Obhájit titul, respektive mít doma ve vitríně dvě trofeje pro celkového vítěze, se ve Formuli E povedlo jen jednomu pilotovi, a tím je Jean-Éric Vergne. Francouz ovládl dva po sobě jdoucí ročníky 2018 a 2019. Letos má na opakování šanci úřadující šampion Jake Dennis. Má to ale háček – v cestě stojí velmi silný Jaguar. Lačný po úspěchu a zisku trofejí, britský tým má veškeré potřebné ingredience a za svým cílem jde vcelku přesvědčivě. I pohled na aktuální pořadí šampionátu naznačuje, kdo bude lovnou zvěří. I přesto má Andretti, potažmo Dennis, jeden trumf v rukávě.
„Ztráta Říma, i když se mi tam opravdu dařilo, nám vlastně pomohla, protože tamní okruh sedí spíše autům s pohonem Jaguar. Londýn rovněž vyhovuje Jaguaru, zatímco rychlejší okruhy vyhovují o něco více nám. Takže v Misanu a Portlandu bychom se měli o něco více opřít o naše silné stránky, zatímco Jaguar by měl méně těžit ze své trakce. Řekl bych tedy, že kalendář je letos na vyšší úrovni,“ přiblížil obhájce titulu v pořadu The Added Lap, za kterým stojí oficiální YT kanál série Formule E.
“I’d back myself in a boxing match against all the other drivers.” 🥊@JakeDennis19 certainly didn’t hold back during his appearance on The Added Lap 😂
— Formula E (@FIAFormulaE) March 4, 2024
Episode 1, featuring our chat with the reigning champ, is available to watch on YouTube NOW!
Těsný souboj o titul
Dennis, který aktuálně figuruje na čtvrtém místě mezi jezdci, za největšího konkurenta nepřekvapivě označil Jaguar a Nicka Cassidyho. Novozélanďan k týmu britské automobilky přestoupil před letošní sezonou z Envisionu a úvod ročníku jej zastihl v náramné formě. Ve všech dosavadních závodech byl na pódiu, přičemž jednou se radoval z vítězství. Svými výkony zastínil i krajana Mitche Evanse.
„Nick měl samozřejmě neuvěřitelný start do sezony. Vypadá opravdu silně, dokonce i v Saudské Arábie, kde trať je velmi rychlá a plynulá. Jsou tam jen dvě nebo tři trakční zóny. Takže se zdá, že Jaguar zapracoval na svých slabinách. Ale i my jsme se trochu zlepšili. Nicméně myslím, že největším šokem pro nás jsou McLaren a Nissan. Efektivita Jakea Hughese byla neskutečná, přitom loni tam měli velké problémy,“ naráží Dennis na výkony obou týmů z minulého závodu.
Právě tam patřil Nissan spolu s McLarenem mezi nejrychlejší auta na dráze a spolu s efektivní spotřebou energie byly jejich vozy konkurenceschopnější než v minulém roce. Výhodou pro tyto týmy mohou být okruhy, kde bude k dispozici omezenější množství energie, například již o víkendu v Brazílii. Zde naopak bude muset zmobilizovat síly Dennisův tým Andretti, kterému se zde loni nedařilo. K obhajobě titulu navíc bude potřebovat opět vyrovnané výkony, jakými se prezentoval při zisku první trofeje.