Formule E už je větší než NASCAR. Ve sledovanosti jí patří celkové 4. místo

Formule E už je větší než NASCAR. Ve sledovanosti jí patří celkové 4. místo
Fotografie: Formule E
  • Formule E byla v loňské sezóně čtvrtou nejsledovanější sérií motorsportu
  • V počtu diváků u televizních obrazovek přeskočila i slavnou NASCAR
  • Celková sledovanost šampionátu vzrostla o 17 %
  • Největší nárůst byl zaznamenán v Německu a USA

Série elektrických formulí míří ke startu jubilejní 10. sezóny. Za předchozích devět ročníků se šampionát dočkal velkého rozmachu a stal se celosvětovým fenoménem. A že se nejedná o přehnaný příměr dokazují nedávno zveřejněná čísla týkající se sledovanosti. Formule E vykázala meziroční nárůst o 17 %, přičemž celkový počet diváků u televizních obrazovek dosáhl 344 milionů. Touto optikou tak série předstihla i slavné oválové závody NASCAR a je čtvrtým nejsledovanější seriálem motorsportu.

Mírného růstu 4 % dosáhl i počet lidí sledujících živé přenosy, které v průběhu dosud nejvyrovnanější sezóny sledovalo 225 milionů. Nejvýrazněji se na tomto růstu podílely země jako Čína, USA a trhy, jejichž země se poprvé dostaly do kalendáře. Jmenovitě Brazílie, Indie a Jihoafrická republika. Celková sledovanost naopak nejvíce rostla u našich západních sousedů v Německu (40 %) a USA (30 %). Na základě těchto čísel šlo podle současného šéfa Formule E o překročení všech očekávání.


„Jsme na správné cestě etablovat Formuli E mezi fanoušky jako nejzajímavější a nejvíce pokrokovou sérii motorsportu a zároveň jako nejudržitelnější sport na světě. Naše týmy a jezdci překonali veškerá očekávání z doby před rokem a dokázali vůz třetí generace posunout dál, než jsme si mysleli, že je to vůbec možné. Zábavnost závodů Formule E se tak vymyká normálu, což přitahuje stále více fanoušků a televizních diváků než kdykoli předtím. Jsme odhodláni na tuto dynamiku navázat a vyvíjet nové způsoby prezentace našich závodů, abychom ještě rychleji zvyšovali počet fanoušků a diváků,“ okomentoval výsledky 9. sezóny Formule E její šéf Jeff Dods.

Ta přinesla několik novinek. Tou nejvýraznější byl jednoznačně příchod nové generace aut, která jsou teď lehčí, výkonnější, rychlejší, ale i nejúčinnější. V průběhu ročníku padlo hned i několik rychlostních rekordů. Poslední ročník se zapsal do historických tabulek i rekordním počtem předjížděcích manévrů, jichž bylo nejvíce napočítáno v Portlandu, a to konkrétně 403. Jubilejní 10. sezóna startuje 13. ledna závodem v Mexiku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze