Mistr světa vozů Formule E Jake Dennis dostal pozvání na páteční trénink F1 v rámci závěrečného závodu sezóny. Ten se koná v Abú Dhabí už 26. listopadu. Prestižní nabídku britský závodník obdržel od aktuálně nejlepšího týmu F1 – Red Bullu. Stáj nápojového giganta letos dominantním způsobem ovládla oba šampionáty a na svém kontě má již 19 vítězství z celkově 20 odjetých Grand Prix. Více než polovinu sezóny přitom tým držel naději na zisk unikátního rekordu. Doposud žádnému týmu v historii se totiž nepodařilo ovládnout všechny Velké ceny v jedné sezóně. O neporazitelnost jej nakonec připravil až Carlos Sainz ve Ferrari při GP Singapuru.
„V jednom voze pojede Jake Dennis a ve druhém druhém Isack Hadjar,“ potvrdil jezdecké složení pátečního tréninku v Abú Dhabí šéf stáje Christian Horner agentuře Reuters. Pro 28letého Dennise půjde už o třetí test u Red Bullu, kde od roku 2018 působí v roli vývojového jezdce na simulátoru. Předchozích testů se zúčastnil v témže roce ve voze RB14, tehdy se představil v rámci tréninků ve Španělsku a Maďarsku. Ve Formuli E Dennis loni odjel svou třetí sezónu a oslavil zisk mistrovského titulu. Nejlepšími výsledky byla 2 vítězství a 9 dalších pódiových umístění. Na základě těchto výsledků mu byla udělena Super licence, jejíž získání jej opravňuje k řízení F1.
Formula E champion Jake Dennis is set to make his public Formula 1 track debut with Red Bull in FP1 in Abu Dhabi alongside Isack Hadjar 🇦🇪@JakeDennis19#F1 pic.twitter.com/SauCbVqssi
— Motorsport.com (@Motorsport) October 22, 2023
Jen pro připomenutí, týmy F1 jsou povinovány jedenkrát v průběhu sezóny dát příležitost nováčkům v každém z aut. S ohledem na letošní náročný program a sprintové víkendy, kde je minimum prostoru absolvovat tréninky, týmům nejlépe vycházelo obsadit nováčky v Mexiku nebo právě Abú Dhabí. Dalším faktem je, že o všem už je prakticky rozhodnuto. Přinejmenším na Red Bull již nebude žádný tlak. Mimo to, první trénink nemá z hlediska samotného závodu příliš velkou vypovídající hodnotu, jelikož se jede ve dne za velkého horka, zatímco závod se z velké části jede až po setmění, tedy za mnohem nižších teplot. Za roky, kdy se jezdí v Abú Dhabí, má tým zároveň podle šéfa dostatek informací, tudíž ani z tohoto pohledu nic nebrání nasazení výše zmiňované dvojice.