Předpokladem nezbytným k zisku titulu ve Formuli E, v prostředí nadmíru chaotickém, je – být výsledkově konzistentní. Jinými slovy dojíždět závody co možná nejpravidelněji v první pětce. Přesně tímto způsobem minulou sezonu ovládl i Jake Dennis z týmu Andretti, který takto dokázal dokončit hned 12 z celkových 16 závodů. Jedenáctkrát přitom stál na stupních vítězů. Letos se podobnými čísly chlubit rozhodně nemůže, i proto figuruje v pořadí šampionátu až na pátém místě. Po nevydařeném víkendu v Šanghaji, kde bodově pouze paběrkoval, už proto složil zbraně a víceméně vzdal boj o obhajobu titulu.
„On (Nick Cassidy) už je teď příliš daleko přede mnou. Určitě jsem nyní ze šampionátu vypadl,“ rozpovídal se Dennis pro autosport.com. „Pokusím se už jen zlepšit naše tempo na příští sezonu. Samozřejmě chci ještě letos vyhrávat závody, ale teď jsme hrozně pomalí v kvalifikaci a nebyl jsem rychlý ani v závodě. Takže cílem je vyřešit naše problémy na příští rok. Jsem trochu zklamaný, že šampionát skončil, ale oni prostě odvedli lepší práci než my. Nebyli jsme dostatečně rychlí.“
Čtyři závody před koncem letošního ročníku ztrácí britský pilot na vedoucího Cassidyho 55 bodů. Ačkoliv se to nezdá jako nepřekonatelný rozdíl, při formě Jaguaru, a především samotného Novozélanďana, nelze tvrzení Dennise příliš rozporovat. Ostatně jasně mluví i čísla v jeho neprospěch. Cassidy letos nebyl mezi nejlepší pěticí jen třikrát a na pódiu stál již v osmi případech. Pravidelně navíc sbírá i body za nejrychlejší kola v závodě. Až na Dennise nikdo jiný nezískal plusové ohodnocení více než jedenkrát, Cassidy jich má rovnou pět. Podobně jako Jaguar mezi týmy, si, jinak tento velmi skromný a tichý pilot, neohroženě razí cestu za titulem.
Zlom v Dennisově případě přitom nastal až nedávno v Monaku. Od té doby stále ještě současný mistr světa nestál na pódiu a jeho výsledky jsou zatíženy velkými výkyvy. Totéž platilo i posledním víkendu v Šanghaji, kde v sobotu zapsal 5. místo, ale v neděli i v důsledku problémů s řízením nedokázal svůj výkon zopakovat.
„Byl jsem prostě pomalý. Od prvního do posledního kola jsem vůbec nechytl tempo. Dokonce i v útočném režimu jsem se stále propadal. Hodně jsem bojoval s přetáčivostí auta, byl jsem přetáčivý jako nikdo jiný. To je úplný opak sobotního závodu. Musíme jen pochopit proč, to je ta největší věc. I kdybych byl rychlý, tak nejlepší, kam jsem se mohl dostat, bylo možná osmé místo. Prostě to bereme na vědomí,“ dodává mrzutě Dennis.
Cassidyho nejbližším soupeřem v boji o titul tak zůstává Pascal Wehrlein z Porsche. Ani on ale v druhém čínském závodě po kontaktu se Samem Birdem nebodoval, a na první příčku proto nyní ztrácí 25 bodů neboli jedno vítězství. S ohledem na zbývající počet závodů nikterak neřešitelná situace. Další dvojzávod už však s velkou pravděpodobností může na trůn nasměrovat pilota Jaguaru. Dobrou zprávou pro Porsche ovšem je, že okruhy v Portlandu i Londýně mu vyhovují o něco více.