Nový styl závodění v takzvaném slipstreamu. Aktuálně jedno z dalších ožehavých témat současné Formule E pojící se s třetí generací aut. V zásadě jde o to, že nové vozy dokáží v závětří šetřit velké množství energie, což z principu elektrických aut skýtá obrovskou výhodu. Z druhé strany piloti, jež většinu času strávili rozrážením vzduchu ostatním, jsou v závěru závodu bezmocní, neboť si nemohou dovolit tolik sešlápnout plynový pedál. Konsenzus nesoucí se napříč jezdci v paddocku je zřejmý – nikdo nechce do vedení v závodě.
Patrné to bylo i při posledním dvojzávodě v Berlíně. Výsledek? Přemíra taktizování a úpadek tempa připomínající cyklistické závody a jízdu v pelotonu. Tatáž situace byla k vidění rovněž v São Paulo. Navíc Gen3 auta mají velký odpor vzduchu, takže na dlouhých rovinách se rázem zhoršuje schopnost energii regenerovat, a to ještě více prohlubuje daný problém. Pascal Wehrlein, přestože dokázal udržet vedení v šampionátu i po Berlíně, přiznal: „Tohle byla supernuda.“
„Nikdo nechce vést, vůbec se nebojuje. Vjíždíte na rovinu a jen doufáte, že vás někdo předjede a převezme vedení, abyste mohli zůstat ve slipstreamu,“ popisoval lídr bodování pro total-motorsport.com.„Důležitý bod nastává od poloviny do konce závodu. Kdy je třeba zrychlit nebo kdy přestat chodit dopředu, a to jsme zjevně prošvihli. Tento a minulý závod to bylo trochu extrémní. Prvních 20 kol se skoro nezávodilo, bylo to spíš vyčkávání, i když jsme se dostali do vedení na pár kol, vůbec jsme se o to nesnažili.“
It's that time again! ✨
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 26, 2023
What was your favourite moment from the @SABIC #BerlinEPrix weekend? 🇩🇪
🖤 @JaguarRacing's 1-2
🔥 @DanTicktum's unbelievable start
🤝 @ABTMotorsport securing a front-row lockout
💚 @NickCassidy_'s impressive victory
Prakticky na totéž upozornil Jake Dennis. Jeden z adeptů na letošní titul na velké taktizování doplatil právě v brazilské metropoli, kde jej poté zezadu sestřelil pomalejší vůz Daniela Ticktuma. Dle jeho slov zašla situace už příliš daleko. Na druhou stranu říká, že úkolem FIA je nyní najít rovnovážný bod, neboť naopak v Indii nebo Saudské Arábii šlo o závody, kde se jelo plný plyn od začátku do konce.
Velkých reakcí se Formule E dočkala i na sociálních sítích. Pochopitelně se najdou lidé z obou táborů. Sam Bird a António Félix da Costa se přiklání k myšlence, ať fanoušci sami rozhodnou, zda se jim závody líbí, nebo zda je třeba učinit kroky k nápravě.
„Jsme tu proto abychom lidi bavili a jako mistrovský šampionát jim nabídli vzrušující závody. Pokud si fanoušci myslí, že je to vzrušující, pak je to skvělé. Mám rád všechny prvky, které jsou toho součástí. Jsou chvíle, kdy je to neuvěřitelné a super zábavné, opravdu cool. Pak jsou i chvíle, kdy je to trochu za hranou. Hlavní ale je dokud se na to lidé z venku dívají a užívají si to,“ myslí si jezdec Jaguaru.