V Londýně vyhrál Wehrlein a dostal se do vedení, o titulech rozhodne poslední závod

V Londýně vyhrál Wehrlein a dostal se do vedení, o titulech rozhodne poslední závod
Fotografie: Formule E
  • Pascal Wehrlein vyhrál první ePrix Londýna a poskočil do vedení šampionátu
  • Druhý dojel Mitch Evans z Jaguaru, třetí Sébastien Buemi z Envisionu
  • Lídr hodnocení Nick Cassidy po nepovedené kvalifikaci dojel až sedmý
  • O konečném pořadí všech tří trofejí tak rozhodne až nedělní repríza

Pascal Wehrlein získal v první ePrix Londýna veledůležité vítězství, čímž se zároveň posunul do čela celého šampionátu. Jeho náskok však činí pouhé 3 body, a tak o titulu mistra světa rozhodne až druhé londýnské klání. Pilot Porsche v závodě vyměřeném na 39 kol v závěrečných kolech porazil Mitche Evanse, který se rovněž uchází o premiérový triumf. Dosavadní lídr série Nick Cassidy po nevydařené kvalifikaci, kde obsadil až 17. Místo, bral nakonec obstojné umístění v bodované desítce, když dojel jako sedmý.

Sestřih kvalifikace

Takřka bezchybný a ukázkový start, navíc z pole position, předvedl Evans. Za zády udržel svého finálového soka Sébastiena Buemiho, který se spíše musel poohlížet do zpětných zrcátek. Právě tam se mu ukazoval německý závodník v barvách Porsche. Velmi brzy po startu došlo ke kontaktu mezi Robinem Frijnsem a Jakem Dennisem v šikaně mezi zatáčkami 10 a 11. Nizozemský závodník po souboji zůstal v bariéře, kde navíc uvěznil i Sama Birda. Pro větší poškození vozu již dále pokračovat nemohl, zatímco Dennis vyvázl bez větších následků. Frijns byl ještě následně poslán na vyšetření do nemocnice.


Po restartu se vydal stahovat ztrátu Cassidy, jenž zamířil k aktivaci prvního útočného módu. Jakoby mu ale v sobotu nebylo přáno, minul jeden ze senzorů a k aktivaci musel zamířit znovu o kolo později. Jenomže další pokus zmařila kolize do níž se zapletl znovu Dennis a tentokrát u toho byl s Jeanem–Éricem Vergnem, kteří zůstali stát přesně v místech aktivační zóny. Pro oba účastníky kontakt znamenal razantní propad na chvost startovního pole. Jen o několik sekund později, a pár desítek metrů dále, se v nájezdu na cílovou rovinku srazili i Oliver Rowland a António Félix da Costa. I pro ně byly následky podobně katastrofální.

Ani Dennis neměl svůj den, když při předjížděcím manévru došlo k dalšímu kontaktu s jiným vozem. V tu chvíli šlo o černobílý Jaguar v rukou Cassidyho. Těsně za polovinou závodu se do průběžného vedení dostal Wehrlein, který si pozici vydobyl v první zatáčce. Okamžitě po změně pořadí zvýšil tempo, aby mohl bezpečně zajet pro útočné módy a neztratil vedení. To se mu nakonec podařilo a Evans byl rázem ten, kdo musel útočit. Jenomže jemu na záda začal dýchat skvěle jedoucí Maxmilian Günther v modrém Maserati, a dokonce jen v zápětí předjel a ocitl se na druhém místě.


Krátce na to byl na trať vyslán druhý safety car, který do akce musel po kolizi Sachy Fenestraze a Normana Nata. V důsledku toho přišel lídr závodu o tvrdě získaný náskok a na drama bylo zaděláno. Ředitelství přidalo 2 kola nad rámec původní distance, ale už tehdy bylo jasné, že Wehrlein o vítězství přijde snad jen vlastní chybou. Günthera totiž skolila technická závada na autě, zatímco Evans měl méně energie a na jakékoliv pokusy o předjetí mohl rovnou zapomenout. Přesto mohl být pilot Jaguaru spokojený ke třem bodům za vítězství z kvalifikace přidal další bod za nejrychlejší kolo závodu, čímž největším možným způsobem minimalizoval ztráty. To se nakonec povedlo i jeho parťákovi Cassidymu, který byl sice klasifikován jako devátý, ale po penalizacích pro Dennise a Fenestraze povýšil na konečné 7. místo.

Šampionát tudíž zůstává i nadále otevřený na všech frontách. S náskokem pouhých 3 bodů vede Wehrlein před Evansem. O další 4 body za ním zůstává Cassidy. Další aktéři již z boje vypadli a absolutním vítězi sezony 2024 rozhodne nedělní repríza.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 8/10
Nejlepší pilot: Pascal Wehrlein
Největší smolař: Maxmilian Günther
Číslo závodu: 3, náskok, který dělí první dva v šampionátu
Nejrychlejší kolo: Mitch Evans
Za očekáváním: Nissan

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche - 25
2. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +0,617 s 22
3. Sébastien Buemi Envision Racing +1,457 s 15
4. Nyck de Vries Mahindra Racing +2,290 s 12
5. Edoardo Mortara Mahindra Racing +13,897 s 10
6. Nico Müller ABT Cupra +14,227 s 8
7. Nick Cassidy Jaguar TCS Racing +14,725 s 6
8. Sam Bird NEOM McLaren +15,209 s 4
9. Stoffel Vandoorne DS Penske +15,794 s 2
10. Norman Nato Avalanche Andretti +16,515 s 1
11. Lucas di Grassi Abt Cupra +16,977 s
12. Sérgio Sette Camara ERT Formula E +17,419 s
13. Dan Ticktum ERT Formula E +18,249 s
14. Sacha Fenestraz Nissan Formula E +18,712 s
15. Oliver Rowland Nissan Formula E +21,036 s
16. Jake Dennis Avalanche Andretti +33,186 s
17. Jean-Éric Vergne DS Penske +45,199 s
18. Jehan Daruvala Maserati Racing +1 kolo
19. Maxmilian Günther Maserati Racing DNF
20. Jake Hughes NEOM McLaren DNF
21. António Félix da Costa TAG Heuer Porsche DNF
22. Robin Frijns Envision Racing DNF

Sestřih závodu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze