Podívali jsme se na Digital Instrument Panel ve Škodě Karoq

1
Podívali jsme se na Digital Instrument Panel ve Škodě Karoq
  • K dispozici jsou hned čtyři režimy zobrazení
  • Digital Instrument Panel není součástí základní výbavy
  • Přednost můžete dát starým klasickým budíkům

  K dispozici jsou hned čtyři režimy zobrazení Digital Instrument Panel není součástí základní výbavy Přednost můžete dát starým klasickým budíkům

Škoda Auto na frankfurtský autosalon přivezla prakticky celý svůj repertoár. Nás nejvíce zajímala Škoda Karoq, která jako první model automobilky nabízí digitální přístrojový štít.

Digital Instrument Panel ve Škode Karoq – Autosalon Frankfurt 2017

Jde o podobné řešení, jako má například Audi v podobě virtual cockpitu. Ten jde však mnohem dále. I tak řešení od Škody Auto neurazí. K dispozici jsou hned čtyř režimy zobrazení.

  • Klasické uspořádání

    Uspořádání, které znáte z vašich vozů. Na levé straně je k vidění otáčkoměr, vpravo rychloměr.

  • Digitální uspořádání

    Zde si řidič vybere preferovaný zdroj informací, například navigaci, která poté zabírá velkou část displeje. Zbytek informací jako aktuální rychlost, rychlostní stupeň nebo rozpoznaná dopravní značka se zobrazuje v horní nebo spodní virtuální liště menším písmem a symboly.

  • Uspořádání Infoprofile

    U toho typu rozmístění se uprostřed displeje nachází preferovaný zdroj informací, například navigace. Vpravo, vlevo a nad mapou je místo pro další individuální informace, jako je aktuální rychlost, navigační výhled s piktogramy, rychlostní stupeň a tak dále.

  • Redukované uspořádání

    Nejvíce se hodí pro jízdu v noci. Na displeji se zobrazují pouze dvě vybrané informace, například rychlost a dojezd na palivo, které máte v nádrži. K dispozici je informace o času a podobně, které se zobrazují malým písmem na horní straně displeje. V případě aktivní navigace se uprostřed displeje ukazuje navigační šipka.

Rozhodně nemůžeme říci, že by šlo o špatný krok. Každý uživatel si může vybrat, co chce mít zrovna zobrazeno. Pokud nepatříte mezi příznivce tohoto řešení, tak můžete mít klasické budíky. Zde si opravdu vybere každý.

Ovládání je intuitivní, hned si na vše zvyknete. Například mapa, kterou můžete mít přes celý displej, je návyková. Otáčkoměr dnes, v době automatických převodovek, spousta lidí neřeší, takže není důvod ho mít zobrazen. A právě to vám nabízejí displeje před volantem. A je jen na vás, zda se na tuto cestu přidáte, nebo ne.

Do budoucna se jistě inženýři nejen ve Škodě Auto s customizací daleko více vyřádí. Pomalu se displej před volantem stává trendem. A kdo ví, možná i vy máte před volantem displej, jen jeho přizpůsobení je prakticky nulové, a tak o tom třeba nevíte.

Diskuze ke článku
Pepa
Se Škoda Karoq jsem měl možnost jet na dálkové trase. Přístrojový štít ukazuje nesprávné a nesmyslné údaje o spotřebě a dojezdu na zbytek paliva v nádrži. Vzhledem k poměrně velké spotřebě benzinové verze nedojedete na nádrž ani 600 km. Pokud však natankujete menší množství paliva, přistroje ukazují, že v nádrži není palivo žádné a dojezd je 0 km. Přitom s přehledem dojede dalších 80-100 km. Co má tento "vynález" na strašení řidičů za význam, by mě skutečně zajímalo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze