Zkraje března Taycan Turbo GT vrátil Porsche do čela rekordních tabulek sériově vyráběných elektromobilů z Nürburgringu, kde zapsal čas 7:07,55. Podobně o něco později zlomil rekord i na americkém okruhu Laguna Seca s časem 1:27,87. Nyní se rekordy ověnčené zmodernizované Porsche Taycan ve vrcholné verzi Turbo GT stává novým safety carem Formule E. S okamžitou účinností. K vidění tedy bude, příhodně pro samotnou automobilku, již při domácí ePrix Berlína, která se koná o nadcházejícím víkendu na bývalém letišti Tempelhof. Šampionátu značka dodá dva kusy v odlišném barevném provedení – fialový v paketu Weissach bude hlavním zpomalovacím vozem, zatímco stříbrné bude sloužit jako záložní.
Technické parametry Porsche Taycan (2024) Turbo GT
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 968 × 1 966 × 1 378 mm, 2 365 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 760 kW, 1 033 koní, točivý moment: 1 340 Nm |
Baterie | 105 kWh (97 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 320 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 554 km |
Cena od | 6 164 103 Kč |
Porsche Taycan Turbo GT vybavené volitelným paketem Weissach dosahuje působivého zrychlení z 0–100 km/h za pouhé 2,2 s, přičemž maximální rychlost přesahuje magickou hranici 305 km/h. Připomínkou spolupráce mezi automobilkou a šampionátem elektrických formulí je u tohoto paketu i takzvaný Attack Mode neboli útočný mód, který po aktivaci autu dočasně poskytuje dalších 120 kW (163 koní) výkonu navíc. Stejně je využíván právě ve Formuli E, kde jej jezdci mají k dispozici 8 minut za závod a využívají jej k snazšímu předjíždění soupeřů.
Paketem Weissach nicméně bude vybaven pouze hlavní safety car. Ten v exteriéru zahrnuje aerodynamický set vzadu s výsuvným karbonovým spoilerem, který je schopen vyvinout přítlačnou sílu až 220 kg. Dále se Weissach chlubí dalším zeštíhlením oproti standardně vybaveným verzím až o 70 kg – i to je důvodem, proč například vzadu nejsou osazena sedadla pro další posádku. Své jméno paket dostal po nejmodernějším vývojovém středisku Porsche, jež se nachází právě ve Weissachu.
„Udržitelnost a elektrifikace jsou pro Porsche velmi důležité aspekty, což se odráží v našich aktivitách v motorsportu – včetně nasazení Taycanu Turbo GT jako safety caru. To symbolizuje skutečnost, že se z motorsportu učíme pro sériové aplikace. Ve Formuli E se to týká zejména našich sportovních elektrických vozů, například v oblasti řízení spotřeby energie. I proto se Taycan v poslední době zlepšuje téměř ve všech disciplínách,“ uvádí viceprezident Porsche pro motorsport Thomas Laudenbach.
Údržbu a dohled nad vozy propůjčenými seriálu bude probíhat pod odborným vedením specialistů Porsche ze společnosti Manthey, kteří byli pověřeni realizací veškerých úprav. Ti mají na starosti i inovace v autě sahající od výstražných světel a elektrických systémů až po nejmodernější komunikační zařízení a hasící přístroje. Za volantem safety caru bude i nadále zkušený pilot a oficiální jezdec FIA Bruno Correia.