Německý pilot ve službách Porsche vstupoval do nedělního závodu s tříbodovým náskokem, který si na jezdce Jaguaru Mitche Evanse vybojoval sobotním vítězstvím. Do poslední ePrix sezony 2024 ovšem startoval z nejhorší pozice zbývajících tří kandidátu na titul. Po velkou část závodu byly okolnosti proti němu, prakticky mohl čekat pouze na chyby svých protivníků. Když pak po kontaktu s druhým vozem značky Porsche pro defekt pravé zadní pneumatiky a drobná poškození odstoupil Nick Cassidy, ucítil Pascal Wehrlein velkou šanci.
Začal proto na Evanse tlačit, což ocenili i fanoušci přítomní v ExCeL aréně. Po chvíli se úsilí vyplatilo. Novozélanďan pod tlakem vyrobil vcelku školáckou chybu při aktivaci útočného módu a cesta k titulu byla rázem otevřenější. S ohledem na náskok stačilo i druhé místo v cíli za vítězným Oliverem Rowlandem, který zase těžil z jejich souboje.
„Po Portlandu jsem si říkal, že máme šanci vyhrát. Kurzy sice nebyly na naší straně, ale vždycky jsem v to věřil,“ vyprávěl pro autosport.com nadšeně Wehrlein, který do londýnského dvojzávodu vstupoval se ztrátou 12 bodů na Cassidyho před první ePrix víkendu. „Neustále jsem si několikrát denně opakoval, že to dokážu. Projevilo se to sobotním vítězstvím a opravdu jsem v to věřil, i když jsem v posledních několika závodech nebyl tak spokojený se svým autem, bojoval jsem s vyvážením a závody nám nevycházely.“
Signature move. Poor table. 😂 https://t.co/8gRWcs1dcb
— TAG Heuer Porsche FE Team (@PorscheFormulaE) July 22, 2024
„Když jsem cestoval do Londýna, říkal jsem si, že chci vyhrát oba závody. To se nám skoro povedlo. Bylo to super intezivní, když jsme před sebou od prvních kol měli oba Jaguary. Tenhle víkend jsme si vedli náramně, takže jsem strašně šťastný za tým. Mám větší radost za tým než za sebe, protože vím, jak moc to pro lidi v týmu znamená, kolik úsilí do toho vložili. Dokud jsem neprojel cílem, nepřestal jsem v to věřit,“ dodává Wehrlein.
Bývalý pilot F1 strávil ve Formuli E šest sezon. Nejprve působil v týmu Mahindra odkud na začátku sezony 2021 přestoupil do Porsche. V týmu dlouho čekal na první vítězství v závodě. Před aktuálně skončenou sezonou nasbíral pouhá čtyři, letos přidal další tři. A k tomu titul. První od roku 2015, kdy se stal nejmladším šampionem série DTM. Bodově naprázdno vyšel jen ve dvou případech.
„Všichni v týmu předvedli výkon na opravdu vysoké úrovni. Někdy vám to vyjde, někdy ne. Myslím, že tento víkend nám byla štěstěna nakloněna.“