Můj tým pracoval proti mně. Musíme si to vyříkat, míní po zpackaném finále Evans

Můj tým pracoval proti mně. Musíme si to vyříkat, míní po zpackaném finále Evans
Fotografie: Formule E
  • Mitch Evans sahal po titulu Mistra světa, avšak počtvrté za sebou selhal
  • Z blamáže tentokrát viní především svůj vlastní tým Jaguar
  • K závodu podle něho tým nepřistoupil tak, jak bylo domluveno

V uplynulých 4 sezonách Mitch Evans vždy vstupoval do finálového závodu s velkou šancí na zisk titulu. Skóre? Ani jedna trofej. Novozélanďana vesměs sráží vlastní chyby, jimž se pod tíhou okamžiku nedokáže vyhýbat. Stejný případ se odehrál i uplynulou neděli, kdy Evans minul průjezdní body aktivační zóny útočného módu. Opět jej chyba stála titul. Tentokrát ale z londýnské blamáže viní svůj vlastní tým. Dokonce se nebál jej nařknout z toho, že pracoval proti němu.

Přitom do Londýna přicestoval Jaguar ve velmi komfortní pozici. Druhý pilot stáje Nick Cassidy s náskokem 12 bodů vedl šampionát, druhý byl právě Evans. Šance na titul byly obrovské. Jenomže už sobotní závod a vítězství jediného pronásledovatele Pascala Wehrleina z Porsche dostal domácí automobilku pod tlak. A ten v neděli ještě vygradoval. Přestože oba piloti startovali před německým závodníkem, nedokázali využít výhodné pozice v zisk nejcennější trofeje.

„Abych byl upřímný, cítím se trochu nepříjemně překvapený. Ve srovnání s tím, co jsme probírali před závodem v posledních dnech a co mi bylo sděleno během závodu, bylo opravdu překvapivé a zklamalo mě to. Bylo mi řečeno, že můžeme volně závodit, ale zjevně tomu tak nebylo a to mě dnes stálo titul mistra světa,“ naráží na strategii týmu Evans v rozhovoru pro autosport.com.


„Samozřejmě jsem to nechtěl udělat, ale byl jsem k tomu donucen. Nikdy to nebylo součástí žádného plánu, takže si dokážete představit, co se mi honilo hlavou. Budeme o tom ještě diskutovat. Cítil jsem, že průjezd byl v pořádku, ale prvním pokusem se mód neaktivoval. Opět ale, když tam byl Rowland, tak i kdybych skončil druhý a Pascal třetí, vyhrál by na počet vítězství nebo by to byl boj o nejrychlejší kolo v závodě.“

„Tak nějak jsem potřeboval vyhrát. Ano, samozřejmě mi to nepomohlo, ale škoda vznikla už na začátku závodu, kdy jsem byl nucen využít své útočné módy pozdě. Přitom se tomu dalo vyhnout. Chci být šťastný za tým, že vyhrál týmovou soutěž, ale cítím, že jsme tento víkend byli mimo hru a také jsem překvapen některými rozhodnutími, která dnes byla učiněna proti mně. Musíme si toho hodně vyříkat. Tenhle titul byl nejreálnější a na chvíli byl můj. Mám pocit, že můj vlastní tým v jednu chvíli pracoval proti mně, a to není příjemné,“ netajil se velkým zklamáním Novozélanďan.

Titul Jaguaru utekl i vlivem pozdního odstoupení Nicka Cassidyho ze závodu. Tomu způsobil poškození auta druhý pilot Porsche António Félix da Costa a následně i Maxmilian Günther. Portugalec nakonec vyfasoval penalizaci, která Jaguaru zajistila trofej mezi konstruktéry. Britská stáj pak opanovala i týmovou soutěž. Přesto zklamání je obrovské.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze