První kilometry ve Škodě Karoq
test

První kilometry ve Škodě Karoq

I tříválec zde dává smysl
2
  • Škoda Karoq nebude vynikat ve výkonu, ale prakticky nic nedělá špatně
  • Litrový benzinový tříválec nás překvapil a své zákazníky si jistě najde
  • Karoq nezaostává ani po stránce moderních technologií
  • Jako první škodovka má digitální displej před řidičem
  • Chválíme za programovatelné klíče

Škoda Karoq už nějakou tu dobu není žádným tajemstvím. Světová premiéra se před nějakou dobou odehrála ve Stockholmu a o nejnovějším přírůstku do rodiny Škody Auto se už ví vše, včetně toho, že Škoda Karoq je první škodovkou, která nabídne digitální displej před volantem. Koneckonců detailněji jsme se na něj podívali na frankfurtském autosalonu.

Škoda Karoq – první jízdní dojmy

Už samotná světová premiéra byla hodně zaměřená na jednotlivé technologie, kterých Karoq nabízí celý repertoár. Více jsme se všemu věnovali v samostatném článku. Dnes se půjdeme podívat na to nejdůležitější, tedy jak Karoq jezdí.

Pod ruce se nám nejdříve dostala motorizace 2.0 TDI s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol o výkonu 110 kW. Po několika desítkách kilometrů, které jsem s autem absolvoval, mi přijde, že ačkoli má motor nabízet 110 kW, nijak velkou dynamiku rozhodně nenabídne, a to i proto, že musí rozhýbat minimálně 1 561 kilogramů. Díky pohonu všech kol není problém výkon přenést ani na rozbité italské silnice, i podvozek je naladěný na příjemnou notu. Silnou stránkou Karoqa tak bude zcela něco jiného – Simply Clever řešení (přesvědčit se o nich můžete v galerii níže), nízká spotřeba a celkově dobré zpracování. Příjemné jsou i sedačky. To, co po Karoqu bude většina majitelů požadovat, dělá opravdu dobře.

Později jsme přesedli do tříválcového benzinu. Papírový výkon 85 kW není málo a pro cestování po městě či dojíždění na chalupu bych sáhl právě po této motorizaci v kombinaci se sedmistupňovým automatem. Motor je navíc dobře odhlučněný. Pokud však Škodu Karoq chcete pořídit jako rodinný vůz, tříválec neberte. I když hodnota zavazadlového prostoru o velikosti 521 litrů by k tomu mohla svádět. Tolik síly nemá, spotřeba by šla při čtyřech cestujících nahoru a motor by se spíše trápil, což se vlastně dá říci i o vás jako řidiči.

Ale pojďme zpátky k technologiím. Výčet prvků je poměrně bohatý, všechny již známe z jiných modelů. Hlídání jízdního pruhu by mohlo fungovat trošku lépe. Stále vůz spíše drží u jedné čáry a nikoli uprostřed pruhu jako modely z vyššího segmentu. K dispozici je samozřejmě hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat a tak dále. Chválím za programovatelné klíče, které mají až tři profily, a také za infotainment, který využívá stejný systém jako Škoda Octavia či Superb. Připojit si ho můžete nejen na internet, ale také jej spárovat s vaším chytrým telefonem a získávat tak cenná rady. Podrobněji jsme se infotainmentu věnovali v testu Octavie.

Motor Výkon Převodovka Pohon
1.6 TDI 85 kW manuální (6) / automatická (7) přední kola
2.0 TDI 110 kW manuální (6) / automatická (7)* přední kola / 4×4
2.0 TDI 140 kW automatická (7) 4×4
1.0 TSI 85 kW manuální (6) / automatická (7) přední kola
1.5 TSI 110 kW manuální (6) / automatická (7) přední kola

* automatická (7) jen u pohonu 4×4

Koncern Volkswagen se do tříválcových motorizací žene asi nejvíce ze všech automobilek. Ano, je tady Renault CAPTUR s motorizací 0,9 TCe, ale další konkurenti jako třeba Nissan Qashqai stále vsází na větší motory. Ty si však můžete dát i do Karoqa. Ten má navíc hezký design, dobré zpracování, které je u Škody Auto zvykem, a nově Karoq neztrácí ani po stránce technologií. Podrobnější dojmy si necháme, až s Karoqem najezdíme více kilometrů. Každopádně už teď to vypadá, že Karoq sice nebude zářit ve výkonu, průkopnickém designu či dalších aspektech, ale to nejdůležitější opět zvládne opravdu dobře.

Diskuze ke článku
Biko
Konkurencia Karoqu je Renault Kadjar a nie CAPTURE... Porovnavate hrusky a jablka...Qashqai je na porovnanie ok,ale Capture je len nafuknute Clio,tomu 0,9 tce vobec nevadi.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze