Série elektrických formulí míří ke startu jubilejní 10. sezóny. Za předchozích devět ročníků se šampionát dočkal velkého rozmachu a stal se celosvětovým fenoménem. A že se nejedná o přehnaný příměr dokazují nedávno zveřejněná čísla týkající se sledovanosti. Formule E vykázala meziroční nárůst o 17 %, přičemž celkový počet diváků u televizních obrazovek dosáhl 344 milionů. Touto optikou tak série předstihla i slavné oválové závody NASCAR a je čtvrtým nejsledovanější seriálem motorsportu.
Mírného růstu 4 % dosáhl i počet lidí sledujících živé přenosy, které v průběhu dosud nejvyrovnanější sezóny sledovalo 225 milionů. Nejvýrazněji se na tomto růstu podílely země jako Čína, USA a trhy, jejichž země se poprvé dostaly do kalendáře. Jmenovitě Brazílie, Indie a Jihoafrická republika. Celková sledovanost naopak nejvíce rostla u našich západních sousedů v Německu (40 %) a USA (30 %). Na základě těchto čísel šlo podle současného šéfa Formule E o překročení všech očekávání.
Formula E released S9 fanbase & TV numbers:
— Kunal Shah (@kunalashah) October 3, 2023
- 4th largest Motorsport series by fandom; overtook NASCAR*
(17% increase y-o-y to 344 mn in 2023)
- Live audiences: up 4%
(Exceeded: 225 mn)
- USA & Germany: fastest-growing markets
(45% & 30% growth resp.)
Do you follow Formula E? pic.twitter.com/9qc0LomPxX
„Jsme na správné cestě etablovat Formuli E mezi fanoušky jako nejzajímavější a nejvíce pokrokovou sérii motorsportu a zároveň jako nejudržitelnější sport na světě. Naše týmy a jezdci překonali veškerá očekávání z doby před rokem a dokázali vůz třetí generace posunout dál, než jsme si mysleli, že je to vůbec možné. Zábavnost závodů Formule E se tak vymyká normálu, což přitahuje stále více fanoušků a televizních diváků než kdykoli předtím. Jsme odhodláni na tuto dynamiku navázat a vyvíjet nové způsoby prezentace našich závodů, abychom ještě rychleji zvyšovali počet fanoušků a diváků,“ okomentoval výsledky 9. sezóny Formule E její šéf Jeff Dods.
Ta přinesla několik novinek. Tou nejvýraznější byl jednoznačně příchod nové generace aut, která jsou teď lehčí, výkonnější, rychlejší, ale i nejúčinnější. V průběhu ročníku padlo hned i několik rychlostních rekordů. Poslední ročník se zapsal do historických tabulek i rekordním počtem předjížděcích manévrů, jichž bylo nejvíce napočítáno v Portlandu, a to konkrétně 403. Jubilejní 10. sezóna startuje 13. ledna závodem v Mexiku.