Dvojnásobný šampion pohrozil odchodem z Formule E, nelíbí se mu závody v pelotonu

Dvojnásobný šampion pohrozil odchodem z Formule E, nelíbí se mu závody v pelotonu
Fotografie: Formule E
  • Jean–Éric Vergne vedení Formule E pohrozil svým odchodem
  • Francouz tím vyjádřil svou frustraci nad současným stylem závodění
  • Na změnu formátu závodů si ale bude muset počkat ještě dvě sezony, pak uvidí

Jediný dvojnásobný držitel mistrovského titulu na startovním roštu, francouzský závodník Jean–Éric Vergne, nesl sobotní porážku od Nicka Cassidyho dost nelibě. Ne, že by snad vítězství svému soupeři vyloženě nepřál, spíš se pilotovi týmu DS Penske nelíbil vývoj závodu, který je při současném znění pravidel pojící se s třetí generací aut stále častější. Primárně jde o to, že jezdci se na některých méně technicky náročných okruzích schovávají do takzvaného „pytle“ a šetří energii pro úplný závěr ePrix. Naopak ti, co tráví čas na špici, přichází o energetickou výhodu a možnost bojovat o vítězství do posledních kol. Logicky se pak nikomu nechce do vedení, aby ostatním rozrážel vzduch.

A přesně totéž se stalo právě Vergnemu, který by za normálních okolností měl pár kol před cílovou páskou vítězství v kapse. Odnikud se ovšem přiřítil Cassidy, jenž se mimochodem po většinu závodu pohyboval na úplném chvostu startovního pole, a o vítězství jej připravil. Nelibost nad současným charakterem, pro nějž se z cyklistického světa vžilo označení závodění v pelotonu, už vyjádřila většina jezdců. Francouzský veterán je však doposud první, kdo zašel dále a celé sérii pohrozil vlastním odchodem pokud nebudou podniknuty kroky ke zlepšení.


Zpočátku přitom byly závody v pelotonu vnímány jako „atraktivní změna“, ale nyní jsou považovány za nebezpečné a stylu se postupně jezdci nechtějí účastnit. Mnozí piloti rovněž zpochybnili význam samotné kvalifikace na závod, která podle nich při tomto typu závodění postrádá smysl. Jak ukázal Cassidy, vyhrát může úplně každý, jenž je schopen udržet nervy na uzdě a uposlechnout pokynů týmových stratégů. Ostatně hluboko z pole na svá dvě pódiová umístění o uplynulém víkendu útočil i Oliver Rowland.

„Ano, může se to stát, opravdu může. Naštěstí je tu výhled na další generaci Gen4. Ale pokud ta bude stejná, pak určitě skončím,“ prozradil bezprostředně po zisku druhého místa v Berlíně Vergne v rozhovoru pro racingnews365.com. Než ovšem dojde na nasazení zcela nových aut, a tedy i regulí, chystá se úprava současné generace označovaná jako Gen3 Evo. Jenomže ta podle mnohých, včetně Vergneho, nepřinese velké změny ve stylu závodění jako takovém. Nabízí se ovšem mnohem prostší řešení problému, než je změna aerodynamického chování aut, a tím je energetická náročnost závodů – úpravou množství využitelné energie či snížením počtu kol.

Zatímco však fanouškovská obec změny v zavedených stereotypech závodění, jakým se prezentuje například F1, vítá, ostatně závody Formule E jsou v současnosti i na tratích jako berlínské letiště nabité událostmi, hrozba odchodu pilotů je zdviženým varovným prstem. V tomto ohledu nicméně bývá vedení šampionátu vstřícné a na podněty jezdců slyší a snaží se na ně reagovat úpravami pravidel. Až postupem času uvidíme, zda vyslyší i volání po zamezení „pelotonu.“

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze