Za velké peníze s velkým očekáváním. Tak po konci stáje Mercedes, s nímž Stoffel Vandoorne získal v roce 2022 mistrovský titul, přestupoval do DS Penske. Jenže po téměř dvou sezonách strávených v černozlaté kombinéze je z toho jen jedno třetí místo (letos v ePrix Monaka) a několik pole position. Pro obě strany příliš málo s ohledem na to, že obě jsou zvyklé na velká vítězství a tituly.
Příčina ale neleží jen na bedrech belgického závodníka. Coby nováček v týmu procházejícím nemalou restrukturalizací, kdy namísto čínských investorů z řad Techeetah bylo zapotřebí integrovat lidi z Penske, byl v nelehké situaci. Na vedoucích postech se měnili lidé jako Thomas Chevaucher nebo Nigel Beresford a mnoho dalších, kteří byli podepsáni pod veleúspěšnými roky uskupení DS Techeetah. S nástupem třetí generace aut se navíc DS E–Tense jeví až jako třetí nejsilnější pohonná jednotka. Při započtení zákaznických týmů Porsche a Jaguar tak rázem DS Penske výkonnostně padá někam ke konci startovního pole.
Vandoorne po neuspokojivých výsledcích vstoupil do letošní sezony s novým závodním inženýrem. Vynikajícího inženýra Davida Ladouce nahradil Kyle Wilson–Clarke. Cílem bylo vylepšit celkové postavení, což se technicky podařilo. Belgičan má na kontě o 11 bodů více než před rokem, ale přesto je na polovině zisku svého kolegy Jeana–Érica Vergneho. A jak už to tak ve vrcholovém sportu bývá, a v motorsportu obzvláště, Vandoorne za některé výsledky cítí křivdu. I proto v poslední době vztahy obou jezdců DS Penske hodně ochladly, spekuluje se proto o jeho možném odchodu.
Podle the-race.com Vandoorne vedl rozhovory s Envision Racing a údajně jsou jednání již v pokročilé fázi. Zatím není známo, který z dvojice britského týmu by mohl přepustit místo, avšak žhavým kandidátem je Sébastien Buemi. Ten i vzhledem k závazkům ve WEC u Toyoty prý zvažuje konec kariéry ve Formuli E. Vedle toho se navíc nadále věnuje práci na simulátoru F1 pro tým Red Bull. Nabídky Vandoorne ovšem může očekávat i z dalších týmů. Situaci mu ovšem neulehčuje jeho program WEC, kde jezdí v barvách Peugeotu. Potenciální zájemce proto bude muset přijmout, že s velkou pravděpodobností může vynechat nějaký ten závod.
Ať se již Vandoorne, který mimochodem nemá žádného agenta a ve věcech vlastní kariéry se zastupuje sám, rozhodne jakkoliv, jedno je prakticky jisté – jeho kombinéza v příští sezoně 2025 dost možná nebude černozlatá.