Pro většinu lidí je to poněkud překvapení, ale elektromobil můžete nabíjet i z klasické 230V zásuvky, do které si večer zapojujete váš telefon či počítač. Nabíjení z domácí zásuvky je pro elektromobil i nejlepší variantou. Baterie nedostává tolik zabrat a z dlouhodobého hlediska jde o nejlepší řešení. Pokud máte garáž, tak by to neměl být problém. Nepotřebujete ani žádný speciální čip. Stačí vám kabel, který dostanete při nákupu elektromobilu.
Domácí 230V zásuvka – nabíjíme elektromobil
Pokud byste měli zásuvku příliš daleko, tak doporučujeme nepoužívat obyčejnou prodlužovačku, ale profesionální kabel. Dle typu automobilu se pak dozvíte, zda nabíjení probíhá v pořádku či je někde nějaký problém. Je dobré nabíjet i přes den a ověřit si, jak moc často vám budou padat pojistky, pokud vůbec.
Nevýhodou je poté dlouhé nabíjení. Přes noc vám 8 až 10 hodin vadit nemusí, pokud ale potřebujete rychle nabít přes den, můžete mít problém. A to nemluvíme o Tesle Modelu S, kterou v důsledku velké baterie můžete z 230V zásuvky nabíjet i více jak 20 hodin.
U vozů se silnou palubní nabíječkou (např. příplatkový Leaf 6,6 kW, dodávka Nissanu 6,6, Smart ED 11, Tesla 11, Renault ZOE 22 kW) se vyplatí koupit kabel s koncovkou na malý český červený pětikolík 400V 16A, který vůz dokáže nabíjet výkonem až 11 kW / hodinu. Pak Nissan s příplatkovou silnější palubní nabíječkou je za 2,5 hodiny nabitý (24 kWh baterie).
V případě vozů s velkými palubními nabíječkami (např. Smart ED příplatkový 22 kW, Tesla příplatkový Twin charger 2x11 kW, starší Renault ZOE 43 kW) pak volíme koncovku velký červený pětikolík 400V 32A a nabíjíme výkonem až 22 kW. ZOE nabijeme za 1 hodinu, podobně jako Smart.
Není potřeba pořizovat si drahý Wallbox s Mennekesem (kabelem se zástrčkou nebo zásuvkou), český červený pětikolík ho nahradí. Wallbox má smysl v kombinaci s FVE, když umí v závislosti na přebytcích z FVE auto nabíjet nebo dokonce - což umí některý typy aut už dnes - auto používat jako akumulátor při nedostatku elektřiny pro dům.