Zatímco F1 se stěhuje do měst, její elektrická obdoba se pomalu začíná odsouvat na periferii, tedy mimo světová centra. Poslední velkou změnou na této trase je Řím, který padl pod velkým tlakem místních obyvatel a nahrazen byl trvalým závodním okruhem v Misanu. V neposlední řadě je pro stále zrychlující elektrické formule problémem, jak modifikovat městské tratě, jejichž potenciál je s ohledem na zajištění bezpečnosti mnohdy vyčerpán. Už v letošním kalendáři proto i kvůli výše uvedenému italskou metropoli nenajdeme. O dvojitou porci závodních kilometrů na italské půdě ale fanoušci nepřijdou.
Looking ahead to our double-header in Italy 🇮🇹
— Formula E (@FIAFormulaE) February 23, 2024
Here’s how the the track will look for Formula E’s first visit to the Misano World Circuit Marco Simoncelli in April.#MisanoEPrix pic.twitter.com/hdZ9gR8psw
Na okruh Marca Simoncelliho do Misana se Formule E vydá v tradičním dubnovém termínu, konkrétně 13.–14. dubna, přičemž nyní vedení série zveřejnilo finální uspořádání dráhy pro účely konání závodů. Jak je již zvykem, využita bude jen část okruhu, z něhož byl vyčleněn první sektor dráhy, jenž zůstane nevyužit. Změna nastává již ve druhé zatáčce, kde namísto doleva se jezdci vydají doprava a projedou následující šikanou, než se napojí zpět běžnou verzi okruhu. Celkem bude okruh měřit 3 381 metrů a čítat 14 zatáček.
Na okruhu nacházejícím se nedaleko Jaderského moře budou k vidění i volné tréninky nováčků a navíc i nově zařazené závody doprovodné série NXT Gen Cup. Ta počínaje právě závodem v Misanu bude součástí všech evropských štací. Všichni fanoušci motorsportu Misano znají zejména díky MotoGP, jejichž závody okruh hostí pravidelně od roku 2007. Pojmenován je známém italském závodníkovi Marcovi Simoncellim, který v roce 2011 tragicky zahynul po nehodě v Sepangu a který byl rodákem z nedalekého městečka Cattolica.