulitrové spotřeby benzinu se nejspíš nedočká, za to výkon 326 koní a zrychlení za 5,4 vteřiny mu zaručit můžu. Baterie s 9,2kWh kapacitou zajišťují dojezd na elektřinu ve výši klasických 40 kilometrů. Ceny toho nejlepšího od BMW začínají na 2 575 300 korunách.