Závod v ulicích Monte Carla byl v naprosté režii týmu Jaguar prakticky od samého začátku. Dvojice Nick Cassidy a Mitch Evans sice startovala až z druhé řady na roštu, nicméně před nimi jedoucí Pascal Wehrlein i Stoffel Vandoorne sáhli příliš brzy k aktivaci útočných módů, čímž snadno vyklidili cestu právě jezdcům britského týmu. Následně Jaguar rozjel málo vídanou taktickou partii, díky níž se podařilo oba piloty udržet na čele závodu i přes ztráty vynuceným vyjetím mimo ideální stopu k nasazení útočných módů. Tým pod vedením Jamese Barclayho totiž instruoval své piloty, aby druhý v pořadí pomohl vytvořit rozestup na konkurenty tak, aby se po aktivaci módu ten první vrátil zpět na přední pozici. Jakmile toto nejdříve učinil Cassidy, vystřídali se spolu s Evansem, který pro něho udělal stejnou službu. Následně si oba týmoví kolegové prohodili pozice zpět a zbylou distanci závodu už si v úzkých ulicích města luxusu pohlídali.
Sestřih kvalifikace
Tah hodný šachového velmistra jim navíc umožnil pohybovat se celou dobu mimo balík, v němž se závodilo velmi tvrdě. Hned ve dvou případech byl na trať vyslán zpomalovací vůz. V prvním případě byla ePrix na dlouhou dobu neutralizována po těžké nehodě Edoarda Mortary. Švýcar havaroval v pasáži u bazénu. Ve druhém případě účinkování skončilo pro Nica Müllera, jenž zůstal uvězněný v zatáčce Rascasse po kontaktu s Jakem Hughesem. Britský závodník ve službách McLarenu za přemíru snahy vyfasoval penalizaci ve výši 5 sekund. I kvůli těmto průtahům nakonec došlo k nastavení celkové délky závodu o další 2 kola. Ani to však Jaguaru nikterak nevadilo.
Another look at the incident that brought out the @PorscheRaces Safety Car.#MonacoEPrix pic.twitter.com/Q3PrF8jYa8
— Formula E (@FIAFormulaE) April 27, 2024
Vzhledem k politice Jaguaru, podle níž ten, kdo odjede 80 % délky závodu na čele, nesmí být předjet týmovým kolegou, si Evans dojel pro vcelku pohodové vítězství. „Myslím, že dostávám cenu pro nejlepšího týmového kolegu,“ zahlásil pro projetí cílem Nick Cassidy v týmovém rádiu, když se ochotně podrobil plánům a smířil se i s druhou pozicí. Jaguar si po výročí sta odjetých závodů, které oslavil v Tokiu, navíc připisuje i premiérový double ve Formuli E.
Příliš po chuti nebyla týmová práce Jaguaru nejbližším pronásledovatelům. Zejména pak Vandoornovi. Přestože i on to se svým černozlatým vozem dotáhl na stupně vítězů, mnoho radostných emocí na sobě znát nedal. Možná i proto, že ke konci před sebe odmítl pustit kolegu Jeana-Érica Vergne, kterého naopak vystavil do nepříjemné pozice při atacích Wehrleina. Školu předjíždění by si po výkonu v Monaku mohl otevřít Oliver Rowland z Nissanu. Po nevydařeném výkonu v kvalifikaci startoval až z 15. místa, nicméně cílem dokázal projet jako šestý.
Monaco, over and out 🇲🇨#MonacoEPrix pic.twitter.com/sHy57CElGT
— Formula E (@FIAFormulaE) April 28, 2024
Rychle zapomenout na uplynulý víkend naopak bude chtít úřadující šampion Jake Dennis s týmem Andretti. Přestože závod měl rozjetý skvěle, z umístění na bodech jej nakonec vyřadila kolize s Robinem Frijnsem, po níž musel absolvovat zastávku u svých mechaniků. V cíli byl klasifikován poslední. Velkou premiéru v hlavním závodě si odbyl 19letý rezervní jezdec McLarenu Taylor Barnard, který se rázem stal nejmladším pilotem v historii šampionátu. Za volant jej posadily okolnosti, kdy v prvním tréninku z nevinně vyhlížející kolize v první zatáčce si Sam Bird zlomil ruku. Mladý Brit byl vůbec nejpomalejším v kvalifikaci, avšak v závodě se dokázal vyhnout všem incidentům a skončil na 14. místě.
Další podnik Formule E se uskuteční již za 14 dní na berlínském Tempelhofu, kde se pojede dvojí závod a v akci se při povinných testech představí i nováčci.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 9/10
Nejlepší pilot: Oliver Rowland
Největší smolař: Všichni za Jaguarem
Číslo závodu: 19, tolik let je aktuálně nejmladšímu závodníkovi Formule E
Nejrychlejší kolo: Nick Cassidy
Za očekáváním: Envision Racing
Výsledková listina
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | - | 25 |
2. | Nick Cassidy | Jaguar TCS Racing | +0,946 s | 19 |
3. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | +3,835 s | 15 |
4. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | +4,799 s | 12 |
5. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +6,378 s | 13 |
6. | Oliver Rowland | Nissan Formula E | +6,792 s | 8 |
7. | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche | +7,364 s | 6 |
8. | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E | +7,928 s | 4 |
9. | Maxmilian Günther | Maserati Racing | +8,362 s | 2 |
10. | Norman Nato | Avalanche Andretti | +9,045 s | 1 |
11. | Lucas di Grassi | Abt Cupra | +9,889 s | |
12. | Nyck de Vries | Mahindra Racing | +10,183 s | |
13. | Dan Ticktum | ERT Formula E | +17,999 s | |
14. | Taylor Barnard | NEOM McLaren | +18,128 s | |
15. | Sébastien Buemi | Envision Racing | +18,452 s | |
16. | Jake Hughes | NEOM McLaren | +18,996 s | |
17. | Robin Frijns | Envision Racing | +19,106 s | |
18. | Jehan Daruvala | Maserati Racing | +24,269 s | |
19. | Sérgio Sette Camara | ERT Formula E | +24,573 s | |
20. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | +32,032 s | |
21. | Nico Müller | ABT Cupra | DNF | |
22. | Edoardo Mortara | Mahindra Racing | DNF |