Za přítomnosti mnoha vysoce postavených představitelů Porsche se ve druhé ePrix v Berlíně dařilo právě jezdcům značky ze Stuttgartu. V dalším napínavém a chaotickém závodě se nejlépe zorientoval a taktiku přizpůsobil António Félix da Costa. Portugalec slaví druhé letošní vítězství, i když o to první před měsícem v Misanu přišel po diskvalifikaci za porušení technických regulí. Na skvělý výkon mistra světa ze sezony 2019/20 navázal i týmový kolega Pascal Wehrlein, který dokončil na čtvrtém místě. Po kvalifikaci přitom měli nejlépe nakročeno jiní. Zejména tým Andretti. Zásluhou Jakea Dennise bral americký tým pole position, přičemž jeho kolega Norman Nato se blýskl třetím místem. Rozdělil je jen Nick Cassidy. Zajímavostí bylo, že v semifinálových duelech se proti sobě postavili jezdci Jaguaru a právě Andretti.
Sestřih kvalifikace
Oproti sobotnímu závodu ředitelství zkrátilo délku závodu o dvě kola na celkových 38. Tímto krokem chtěli činitelé teoreticky snížit spotřebu energie, a zamezit tak opětovnému závodění v pelotonu. Týmy však o praktickém dopadu nebyly přesvědčeny. Jak se záhy ukázalo, charakter nedělní reprízy nebyl příliš odlišný od sobotního klání. Závod opět narušily fáze pod safety carem, čímž i v neděli došlo k nastavení. Podruhé během víkendu se ve zdi ocitl domácí pilot Maxmilian Günther, který si tentokrát po vlastní chybě poškodil přední zavěšení o záď před ním jedoucího vozu a následně byl katapultován do bariéry. Znovu do akce muselo nové Porsche Taycan Turbo GT i po kolizi francouzských jezdců Normana Nata a Sachy Fenestraze a chybě prvně jmenovaného. Od svého bývalého kolegy se Nato dočkal sarkastického potlesku a od sportovních komisařů zase penalizace v podobě 10 sekund.
No room there 😳
— Formula E (@FIAFormulaE) May 12, 2024
The moment that @NatoNorman and @sachafenestraz came to blows in the @SUNMINIMEAL #BerlinEPrix!
The @PorscheRaces Safety Car is out once again as the stranded @NISMO is recovered. pic.twitter.com/nfQt2kZIZG
Da Costa se během obou výjezdů zpomalovacího vozu držel v čelní skupině, v níž mimo něj bojovala čtveřice nejlepších jezdců průběžného hodnocení seriálu. Poté, co osm kol před cílovou páskou musel pro druhý útočný mód lídr závodu Mitch Evans, dostal se portugalský bojovník do vedení, které už ani při závěrečném tlaku nepustil. Zde na něho po krásném týmovém souboji Jaguaru útočil sobotní vítěz Nick Cassidy, avšak neúspěšně. Přesto si Novozélanďan připsal další notnou dávku bodů na své konto a upevnil si vedení v šampionátu. Druhý vůz Jaguaru pilotovaný Evansem nakonec nedokázal udržet stupně vítězů, když navíc chyboval v jedné ze zatáček, propadl se skokově až na šesté místo. Třetí místo riskantním manévrem přepustil kometě letošní sezony Oliveru Rowlandovi.
I v neděli došlo na střet dvou partnerských týmů, tedy Porsche a Andretti, jenž od německé automobilky odebírá elektromotory. Znovu u toho byl Pascal Wehrlein a Jake Dennis, ale v dřívější fázi závodu i Norman Nato. V obou případech vyvázl Wehrlein bez poškození svého vozu a v závěru si to s úřadujícím mistrem světa Dennisem rozdal v boji o čtvrté místo, které i nakonec získal. V následných pozávodních rozhovorech byla u obou cítit jistá úleva, že vzájemná pošťuchovaná nevystavila jednomu či druhému stopku, i když Dennis dojížděl s poškozeným předním křídlem.
Perfection in Berlin 🇩🇪🍾@SUNMINIMEAL #BerlinEPrix pic.twitter.com/JEA3jXSxa5
— Formula E (@FIAFormulaE) May 12, 2024
Ve skvělém světle se při další příležitosti ukázal Jehan Daruvala. Pilot Maserati postupně získává půdu pod nohama a rozjíždí se k solidním výsledkům. Sobotní zaváhání odčinil sedmým místem, zatímco nejmladší jezdec v celém startovním poli Taylor Barnard dojel osmý. Za sebou přitom nechal i mnohem zkušenějšího kolegu Jakea Hughese, který nebodoval. Skvělou práci odvedl i náhradník Robina Frijnse v Envisionu Joel Eriksson, jenž ve svém druhém startu dojel devátý. Desítku nejlepších uzavřel Jean–Éric Vergne.
Další pokračování šampionátu je na programu již za 14 dní, kdy se bude konat premiéra v ulicích Šanghaje.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 9/10
Nejlepší pilot: António Félix da Costa
Největší smolař: Stoffel Vandoorne
Číslo závodu: 3, tolikrát již v Berlíně vyhrál da Costa
Nejrychlejší kolo: Nick Cassidy
Za očekáváním: DS Penske
Výsledková listina
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche | - | 25 |
2. | Nick Cassidy | Jaguar TCS Racing | +0,691 s | 19 |
3. | Oliver Rowland | Nissan Formula E | +2,820 s | 15 |
4. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +4,174 s | 12 |
5. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | +4,548 s | 13 |
6. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | +4,953 s | 8 |
7. | Jehan Daruvala | Maserati Racing | +6,032 s | 6 |
8. | Taylor Barnard | NEOM McLaren | +6,698 s | 4 |
9. | Joel Eriksson | Envision Racing | +7,119 s | 2 |
10. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | +7,357 s | 1 |
11. | Lucas di Grassi | Abt Cupra | +8,204 s | |
12. | Jake Hughes | NEOM McLaren | +10,349 s | |
13. | Sérgio Sette Camara | ERT Formula E | +10,403 s | |
14. | Paul Aron | Envision Racing | +11,124 s | |
15. | Kelvin van der Linde | ABT Cupra | +11,780 s | |
16. | Edoardo Mortara | Mahindra Racing | +12,143 s | |
17. | Dan Ticktum | ERT Formula E | +12,642 s | |
18. | Jordan King | Mahindra Racing | +16,494 s | |
19. | Norman Nato | Avalanche Andretti | +20,851 s | |
20. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | +36,753 s | |
21. | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E | DNF | |
22. | Maxmilian Günther | Maserati Racing | DNF |