Na co se můžeme těšit v infotainmentu Audi? Zeptali jsme se odborníka na UX/UI

Rozhovor
Na co se můžeme těšit v infotainmentu Audi? Zeptali jsme se odborníka na UX/UI
Fotografie: Patrik Svatoš, fdrive.cz
  • Jaké jsou plány Audi v oblasti infotainmentu?
  • Co jsme se dozvěděli o možnosti dokoupit funkce automobilu?
  • Rozhovor byl uskutečněn v lednu na veletrhu CES 2020

Ioannis Papadopoulos, fdrive.cz: Audi se vydalo jako jedno z mála automobilek cestou více rozdělených displejů namísto jednoho velkého. Jaký k tomu vedl důvod?

Ivo Muth, vedoucí oddělení UX/UI ve společnosti Audi: Důvodů je hned několik. Všechna auta musí splňovat určité technické parametry, také je podle nás důležité, aby byl displej umístěn tam, kde jej řidič potřebuje. Tím máme pochopitelně na mysli displej v zorném poli řidiče, na kterém se zobrazují nejdůležitější informace. Displej uprostřed je vhodný pro infotainment a slouží i spolujezdcům. Vzhledem k posledním trendům se navíc displej uprostřed neustále zvětšuje.

Některé automobilky od displeje umístěného před řidičem pomalu ustupují. Nestačil by jen větší head-up displej doplněný o centrální obrazovku?

Možná v budoucnu, nicméně existují různé regulace a navíc je problematické dostat všechny důležité informace do head-up displeje před řidiče. V Audi se chceme zaměřit na inovace, které dávají smysl. Když řídíte, musíte mít relevantní informace ve vašem zorném poli. Pokud naopak hledáte zábavu, nemusí to být relevantní pouze pro řidiče, ale i pro posádku vozu.

VW ID.3 bude první auto z koncernu s rozšířenou realitou promítání instrukcí na čelní sklo. Vidíte v tomto budoucnost i pro Audi?

Ano, určitě, ale až v budoucnu.

Na letošek plánujete zajímavou novinku v podobě aktivace funkcí auta na určitý čas, jako například světla Matrix LED. Je po tomto typu služby mezi uživateli skutečně poptávka?

Ano, máme ověřeno, že je po této službě poptávka ze strany uživatelů. Lze to srovnat například s iPhonem. Dokážete si představit, že půjdete do Apple Storu, koupíte si iPhone a požádáte je, aby do telefonu nainstalovali všechny možné aplikace, které můžete potřebovat v následujících deseti letech? Ano, je to jen rétorická otázka, ale možná lépe nastíní způsob, jak o této službě přemýšlíme. Navíc mohou auto používat i jiní uživatelé, než ten, kdo vozidlo původně zakoupil.

Bude možné funkce dokupovat i v autě, nebo jen přes počítač? A co možnost funkce dokoupit přes aplikaci myAudi?

Funkce by si měl uživatel moci koupit přes počítač, v aplikaci i přímo z auta. Pracujeme na tom a brzy by to mělo být možné.

Jak se díváte na uvedení obchodu s aplikacemi přímo v autě? Které aplikaci pro uživatele chystáte?

Na obchodu s aplikacemi přímo v automobilu pracujeme. Nejprve začneme s funkcemi samotného auta, například zmiňovaná Matrix LED světla nebo třeba digitální rádio.

Poptávané jsou také multimediální aplikace přímo v infotainmentu auta, například Spotify nebo Netflix. Plánujete takto vylepšit uživatelský zážitek?

Určitě ano, ale až v budoucnu

Velkou výzvu představují on-line aktualizace infotainmentu. Doposud mají vozy Audi on-line aktualizované jen mapy. Jaký je v tomto směru připraven plán a postup?

Ano, s touto funkcionalitou jsme začali u Audi A8. V současnosti jsme schopní aktualizovat infotainment. Na OTA (over-the-air) updatech pracujeme a máme nápady, na co se zaměřit v budoucnu. Musíme si však ještě důkladně promyslet, o jakou konkrétní funkcionalitu budeme chtít vozidla rozšířit.

Přinesete bezdrátové Apple CarPlay i Android Auto?

Ano, pracujeme na tom. (Poznámka redakce: bezdrátové CarPlay jsme vyzkoušeli na začátku února v Audi Q7)

Děkujeme za rozhovor.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze