Druhou ePrix Londýna ve velkém ovlivnil déšť. Premiérový titul bere Envision

Druhou ePrix Londýna ve velkém ovlivnil déšť. Premiérový titul bere Envision
Fotografie: formule E
  • Nedělní ePrix narušilo deštivé počasí
  • Odstartovat se podařilo až po dvou odkladech a s velkým zpožděním
  • Poslední závod sezóny vyhrál Nick Cassidy, před Mitchem Evansem a Jakem Dennisem
  • Titul v týmové soutěži si poprvé vyjel Envision Racing

Po sobotní ePrix zbývala nevyjasněná pouze týmová soutěž. Za vyrovnaného stavu do velkého nedělního finále vstoupily týmy Jaguar a Envision. I s přihlédnutím na aktuální formu Porsche, potažmo i Andrého Lotterera v barvách týmu Andretti, šlo vlastně o jediné vážné kandidáty na zisk týmové trofeje. Hodně mohla napovědět už kvalifikace, avšak do vyřazovací fáze postoupila hned celá čtveřice jezdců hlavních protagonistů. Postupným vyřazováním soupeřů na sebe ve finále zbyla dvojice Novozélanďanů a od příští sezóny kolegů v Jaguaru – Mitch Evans a Nick Cassidy. Z velmi vyrovnaného souboje nakonec titěrným rozdílem jedné setiny vzešel vítězně Cassidy a na účet svého týmu připsal 3 důležité body.

Na povedený výkon z předešlého dne navázal Norman Nato, který v kvalifikaci těžil i z přijatelného soupeře pro čtvrtfinálový duel. Jím se stal Nico Müller ze spíše podprůměrného týmu ABT Cupra. Další překvapení se však nekonalo a Nato následně skončil na Evansovi. I tak se ale Francouz mohl radovat alespoň ze čtvrtého místa na startu. Rychlejší ze semifinálových účastníků byl již korunovaný mistr světa Jake Dennis, jenž tak doplnil aktuálně nejlepší trojici jezdců Formule E v předních řadách.

Sestřih kvalifikace

Kvůli deštivému počasí přistoupilo ředitelství závodu ke startu za zpomalovacím vozem. Po dvou odkroužených kolech bylo odmáváno zelenými vlajkami, prakticky vzápětí ale byl safety car zpátky na dráze. Po zhodnocení aktuálních podmínek byl závod v pátém kole přerušen. Na trať pak byly vyslány úklidové vozy, které se snažily vymést vodu z trati. Ani po opětovném pokusu o restart však okruh rozprostírající se v areálu ExCeL nebyl způsobilý a opět došlo k jeho přerušení. Závod byl naplno odstartován oficiálně až v osmém kole a po zhruba hodině a půl od naplánovaného startu.


Ani poté se podmínky nedaly označit za utěšené. Kvůli takzvanému spreji vznikajícím při jízdě za sebou jezdci bojovali s viditelností, ale i s velkým nedostatkem přilnavosti. Opatrný úvod závodu nepřinesl dramatické změny v pořadí. Piloti k situaci přistoupili zodpovědně, a tak než předjížděcí manévry byly k vidění spíše velké směrové korekce na mokré části dráhy. Tento scénář se prolínal prakticky celou délkou ePrix. Ředitelství v závislosti na předchozích událostech nastavilo délku závodu o 4 kola. Ani to ovšem nemělo žádný efekt. Celkově se v první desítce uskutečnily pouhé tři změny v pořadí.

S naprostým přehledem a pohodlným náskokem si tudíž pro čtvrté vítězství v letošní sezóně stylem start cíl dojel Nick Cassidy. Tímto výkonem navíc o pouhé 2 body překonal Mitche Evanse, který závod dokončil jako druhý. Oba však mohou bědovat na ještě větší vyrovnanost výkonů, neboť mistrovský titul už v sobotu bral Jake Dennis, na jehož kontě svítí pouze dvě vyhrané ePrix. V neděli Dennis zkompletoval další stupně vítězů, celkově jedenácté letos. Velmi těsně dopadl i týmový souboj, který lépe vyzněl pro Envision Racing. Cassidyho vítězství navíc Sébastien Buemi podpořil šestým místem. Důležitější ale bylo, že dokončil před Samem Birdem. Britský tým odebírající jednotky od Jaguaru tak porazil svého dodavatele o 12 bodů a získává premiérovou trofej.


Jak jsme již avizovali, s Nissanem loučící se Nato se v závěru sezóny rozjel k velkým výsledkům. Forma bohužel přišla příliš pozdě a zřejmě ani bramborové umístění z finálového závodu na situaci nic nezmění. Útěchou by tak pro Nata mohla být alespoň naděje na zisk některé z volných sedaček pro jubilejní 10. ročník. Velmi důležitý předjížděcí manévr si v závěru připsal Dan Ticktum z týmu Nio 333, který si úspěšně vyšlápl na devátého Edoarda Mortaru. Díky němu se čínský tým v celkovém hodnocení posunul před Mahindru na deváté místo.

Konečné pořadí šampionátu najdete zde

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 6/10
Nejlepší pilot: Norman Nato
Největší smolař: André Lotterer
Číslo závodu: 3, celá trojice nejlepších jezdců sezóny se objevila na stupních vítězů
Nejlepší nováček: Sacha Fenestraz, 15. místo
Za očekáváním: Maserati MSG Racing

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Nick Cassidy Envision Racing - 28
2. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +4,394 s 18
3. Jake Dennis Avalanche Andretti +16,295 s 16
4. Norman Nato Nissan Formula E +24,819 s 12
5. Stoffel Vandoorne DS Penske +26,290 s 10
6. Sébastien Buemi Envision Racing +27,406 s 8
7. Sam Bird Jaguar TCS Racing +29,376 s 6
8. Nico Müller ABT Cupra +30,304 s 4
9. Dan Ticktum Nio 333 Racing +30,832 s 2
10. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +35,558 s 1
11. Edoardo Mortara Maserati Racing +36,615 s
12. René Rast NEOM McLaren +38,160 s
13. Sérgio Sette Camara Nio 333 Racing +40,295 s
14. Maxmilian Günther Maserati Racing +51,140 s
15. Sacha Fenestraz Nissan Formula E +51,918 s
16. António Félix da Costa TAG Heuer Porsche +53,336 s
17. Robin Frijns ABT Cupra +56,608 s
18. Lucas di Grassi Mahindra Racing +58,064 s
19. Jake Hughes NEOM McLaren +59,956 s
20. Roberto Merhi Mahindra Racing +62,506 s
21. André Lotterer Avalanche Andretti +62,890 s
22. Jean-Éric Vergne DS Penske +1 kolo

Sestřih závodu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze