Další ze závodů, který se nesl ve stylu cyklistického taktizování, ovládl na zkrácené verzi okruhu v Šanghaji Mitch Evans. Ten společně s Pascalem Wehrleinem odjel valnou většinu vyměřené distance na čele, kde spolu dvojice sváděla velmi spektakulární souboje. Ten nejdramatičtější se odehrál pouhá 4 kola před cílovou páskou. Po něm se ujal vedení znovu německý závodník ve službách Porsche. Stalo se tak ale poté, co si zkrátil závěrečnou šikanu přes trávník. Incident, při němž si Evans poškodil přední křídlo, zůstal dlouhé momenty bez jakéhokoli povšimnutí. Až po závodě se k němu, stejně jako k dalším přestupkům, sportovní komisaři vrátili. V tomto případě se ovšem poněkud překvapivě rozhodli netrestat.
Sestřih kvalifikace
Možná proto, že sporným manévrem se i Evans později dostal zpátky do vedení, které už si pak po zbytek závodu pohlídal. Oba piloti pak ovšem po závodě museli předstoupit před komisaře. V dramatickém závěru si ještě Wehrlein musel hlídat zpětná zrcátka. Po nevyvedené kvalifikaci a startu z až 10. místa se mu v nich stále častěji ukazoval lídr šampionátu Nick Cassidy. Ten měl oproti všem konkurentům v první desítce o zhruba 2 % více energie, a tak v závěru nemusel tolik dbát na regeneraci. Jenomže přebytky energie nakonec neměl příliš mnoho času zužitkovat.
Mohutný nápor sice vyvinul v posledním kole, nicméně pilot Porsche si skvělou defenzivou pozici pohlídal. Cassidy navíc pár chvil před tím dostal skrze vysílačku pokyn spíše pokrýt další dotírající soupeře, a pomoci tak kolegovi Evansovi ke druhému vítězství v sezoně. Není totiž tajemstvím, že Jaguar chce udržet oba piloty v boji o titul co nejdéle, aby si tím zvýšil šance na případný zisk trofeje i mezi jezdci. Byť tentokrát se to Cassidymu příliš nelíbilo.
DUELLING TO THE VERY END 🫨@mitchevans_ takes victory in Shanghai while Wehrlein claims P2 from Cassidy in the final corner!#ShanghaiEPrix pic.twitter.com/AJ81OFoQ5c
— Formula E (@FIAFormulaE) May 25, 2024
Těsně pod stupni vítězů zůstal opět skvěle jedoucí Oliver Rowland. Pilot Nissanu v posledních kolech raketově stoupal pořadím, neboť ani jemu nesedla kvalifikace. Na své cestě vzhůru pak ke konci sesadil i Antónia Félixe da Costu nebo Jakea Dennise a dojel si pro čtvrté místo. Až sedmá příčka zůstala na vítěze kvalifikace Jeana-Érica Vergneho. On i da Costa byli ale navíc vyšetřováni za vytlačení jiného závodníka mimo dráhu. Velkou úlevu cítil po prvním šanghajském klání Nyck de Vries. Jezdec indické Mahindry jako jediný doposud nezískal jediný mistrovský bod, avšak v Číně po zisku osmého místa připsal rovnou čtyři. Desítku nejlepších pak uzavřeli Maxmilian Günther a Sébastien Buemi.
Do kokpitu svého Mclarenu se po pauze způsobené zlomeninou ruky a její následnou operací vrátil Sam Bird. Jenomže stejně jako celému týmu se mu závod vůbec nevyvedl. Společně s týmovým kolegou dokončili až mezi posledními. Jediným odstoupivším závodníkem ePrix byl Edoardo Mortara, jenž se do kolize přimotal úplně náhodou a jako jediný musel bojiště opustit. Následkem mnoha úlomků byl na trať navíc vyslán zpomalovací vůz.
Hodnocení fDrive.cz
Atraktivita závodu: 7/10
Nejlepší pilot: Nick Cassidy
Největší smolař: Edoardo Mortara
Číslo závodu: 8, necelých osm sekund dělilo v cíli prvního a posledního
Nejrychlejší kolo: Jake Dennis
Za očekáváním: McLaren
Výsledková listina
P. | Jméno | Tým | Ztráta | Bodů |
---|---|---|---|---|
1. | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | - | 25 |
2. | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche | +0,769 s | 18 |
3. | Nick Cassidy | Jaguar TCS Racing | +1,498 s | 15 |
4. | Oliver Rowland | Nissan Formula E | +1,743 s | 12 |
5. | António Félix da Costa | TAG Heuer Porsche | +2,165 s | 10 |
6. | Jake Dennis | Avalanche Andretti | +2,361 s | 9 |
7. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | +2,599 s | 9 |
8. | Nyck de Vries | Mahindra Racing | +2,818 s | 4 |
9. | Maxmilian Günther | Maserati Racing | +3,165 s | 2 |
10. | Sébastien Buemi | Envision Racing | +3,610 s | 1 |
11. | Stoffel Vandoorne | DS Penske | +4,095 s | |
12. | Lucas di Grassi | Abt Cupra | +4,397 s | |
13. | Sacha Fenestraz | Nissan Formula E | +4,791 s | |
14. | Robin Frijns | Envision Racing | +5,083 s | |
15. | Sérgio Sette Camara | ERT Formula E | +5,425 s | |
16. | Norman Nato | Avalanche Andretti | +5,793 s | |
17. | Nico Müller | ABT Cupra | +6,178 s | |
18. | Jake Hughes | NEOM McLaren | +6,566 s | |
19. | Sam Bird | NEOM McLaren | +6,944 s | |
20. | Jehan Daruvala | Maserati Racing | +7,372 s | |
21. | Dan Ticktum | ERT Formula E | +7,688 s | |
22. | Edoardo Mortara | Mahindra Racing | DNF |