Škoda Kodiaq
test

Škoda Kodiaq

Zaostřeno na technologie
2
  • Škoda Kodiaq dostala po vzoru Škody Octavie nový infotainment, ve vrcholném provedení s 9,2palcovým displejem
  • Kodiaq exceluje v různých vychytávkách, držácích a dalších vymoženostech
  • Je ideálním rodinným společníkem

Na první SUV od Škody Auto kdekdo čekal s ještě větším očekáváním než na své první auto za minulého režimu. Nebojím se toto ostré přirovnání použít, protože očekávání byla obrovská. Tak obrovská, že žádná jiná automobilka se svým modelem nemůže v naší republice vyvolat větší zájem.

Technologie a vychytávky: vysoká liga

Škoda Kodiaq pro modelový rok 2017 dostala po vzoru nové Octavie nebo Superbu nový infotainment. Ten se ve vrcholném provedení s názvem Columbus skládá z 9,2palcového displeje. Pozor však na to, protože Columbus je doslova lovec. Nikoli žen, ale otisků prstů, i když tomu se neubráníte ani u jiných infotainmentů.

Nový svěží design je příjemný, stejně jako služba Škoda Connect. Té jsme se více věnovali v testu nové Škody Octavia, tak vás tím tady nebudeme zbytečně zdržovat a půjdeme dále. Jen vám povíme, že systém jde napojit na internet, můžete sledovat například počasí, spárovat si vaše auto s aplikací i webovým rozhraním. Celkové se Škoda Auta stává zase opět o něco více „Clever“. V Kodiaqu můžete mít i bezdrátové nabíjení pro telefon.

Tak jako každá škodovka, i Kodiaq nabízí Simply Clever řešení. A já musím říci, že je mám rád. Pod krytkou nádrže najdete škrabku, kterou v zimních měsících oceníte. V kufru můžete mít síťový program, do kterého si šikovně zaháknete vaše zavazadla. A mohli bychom pokračovat. Zatímco nová Octavia nabídne deštník v přihrádce pod sedačkou spolujezdce, tak Kodiaq ji má ve dveřích u řidiče. Ano, tyhle věci Škoda umí a ruku na srdce, Češi to prostě milují. A to jsem ještě zapomněl na plastovou ochranu dveří, abyste si je neomlátili. On vám je nakonec s radostí jistě omlátí někdo jiný, když uvidí, že se vám daří a že jste si koupili medvěda od Škody Auto. A aby toho nebylo málo, tak za 400 Kč jsou vaše i malé odpadkové koše do dveří.

Kodiaqem se Škoda jednoduše trefila do černého. Proč? Popularita SUV modelů roste, ačkoli tomu, a dle reakcí mých kolegů motoristických novinářů nejsem sám, moc nerozumím. Druhým důvodem je výrobce Škoda Auto, která má u nás a možná i jinde vydobytou takovou pozici, kterou ji může leckterá firma závidět. A třetí fakt je ten, že jde o rodinně zaměřený vůz. Je tedy libo pět nebo rovnou sedm sedaček? Jo, a taky dobře jezdí, ale o tom až později.

Kodiaqem se Škoda jednoduše trefila do černého.

Přední světlomety jsou vybaveny systémem AFS (Adaptive Frontline System), kdy se světlomety přizpůsobují světelným podmínkám. Tedy ve městě svítí méně do dálky a více do šířky a na okresní silnici naopak. Ve standardní výbavě jsou tyto světlomety až v nejvyšší výbavě Style. Ve výbavě Ambition si za ně připlatíte 25 tisíc korun. Jak přední, tak zadní světlomety využívají technologii LED, takže by měly bez problému vydržet svítit několik let. Tato technologie je úsporná na spotřebu energie a má dlouhou životnost.

I Kodiaq nabízí celou plejádu bezpečnostních asistentů od nouzového brzdění přes hlídání jízdního pruhu až po adaptivní tempomat, tedy nic, co byste si dnes nemohli dát do jakéhokoliv auta střední třídy.

Active Ambition Style
1,4 TSI/110 kW ACT AP 693 900 Kč 746 900 Kč 811 900 Kč
2,0 TSI / 132 kW 4×4 AP 783 900 Kč 836 900 Kč 901 900 Kč
2,0 TDI / 110 kW AP 738 900 Kč 791 900 Kč 856 900 Kč
2,0 TDI / 140 kW 4×4 AP 848 900 Kč 901 900 Kč 966 900 Kč

Kodiaq je k dispozici ve třech výbavových stupních. Budete-li chtít mít vrcholný infotainment Columbus, zchudnete o 43 700 Kč. Ale do nejnižší výbavy si ho nepořídíte vůbec. Všechny výbavy Kodiaq mají přípravu na tažné zařízení. To může být vaše za 14 500 Kč. Co se týká bezpečnostních prvků, tak je to taková osvědčená klasika. Zůstává jen na vás, za co si připlatíte a za co ne. Adaptivní tempomat s funkcí hlídání jízdního pruhu se může hodit. Nouzové brzdění je součástí standardní výbavy.

Design: medvěd není metrosexuál

Tak choulostivá věc, že jsem nad ní přemýšlel dlouhé večery. Dospěl jsem k názoru, že se mi Kodiaq vlastně líbí. Až na pár „ale“. Osobně bych šel cestou jiné masky chladiče, která mě nikterak nezaujala, stejně jako plastová část pod SPZkou, kde najdete umístěný mimo jiné i radar. Naopak záď se mi libí. Svítilny tradičně ve tvaru písmena „C“ vypadají dobře a celkově mi záď přijde vyváženější.

Interiér: koncern prostě umí

Škodovka, stejně jako Volkswagen nebo Audi, boduje jednoduchostí. Ihned víte, kde co máte, a vše máte tak nějak po ruce. Zpracování je dobré, použité materiály také.

Místa je ve Škodě Kodiaq dostatek, a to i na zadních sedadlech. Naopak třetí řada už je vyhrazena čistě dětem. Chválíme, že při postavené třetí řadě sedadel je k dispozici alespoň mála část prostoru pro nějaké tašky.

Celkově má kufr objem 720, při sklopení zadních sedadel pak až 2 065 litrů. Ačkoliv bych osobně raději sáhl po Octavii nebo Superbu, nebojím se toho, že by Kodiaq měl o zákazníky nouzi. Holt SUV modely prostě táhnou.

Jízdní vlastnosti: neurazí ani nenadchne

Troufnu si říci, že modely od Škody Auto nejsou stran jízdních vlastností ty nejlepší na trhu. Jenže prodeje aut nedělají jen jízdní vlastnosti. Je to takový koktejl všeho možného: zpracování, jízdních vlastností, důvěry ve značku, designu a dalších maličkostí, které Škoda Auto umí. I proto se její modely prodávají velmi dobře. Kodiaq jezdí dobře. Tím že nenadchne je myšleno to, že se do něho nebudete těšit, že by vám nabídl nějaké luxusní polykání kilometrů či sportovní zážitek. Prostě vás pohodlně a v klidu dopraví z místa A do místa B.

My jsme měli pod kapotou dvoulitrovou naftu s výkonem 110 kW. Výkon šel přes sedmistupňovou převodovku DSG na přední kola. Silnější motor bych ani nedoporučoval. Větší výkon až tolik nepoznáte a pokud ano, tak střelu z Kodiaqa stejně neuděláte. Raději bych ušetřené peníze investoval například do adaptivního podvozku DCC, za který chce Škoda Auto 25 tisíc korun.

Diskuze ke článku
RADOMÍR SLADČÍK
Myslím, že hodnotitel žije v jiném světě. Obyčejní lidé jsou u vytržení z možnosti získat SUV světových parametrů a mohou se pyšnit domácí značkou. Nemusí to být Audy. BMV, VOLVO? neb PEUGEOT, V budoucnosti se postavíme do stejné řady

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze