Jako správný medvěd, kam přijde, tam dělá rozruch. Kodiaq se stal novým českým snem prakticky ihned po představení. S délkou 4 697 mm, šířkou 1 882 mm a výškou 1 676 mm se jedná o solidní kus auta. Škoda se nenechala zahanbit ani v ohledu bezpečnostních systémů: k dispozici je adaptivní tempomat Lane Assist, Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert, takže by vás neměly překvapit mrtvé úhly a nebudete se muset bát vyjet z garáže či parkovacího místa. V koloně pak vůz díky systému Traffic Jam Assist zvládne sám popojíždět a udržovat se sám v pruhu až do rychlosti 65 km/h.
Infotainment zahrnuje službu Online Traffic Information, která zobrazuje v reálném čase hustotu provozu na zvolené trase a k dispozici bude i služba Google Earth pro zobrazení topografických náhledů Google Map. To samé platí i o Google Street View zobrazující cílovou destinaci předem. Infotainment bude disponovat nejnovější variantou funkce SmartLink (all-in-one), která sdružuje Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink a nově také SmartGate.
Více důležitá informace než 14 odstínů laku je pohonné ústrojí. Vedle vznětových a zážehových motorizací by měla později přijet i hybridní varianta. Vision S nám ukázal lehkou skicu, jak by mohl systém vypadat. Pravděpodobně půjde o benzinový čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 156 koní kombinovaný s dvěma elektromotory. Přední elektromotor má výkon 55 a zadní 115 koní. Celkově by pak SUV mělo ze soustavy vykouzlit 225 koní, což by mělo stačit ke zrychlení z 0 na 100 km/h kolem 7,5 vteřiny. Baterie s kapacitou 12,4 kWh by pak měla vystačit zhruba na 50 kilometrů bez lokálních emisí. Průměrná spotřeba bude určitě malinká, ale dlouhodobě nereálná, a to pravděpodobně někde kolem dvou litrů paliva na sto kilometrů.
Zdroj: tisková zpráva