Škoda Yeti je na českém trhu prodávána již od roku 2009. Bude to dlouhých 8 let, co se Škodovka rozhodla pro první SUV, a úspěch ji dodal sebevědomí nejen s modelem pokračovat, ale přidat do nabídky i většího brášku Kodiaqa. Jméno Kodiaq se v Mladé Boleslavi nejspíš stalo populárním, protože se automobilka rozhodla vydat podobným směrem a nazvat nástupce Karoq. Jméno a jeho psaná podoba pochází z jazyka Aleuťanů, kmene původních obyvatel, žijících na ostrově u jižního pobřeží Aljašky, a je kombinací slov je „KAA‘RAQ“ (auto) a „RUQ“ (šíp).
Designový směr kopíruje Kodiaq a nejnovější Vision E, najdeme zde také mnoho podobností se SEATem Ateca. Vůz patřičně vyrostl a délka nyní činí 4 382 mm, šířka 1 841 mm a výška 1 605 mm. Rozvor náprav měří 2 638 mm a u verze s pohonem všech kol pouze 2 630 mm. Česká automobilka nepodcenila ani objem zavazadelníku, jeho základní objem 521 vzroste po sklopení zadních sedadel na 1 630 litrů. S volitelně dodávaným systémem zadních sedadel VarioFlex je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 litrů. Pokud se opravdu rozhodnete stěhovat, můžete zadní sedadla vyjmout a dostat tak objem až 1 810 litrů. Kufr lze otevřít virtuálním pedálem, což je honosný název pro otevření pomocí kopance pod nárazník.
Nejvíc nás ale zajímaly technologie, z nichž některé jsou u české automobilky použity vůbec poprvé. Mluvíme například o Digital Instrument Panelu. Tak automobilka nazývá digitální přístrojový štít, která má původ v koncernu VW. Vrcholné multimediální systémy Columbus a Amundsen navíc přidávají funkce jako WLAN-hotspot a LTE modul a pasažéři tak můžou cestou brouzdat internetem ze svých telefonů a tabletů. Propojení s telefonem jde mnohem dál a nabízí SmartLink se standardy Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Za příplatek si můžete dopřát také bezdrátové nabíjení telefonu. Nutností pak jsou systémy typu Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívají systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist.
Kde se revoluce bohužel, nekoná jsou motory. Na výběr je jich pět s výkony od 115 do 190 koní a všechny jsou pouze benzinové nebo dieselové. Překvapeni však nejsme, představení hybridního nebo snad plug-in hybridního pohonu by se odehrálo určitě s větším „humbukem“. Jako úspěch bereme již šanghajské představení čistě elektrického modelu Vision E. Oficiálně se Škoda Karoq představí veřejnosti 18. května ve Stockholmu a prodávat se začne zhruba v říjnu.
Zdroj: tisková zpráva