Rošáda uvnitř Stellantisu? DS Penske a Maserati si vymění piloty

Rošáda uvnitř Stellantisu? DS Penske a Maserati si vymění piloty
Fotografie: Formule E
  • Stoffel Vandoorne oficiálně skončil u týmu DS Penske
  • Na jeho místo tým přivedl Maxmiliana Günthera z Maserati
  • Vandoorne by podle všeho měl zamířit opačným směrem

O odchodu mistra světa Stoffela Vandoorna z DS Penske se začalo mluvit již v polovině června. Nyní francouzsko–americký tým skutečně oficiálně potvrdil, že s belgickým pilotem novou smlouvu neuzavřel. Zároveň černozlatí rovnou představili i náhradu, již se stal Maxmilian Günther přicházející z Maserati. Vandoorne by přitom podle posledních informací měl zamířit opačným směrem. Pokud se tak stane, půjde o zajímavou rošádu mezi dvěma značkami a závodními programy patřící pod střechu stejného koncernu Stellantis.

Vandoorne do DS Penske přišel před dvěma lety poté, co jeho předchozí zaměstnavatel Mercedes uzavřel kapitolu s názvem Formule E. Do týmu přicházel jako novopečený mistr světa. I proto si s posilou stáj Jaye Penskeho věřila na další trofeje. Jenomže rodák z Kortrijku nedokázal navázat na skvělé výkony v Mercedesu a chyběla mu i konzistentnost. Největšími výsledky tak zůstávají zisk pole position v loňské ePrix v Sao Paulo a letošní stupně vítězů v Monaku.

„Moje cesta s DS Penske byla neuvěřitelnou zkušeností. Jsem vděčný týmu za jeho neochvějnou podporu a těším se na nové výzvy, které jsou přede mnou,“ stojí ve vyjádření Stoffela Vandoorna v oficiální tiskové zprávě.


I přes odchod z DS Penske se očekává, že Vandoorne najde místo u jednoho z konkurenčních týmů a ve Formuli E setrvá. Dost pravděpodbně to podle webu the-race.com vypadá na přesun do Maserati místo Maxmiliana Günthera, který od další sezony bude novým parťákem právě Jeana–Érica Vergneho. Německý závodník oslnil výkony v posledních závodech natolik, že si od DS Penske vysloužil víceletý kontrakt.

Dříve byl Vandoorne spojován i se zákaznickým týmem Jaguaru. Situace uvnitř Envision Racing se nicméně vyvinula jiným směrem. Tým by podle všeho chtěl zachovat kontinuitu a do jezdeckého složení nezasahovat. To v Maserati je situace diametrálně odlišná. Ohrožen je totiž i Jehan Daruvala, který by mohl být degradován do pozice rezervního a vývojového jezdce. To by znamenalo, že italská stáj bude hledat duo nových pilotů. Sázka na zkušenosti přitom zvyšuje Vandoornovy šance na zisk jedné sedačky.

Z pohledu samotného pilota by šlo jednoznačně o krok správným směrem i s ohledem na duální program. S účastí ve WEC by v Maserati neměli mít problém vzhledem ke skutečnosti, že Vandoorne jezdí vytrvalostní závody za Peugeot. Tedy značku patřící rovněž do skupiny Stellantis. Problémem však jsou přetrvávající termínové kolize obou šampionátů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze