Napodruhé v Číně uspělo Porsche, ale vyhrál ten nepravý

Napodruhé v Číně uspělo Porsche, ale vyhrál ten nepravý
Fotografie: Formule E
  • Portugalský pilot António Félix da Costa vyhrál druhou ePrix Šanghaje
  • Porsche ale slavilo napůl, protože hlavní kandidát na titul skončil daleko za body
  • Následkem toho lídr soutěže Nick Cassidy zvýšil náskok v šampionátu na 25 bodů
  • Na stupních vítězů se poprvé letos objevili i Jake Hughes a Norman Nato

Odepisovaný muž v Porsche, António Félix da Costa, se po špatném úvodu sezony rozjíždí do skvělé formy. Ve druhém závodě v Šanghaji si suverénně poradil se všemi soupeři a dojel si pro druhé letošní vítězství. Nedělní ePrix byla při zkrácené distanci o jedno kolo v porovnání se sobotním závodem o něco rychlejší a zároveň méně dramatická. Portugalský závodník se do vedení dostal těsně za polovinou, načež už se nenechal nikým ohrozit. Základ triumfu da Costa položil už v kvalifikačních rozjížďkách, které mu letos vůbec nevychází. Zde ale lehce prošel nástrahami základních skupin a v duelech si vyjel třetí příčku na startovním roštu.

Sestřih kvalifikace

Lépe si v kvalifikaci počínali už jen její vítěz Jake Hughes z McLarenu a Stoffel Vandoorne z DS Penske. Do brzké bitvy o vedení v závodě se přihlásil ještě Norman Nato, který využil toho, že piloti před ním zahájili aktivaci útočného režimu. A přestože se Francouz v barvách týmu Andretti dostal do vedení a zdálo se, že si celkem pohodlně jede za vítězstvím, da Costa chytře šetřil energii a následně v 16. kole zaútočil. Tentýž postup poté zreplikoval i Hughes a v závěru i on odsunul Nata na konečnou třetí příčku. Pro oba piloty jde o parádní výsledek, neboť si připisují první letošní stupně vítězů.

Vítězství da Costy v Šanghaji je pro Porsche velkou útěchou, neboť jeho hlavní kandidát na titul, Pascal Wehrlein, skončil v závodě bez bodu na 20. místě. Jemu se nevyvedla kvalifikace a po startu z 13. příčky se jen těžko prodíral na bodované pozice. V souboji o poslední bodované místo jej navíc dojel Sam Bird, který lehce škrtl o jeho levou zadní pneumatiku. Wehrlein musel následně pro defekt zajet k mechanikům a nadějím na bodový zisk byl konec. Tento výsledek nahrál do karet lídrovi soutěže, jenž dokázal dojet do cíle čtvrtý. Nick Cassidy tak zvýšil náskok na rozdíl 25 bodů na svého hlavního vyzyvatele. U Jaguaru se oproti sobotě neopakovaly vnitrotýmové spory o umístění na trati, a to i přestože jen těsně za Cassidym jel kolega Mitch Evans.


Napětí naopak bylo cítit u DS Penske. Matný výkon po dobře rozjeté ePrix předvedl Vandoorne, který se postupem času propadl až na šesté místo. Těsně před kolegu Jeana-Érica Vergneho. Dvojice spolu svedla několik manévrů a útočící Vergne si u svého týmu stěžoval na počínání před ním jedoucího Vandoorna. Ani nedělní repríza se neobešla bez odstoupení. Po kontaktu s Wehrleinem se navrátilec Bird poté ocitl v souboji ještě s Nyckem de Vriesem. Pro Brita závod záhy skončil, ale o druhé bodované umístění ve dvou dnech tím připravil i pilota Mahindry. Ten po zisku čtvrté příčky v kvalifikaci útočil na další solidní výsledek.

Další pokračování šampionátu elektrických formulí je na programu poslední červnový víkend, kdy se pojede předposlední závod na horké půdě v americkém Portlandu. Následně se k finálovému rozuzlení Formule E přesune do Londýna.

Hodnocení fDrive.cz

Atraktivita závodu: 6/10
Nejlepší pilot: Jake Hughes
Největší smolař: Nyck de Vries
Číslo závodu: 1, o pouhou jednu tisícinu sekundy vyhrál kvalifikaci Jake Hughes
Nejrychlejší kolo: Norman Nato
Za očekáváním: Nissan

Výsledková listina

P. Jméno Tým Ztráta Bodů
1. António Félix da Costa TAG Heuer Porsche - 25
2. Jake Hughes NEOM McLaren +0,612 s 18
3. Norman Nato Avalanche Andretti +1,122 s 15
4. Nick Cassidy Jaguar TCS Racing +2,215 s 12
5. Mitch Evans Jaguar TCS Racing +3,167 s 12
6. Stoffel Vandoorne DS Penske +3,861 s 8
7. Jean-Éric Vergne DS Penske +4,374 s 9
8. Maxmilian Günther Maserati Racing +5,077 s 4
9. Robin Frijns Envision Racing +7,846 s 2
10. Oliver Rowland Nissan Formula E +8,840 s 1
11. Jake Dennis Avalanche Andretti +9,634 s
12. Sébastien Buemi Envision Racing +10,143 s
13. Edoardo Mortara Mahindra Racing +11,423 s
14. Sacha Fenestraz Nissan Formula E +12,280 s
15. Nico Müller ABT Cupra +12,751 s
16. Nyck de Vries Mahindra Racing +13,102 s
17. Jehan Daruvala Maserati Racing +15,973 s
18. Sérgio Sette Camara ERT Formula E +16,419 s
19. Lucas di Grassi Abt Cupra +50,057 s
20. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +61,675 s
21. Dan Ticktum ERT Formula E DNF +84,415 s
22. Sam Bird NEOM McLaren DNF

Sestřih závodu

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze