Škoda nedávno oficiálně předvedla Karoq, který má jako první české auto digitální přístrojový štít. Mimo nově použité technologie se však čím dál tím více spekuluje o sportovní verzi RS. Ta by mohla být ještě zajímavější díky elektrifikaci. První zpráva přišla z autosalonu ve Frankfurtu, kde se o Karoqu rozmluvil Christian Stube, ředitel výzkumu a vývoje Škody Auto.
Stube o Škodě Karoq doslova řekl: „Za Karoq RS bojuji, stejně jako jsem bojoval za Kodiaq RS. Občas jsem a občas nejsem úspěšný. Pro Kodiaq by se varianta RS skvěle hodila. Dokonce víc než pro Kodiaq, protože Karoq je menší a více agilní. Probíráme také otázku, jestli by mělo jít o čistě spalovací vůz nebo něco jiného.“ Právě „něco jiného“ může znamenat podle britských médii pouze mild-hybrid s 48V okruhem nebo plug-in hybrid. My bychom si samozřejmě tipli plug-in hybrid, především díky návaznosti na Volkswagen.
Technologie Škody často nejdřív projdou továrnou Volkswagenu. Koncernový bráška Tiguan již sportovně-plug-in hybridní variantu GTE dostal. Implementace z Tiguanu do Karoqu by tak nemusela být tolik obtížná. Tiguan GTE má benzinový motor 1.4 TSI s výkonem 156 koní a elektromotor. Celkový výkon hybridní soustavy je 218 koní a čistě na elektřinu v akumulátorech lze ujet až 50 kilometrů.
Zdroj: autoexpress.co