Malý, ale šikovný! Vyzkoušeli jsme, jak rychle se nabíjí Fiat 500e

6
Malý, ale šikovný! Vyzkoušeli jsme, jak rychle se nabíjí Fiat 500e
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Fiat 500e příjemně překvapil rychlostí nabíjení
  • Na 70 % se auto nabije za 22 minut
  • Dosáhli jsme maximálního výkonu 82 kW

Nový Fiat 500e navazuje na stejnojmenného elektrického předchůdce. Přináší nový vzhled, ještě větší styl, delší dojezd a zejména nové technologie. Auto pořídíte ve dvou variantách. Základní za 630 tisíc korun má nižší výkon a baterii s kapacitou pouze 24 kWh, která předurčuje vůz opravdu pouze do města a dojíždění do něj. Varianta za 734 000 Kč ale obsahuje už větší 42kWh baterii (37 kWh využitelných), se kterou ujedete bez problémů kolem 300 kilometrů v městském provozu a necelých 200 kilometrů po dálnici. Jak rychle se ale nabije, pokud potřebujete jet ještě delší trasu?

Fiat 500e se nabíjí nečekaně rychle – test nabíjení

Fiat 500e (2021) 42 kWh Hatchback

Rozměry3 630 × 1 690 × 1 480 mm, 1 465 kg
Výkon118 koní
Baterie42 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)320 km

Fiat 500e disponuje standardním rychlonabíjecím konektorem CCS a dokáže přijmout maximální nabíjecí výkon 85 KW s tím, že palubní nabíječka vozu pak je třífázová s výkonem 11 kW a i doma ze standardní třífázové zásuvky tak plně vybité auto nabijete za necelé 4 hodiny. V dnešním testu však hlavně zjistíme, jak rychle se reálně Fiat 500e nabíjí na ultra-rychlé stanici. Testovali jsme na Hyperchargeru Pražské energetiky v pražských Štěrboholech s maximálním výkonem 150 kW, tedy výrazně vyšším, než auto dokáže přijmout. Auto jsme předtím prohnali 100 kilometrů po dálnici, vnější teplota se pohybovala kolem 20 °C, a baterie tak měla ideální ideální podmínky pro nabíjení. K nabíjecí stanici jsme přijeli pouze s 3 % nabití, mohli jsme tak otestovat takřka kompletní nabíjecí křivku.

Nabíjení na Hyperchargeru PRE

Nabíjení začalo výkonem 75 kW (napětí v tento moment činilo 347 V) postupně se zvýšilo až na 83 kW, kolem 25 % pak začalo opět klesat na hodnoty kolem 75 kW, kde se drželo až do 40 %, kdy se výkon skokově snížil na 65 kW. Zcela vybité auto se na 50 %, tedy městský dojezd kolem 150 km, nabije za 14 minut, což je velmi pěkná hodnota. Další skokové snížení výkonu proběhlo při zhruba 60 % na 52 kW, což je ale stále více, než dokáže poskytnout standardní rychlonabíječka s výkonem 50 kW. Na 70 % se auto nabije za stále pěkných 22 minut a při 75 % klesne nabíjecí výkon na 46 kW, což je ale v dané cenové kategorii stále pěkná hodnota. Například dražší auta na platformě E-CMP od stejného koncernu Stellantis, například Opel Corsa-e nebo Peugeot e-208, nabízí při této úrovni nabití prakticky poloviční nabíjecí výkon. Fiat si tak vede velmi dobře. Na 85 % se totiž nabije za 29 minut, kdežto uvedeným dražším vozům Stellantisu to trvá minimálně o 10 minut déle, i když nabízí papírově vyšší nabíjecí výkon 100 kW (ale samozřejmě o 8 kWh větší využitelnou kapacitu baterie).


Při 85 % se však nabíjecí výkon skokově sníží pouze na 14 kW a v tento moment se už nevyplatí auto dále nabíjet, pokud spěcháte. Do 100 % se totiž nabíjí dalších 30 minut podobným výkonem. Celkově nás Fiat 500e nabíjením mile překvapil. I když to je auto určené primárně do města, lze se s ním v případě nutnosti vydat i na trasu přesahující jeho dojezd, protože zvládne energii na další cestu doplnit relativně rychle. Hodí se také pro ty, kteří nemají možnost nabíjet doma. Za půl hodinky se totiž vůz zvládne nabít například z nabíjecí stanice u obchodního centra či supermarketu, když jedete na nákup.

Z 3 % do Délka nabíjení
50 % 14 minut
70 % 22 minut
85 % 29 minut
90 % 41 minut
99 % 61 minut
Související články
Diskuze ke článku
Jaroslav Charvát
Jaroslav Charvát
Šotek měl noční, napětí se neuvádí v A. Nejspíš tam měl být uveden proud.
Ondřej Kvinta
Ondřej Kvinta
Bylo by opravdu těžké těch IFu pro snížení nabíjecího výkonu dát cca 30 na škále 100 %. Odhaduji, že těchto 5 stálo x milionů Eur a třeba 7 by stálo 3x tolik :D Je to smutné ....
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Je pekne nabít rychle ale opravdu použitelné auto za spalovak nabízí až 77kwh baterie a vyšší! kuxva vyšší!! Toť me poznatky a to se v oboru pohybuji 5let.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 7. 5. 19:24
Ono to s tím rychlým rychlonabíjením může být problematické a neznamená to, že se to baterii líbí. Představte si, že byste do e-tronu cpal 200 kW. Bylo by to rychlé nabíjení, to ano.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze