O odchodu mistra světa Stoffela Vandoorna z DS Penske se začalo mluvit již v polovině června. Nyní francouzsko–americký tým skutečně oficiálně potvrdil, že s belgickým pilotem novou smlouvu neuzavřel. Zároveň černozlatí rovnou představili i náhradu, již se stal Maxmilian Günther přicházející z Maserati. Vandoorne by přitom podle posledních informací měl zamířit opačným směrem. Pokud se tak stane, půjde o zajímavou rošádu mezi dvěma značkami a závodními programy patřící pod střechu stejného koncernu Stellantis.
Vandoorne do DS Penske přišel před dvěma lety poté, co jeho předchozí zaměstnavatel Mercedes uzavřel kapitolu s názvem Formule E. Do týmu přicházel jako novopečený mistr světa. I proto si s posilou stáj Jaye Penskeho věřila na další trofeje. Jenomže rodák z Kortrijku nedokázal navázat na skvělé výkony v Mercedesu a chyběla mu i konzistentnost. Největšími výsledky tak zůstávají zisk pole position v loňské ePrix v Sao Paulo a letošní stupně vítězů v Monaku.
„Moje cesta s DS Penske byla neuvěřitelnou zkušeností. Jsem vděčný týmu za jeho neochvějnou podporu a těším se na nové výzvy, které jsou přede mnou,“ stojí ve vyjádření Stoffela Vandoorna v oficiální tiskové zprávě.
Thanks for an amazing 2 Seasons @svandoorne
— DS PENSKE FORMULA E TEAM (@ds_penske_fe) July 26, 2024
We’ve made memories that will last a lifetime 💛🖤#DSPENSKE#dsperformance#abbformulae #motorsport #formulae pic.twitter.com/ypbKjGQoqX
I přes odchod z DS Penske se očekává, že Vandoorne najde místo u jednoho z konkurenčních týmů a ve Formuli E setrvá. Dost pravděpodbně to podle webu the-race.com vypadá na přesun do Maserati místo Maxmiliana Günthera, který od další sezony bude novým parťákem právě Jeana–Érica Vergneho. Německý závodník oslnil výkony v posledních závodech natolik, že si od DS Penske vysloužil víceletý kontrakt.
Dříve byl Vandoorne spojován i se zákaznickým týmem Jaguaru. Situace uvnitř Envision Racing se nicméně vyvinula jiným směrem. Tým by podle všeho chtěl zachovat kontinuitu a do jezdeckého složení nezasahovat. To v Maserati je situace diametrálně odlišná. Ohrožen je totiž i Jehan Daruvala, který by mohl být degradován do pozice rezervního a vývojového jezdce. To by znamenalo, že italská stáj bude hledat duo nových pilotů. Sázka na zkušenosti přitom zvyšuje Vandoornovy šance na zisk jedné sedačky.
Z pohledu samotného pilota by šlo jednoznačně o krok správným směrem i s ohledem na duální program. S účastí ve WEC by v Maserati neměli mít problém vzhledem ke skutečnosti, že Vandoorne jezdí vytrvalostní závody za Peugeot. Tedy značku patřící rovněž do skupiny Stellantis. Problémem však jsou přetrvávající termínové kolize obou šampionátů.