S jedinou kartou 265 000 nabíječek. BMW spustilo nabíjecí službu BMW Charging

1
S jedinou kartou 265 000 nabíječek. BMW spustilo nabíjecí službu BMW Charging
Fotografie: BMW
  • BMW uvádí novou nabíjecí službu BMW Charging
  • Nabízí dva tarify a možnost extra balíčků pro snadné nabíjení na víc než 250 tisících stanicích
  • Jeden tarif zajišťuje jednotnou cenu v dané zemi

BMW se přidalo k aktuálnímu trendu nabízet agregační nabíjecí karty jako vlastní značkový produkt. Pod názvem BMW Charging se skrývá přístup k více než 265 000 nabíječkám v Evropě a v Japonsku. S jedinou RFID kartou nebo aplikací můžete nabíjet například v Portugalsku, Finsku či Slovinsku a mnoha dalších zemích, kde odpadá nutnost zařizování si nabíjecích čipů, karet a . Služba dosud není aktivní na Balkánském poloostrově a v postsovětských republikách, to se ale pravděpodobně brzy změní. Rumunsko a pobaltské státy totiž patří k velmi perspektivním zemím pro rozvoj elektromobility. BMW Charging je mezi srovnatelnými konkurenčními službami, jako je například Audi e-tron charging services nebo Mercedes Me Charge výjimečné i tím, že v Česku zahrnuje nabíjení nejen u PRE a E.ONu, ale u u ČEZu. V rámci služby je možné vyfiltrovat i bezplatné nabíjení.

Služba je uživatelsky maximálně zjednodušená. Stačí si vybrat tarif, objednat kartu, aktivovat ji a už se nabíjí. Vyúčtování chodí měsíčně v elektronické podobě, platnost karty zaniká koncem následujícího měsíce po doručení výpovědi. Měsíční poplatek za používání činí 150 korun, kupci nového nabíjecího BMW (ať už čistě bateriového či plug-in hybridního) jsou na rok od poplatku osvobozeni.

BMW Charging

Tarif Active zajišťuje pevnou sazbu za jednotku (ve většině zemí se účtuje po kilowatthodině, ovšem v Rakousku, Finsku, Francii, Portugalsku a Slovinsku po minutách, přičemž se účtuje každá dokončená minuta), která se ovšem zemi od země liší. Například v Německu zaplatíte za kilowatthodinu rychlého nabíjení DC 0,39 eur, tedy stejně, jako s výhodnou ADAC kartou. V Česku je cena nastavena na 12,50 Kč/kWh a sedm korun za kilowatthodinu pomalejšího nabíjení AC. Volná minuta stojí u nás dvě koruny a je účtována od 151. minuty stání u stojanu, u DC stojí pětikorunu, pokud blokujete stojan více než hodinu a půl.

Svobodnější tarif Flex, vhodnější pro příležitostné uživatele, je zcela bez měsíčního poplatku, ovšem ceny u jednotlivých poskytovatelů se liší podle jejich aktuálního ceníku. Zůstává ovšem výhoda snadného nabíjení kdekoliv v terénu i bez mobilních aplikací a nutnosti datového připojení, což může být v odlehlejších oblastech klíčová výhoda.

BMW Charging

Jak je u podobných služeb zvykem, pro vysokorychlostní síť Ionity platí speciální tarif. Ten je vyšší, napříč celou eurozónou sjednocený na 0,79 eur/kWh a v Česku nastavený na 21 Kč/kWh. Zde ovšem čeká zajímavá nabídka. Při doobjednání balíčku Ionity Plus klesá cena u tuzemských nabíječek na velmi zajímavých 7,90 Kč/kWh. Ten je možné sjednat minimálně na 12 měsíců a stojí 335 Kč měsíčně. Novopečení majitelé vozů BMW iX3, BMW iX a BMW i4 jej automaticky získávají na jeden rok zdarma.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Sdružování nabíjení je sqelý počin - ten neskutečný galimatiáš v čipech a registracích u různých dobíječek je dost odrazující. Jen ta nastavená cena nic moc 😯 Když si vezmu, že jezdím v průměru za 22kWh x 12,50Kč , tak bych jezdil znatelně levněji i tím novým Miraiem a pěkně za německé ceny vodíku. I cena toho vozu je vlastně nižší než mě stál e-tron 🤔

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze