Jaguar ze závodu v Monaku vyšachoval úplně všechny a dojel si pro první double

Jaguar ze závodu v Monaku vyšachoval úplně všechny a dojel si pro první double
Fotografie: Formule E
  • Nevídaným strategickým výkonem Jaguar převezl všechny své soupeře a zvítězil v ulicích Monte Carla
  • Na ikonické trati si navíc připisuje premiérový double
  • Závod vyhrál Mitch Evans před Nickem Cassidym a Stoffelem Vandoornem
  • Sam Bird si při kolizi v tréninku zlomil ruku a v závodě jej nahradil 19letý Taylor Barnard

Závod v ulicích Monte Carla byl v naprosté režii týmu Jaguar prakticky od samého začátku. Dvojice Nick Cassidy a Mitch Evans sice startovala až z druhé řady na roštu, nicméně před nimi jedoucí Pascal Wehrlein i Stoffel Vandoorne sáhli příliš brzy k aktivaci útočných módů, čímž snadno vyklidili cestu právě jezdcům britského týmu. Následně Jaguar rozjel málo vídanou taktickou partii, díky níž se podařilo oba piloty udržet na čele závodu i přes ztráty vynuceným vyjetím mimo ideální stopu k nasazení útočných módů. Tým pod vedením Jamese Barclayho totiž instruoval své piloty, aby druhý v pořadí pomohl vytvořit rozestup na konkurenty tak, aby se po aktivaci módu ten první vrátil zpět na přední pozici. Jakmile toto nejdříve učinil Cassidy, vystřídali se spolu s Evansem, který pro něho udělal stejnou službu. Následně si oba týmoví kolegové prohodili pozice zpět a zbylou distanci závodu už si v úzkých ulicích města luxusu pohlídali.

Sestřih kvalifikace

Tah hodný šachového velmistra jim navíc umožnil pohybovat se celou dobu mimo balík, v němž se závodilo velmi tvrdě. Hned ve dvou případech byl na trať vyslán zpomalovací vůz. V prvním případě byla ePrix na dlouhou dobu neutralizována po těžké nehodě Edoarda Mortary. Švýcar havaroval v pasáži u bazénu. Ve druhém případě účinkování skončilo pro Nica Müllera, jenž zůstal uvězněný v zatáčce Rascasse po kontaktu s Jakem Hughesem. Britský závodník ve službách McLarenu za přemíru snahy vyfasoval penalizaci ve výši 5 sekund. I kvůli těmto průtahům nakonec došlo k nastavení celkové délky závodu o další 2 kola. Ani to však Jaguaru nikterak nevadilo.


Vzhledem k politice Jaguaru, podle níž ten, kdo odjede 80 % délky závodu na čele, nesmí být předjet týmovým kolegou, si Evans dojel pro vcelku pohodové vítězství. „Myslím, že dostávám cenu pro nejlepšího týmového kolegu,“ zahlásil pro projetí cílem Nick Cassidy v týmovém rádiu, když se ochotně podrobil plánům a smířil se i s druhou pozicí. Jaguar si po výročí sta odjetých závodů, které oslavil v Tokiu, navíc připisuje i premiérový double ve Formuli E.

Příliš po chuti nebyla týmová práce Jaguaru nejbližším pronásledovatelům. Zejména pak Vandoornovi. Přestože i on to se svým černozlatým vozem dotáhl na stupně vítězů, mnoho radostných emocí na sobě znát nedal. Možná i proto, že ke konci před sebe odmítl pustit kolegu Jeana-Érica Vergne, kterého naopak vystavil do nepříjemné pozice při atacích Wehrleina. Školu předjíždění by si po výkonu v Monaku mohl otevřít Oliver Rowland z Nissanu. Po nevydařeném výkonu v kvalifikaci startoval až z 15. místa, nicméně cílem dokázal projet jako šestý.


Rychle zapomenout na uplynulý víkend naopak bude chtít úřadující šampion Jake Dennis s týmem Andretti. Přestože závod měl rozjetý skvěle, z umístění na bodech jej nakonec vyřadila kolize s Robinem Frijnsem, po níž musel absolvovat zastávku u svých mechaniků. V cíli byl klasifikován poslední. Velkou premiéru v hlavním závodě si odbyl 19letý rezervní jezdec McLarenu Taylor Barnard, který se rázem stal nejmladším pilotem v historii šampionátu. Za volant jej posadily okolnosti, kdy v prvním tréninku z nevinně vyhlížející kolize v první zatáčce si Sam Bird zlomil ruku. Mladý Brit byl vůbec nejpomalejším v kvalifikaci, avšak v závodě se dokázal vyhnout všem incidentům a skončil na 14. místě.

Další podnik Formule E se uskuteční již za 14 dní na berlínském Tempelhofu, kde se pojede dvojí závod a v akci se při povinných testech představí i nováčci.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 9/10
Nejlepší pilot: Oliver Rowland
Největší smolař: Všichni za Jaguarem
Číslo závodu: 19, tolik let je aktuálně nejmladšímu závodníkovi Formule E
Nejrychlejší kolo: Nick Cassidy
Za očekáváním: Envision Racing

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. Mitch Evans Jaguar TCS Racing - 25
2. Nick Cassidy Jaguar TCS Racing +0,946 s 19
3. Stoffel Vandoorne DS Penske +3,835 s 15
4. Jean-Éric Vergne DS Penske +4,799 s 12
5. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +6,378 s 13
6. Oliver Rowland Nissan Formula E +6,792 s 8
7. António Félix da Costa TAG Heuer Porsche +7,364 s 6
8. Sacha Fenestraz Nissan Formula E +7,928 s 4
9. Maxmilian Günther Maserati Racing +8,362 s 2
10. Norman Nato Avalanche Andretti +9,045 s 1
11. Lucas di Grassi Abt Cupra +9,889 s
12. Nyck de Vries Mahindra Racing +10,183 s
13. Dan Ticktum ERT Formula E +17,999 s
14. Taylor Barnard NEOM McLaren +18,128 s
15. Sébastien Buemi Envision Racing +18,452 s
16. Jake Hughes NEOM McLaren +18,996 s
17. Robin Frijns Envision Racing +19,106 s
18. Jehan Daruvala Maserati Racing +24,269 s
19. Sérgio Sette Camara ERT Formula E +24,573 s
20. Jake Dennis Avalanche Andretti +32,032 s
21. Nico Müller ABT Cupra DNF
22. Edoardo Mortara Mahindra Racing DNF

Sestřih závodu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze